דף הבית » כתיבת תוכן » האם השימוש במילה "חינם" בכותרת באמת מועיל?

האם השימוש במילה “חינם” בכותרת באמת מועיל?

בהמשך לפוסט שלנו בנושא כותרות שממגנטות, החלטנו להתמקד במילת הקסם “חינם”. חינם זו מילה שמושכת את העין ואת תשומת הלב של הגולש הודות ליתרונותיה הבולטים. א. מי לא רוצה לקבל משהו בחינם? ב. היא נותנת לגולש הרגשה של אובייקטיביות כי אתם לכאורה לא מנסים למכור לו כלום.

מתנה חינם

אבל מה אם החינם עולה לכם ביוקר?

מחקר די ותיק של SEMrush מצא שהמילה “חינם” (יותר נכון Free) הייתה הכי פופולריות בפרסום בגוגל אדוורדס. למעשה, היא ניצחה בגדול מילים אחרות כמו זול, חדש, מהר ועוד…

אבל מכיוון שכולם משתמשים במילה חינם יש בה גם חסרונות כמו חוסר בידול ולכן אנו ממליצים להשתמש במילים נרדפות, למשל במקום המילה חינם תוכלו לכתוב – מתנה, ללא עלות, ללא תמורה או פשוט – ללא תשלום.

חיסרון נוסף הוא בתחום קהל היעד. זוכרים שבפוסט הזה העלינו את הצורך בפנייה ישירה לקהל היעד? זה אמנם נכון במבט רוחבי אבל אם אתם משווקים לקהל יעד אקסלוסיבי? במקרה כזה “החינם” יעלה לכם ביוקר כי קהל היעד מעדיף מילים אחרות, למשל אקסלוסיבי, ללא התחייבות או יוקרתי.

שנים לאחר מכן המגמה המשיכה ודו”ח משותף של אאוטבריין ו-Hubspot הוכיח שהמילה חינם עושה נזק ובעצם עולה ביוקר. הדו”ח מוכיח שבעבר “חינם” נחשבה למילה טובה, כזו שמקפיצה את אחוזי התנועה וההקלקה, אבל כיום היא הפכה להיות מילה רעה (שלא לומר כמעט גסה) והיא גורמת כמעט תמיד לדחייה מצד הגולשים.

למה? שאלה מצויינת!

הסיבה לכך היא העובדה שכולנו כגולשים הפכנו להיות חשדניים כנגד כל איום של ספאם. אנחנו כבר יודעים שיש דברים שהם טובים מכדי להיות אמיתיים. למעשה, כותרת עם המילה חינם יכולה להוריד את כמויות ההקלקות ביותר מ-50% (!).

אז מה השורה התחתונה?

הפעם אין שורה תחתונה. נסו לחשוב מחוץ לקופסה.

פורסם ב: כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים

תגיות: | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן