כמו שכתבנו כבר בעבר, הגולש מקדיש 3 שניות לקריאת הכותרת של עמוד האינטרנט אותו הוא בוחן. מכיוון שכל תהליך קבלת ההחלטות בנוגע לכדאיות המשך הקריאה לוקח לגולש הממוצע 8 שניות הרי שתשומת הלב לכותרת התוכן לוקחת כמעט 40% מהזמן. יש אפילו כאלו שטוענים שבקריאת הכותרת משקיע הגולש כ-80% מהזמן שנדרש לו להחליט האם להמשיך ולקרוא את התוכן.

ולמה אנחנו מספרים לכם את כל זה?

כי למעשה, גם אם תשקיעו במאמר משובח אבל הכותרת לא תהיה מושכת – יצא שכרכם בהפסדכם מכיוון ואף אחד לא יקרא אותו. למזלכם גילינו כמה דרכים מצוינות לכתוב כותרות מעניינות וממגנטות. אתם לא חייבים לעשות שימוש בכולם אלא בחלקם לפי קהל היעד, הקונטקסט והעניין.

  1. להתחיל במילים ממגנטות שמושכות את העין להמשיך לקרוא כמו "וואו", "עכשיו", "חינם" ואפילו "כנסו כנסו…" 🙂
  2. לפנות ישירות לקהל היעד עם מענה לצורך מסויים, למשל : "כנסו כנסו – חובבי יין, רוצים לדעת איך לשלב הנאה והכנסה?".
  3. להבטיח הבטחה כלשהי שמיטיבה עם הלקוח, למשל איך להיפטר מכאבים, ללמוד מיומנות מסויימת ועוד.
  4. לתת תאריך יעד ללקוח – "עכשיו" או "לפני שייגמר".
  5. להציע משהו בחינם כי כך הלקוחות לא ירגישו שאתם מנסים למכור להם מוצר.
  6. לשאול שאלה מעניינת שגורמת ללקוחות לעצור ולחשוב, למשל : "האם אתם יודעים מהם 3 הכללים הכי חשובים להצלחה בדייטים?"
  7. להמליץ – המלצה של אנשים מהישוב אבל בעיקר המלצה של ידוען נותנת תחושה של אותנטיות ואמינות.

הכותרת הבאה היא בעיקרה לימודית ובה שילבנו את כל האלמנטים למיגנוט של לקוחות באמצעות כותרות. אמנם לא היינו משלבים אותה במאמר תוכן אמיתי אבל לשם הלימוד אנחנו חושבים שהיא מעבירה את המסר.

"קרייריסטית ומעוניינת בקידום? סוף סוף יש לנו עבורך פתרון חינמי שתוכלי ליישם כבר בשעה הקרובה. כזה שאפילו שרי אריסון המליצה עליו".

והנה ההזדמנות לשים לב במידה ופספסתם את הרכיבים בתבשיל

  • פנייה ישירה לקהל היעד
  • שאלה עם צורך
  • מילה ממגנטת
  • הקוראת לא מרגישה שאתם מוכרים לה משהו
  • תאריך יעד
  • המלצה של קרייריסטית ידועה שנחשבת למצליחה במיוחד

השימוש בהפחדה יעיל יותר

אם לא שמתם לב, עשינו שימוש בכותרת לעיל במילים חיוביות וזאת למרות שיעילותן נמוכה ביחס למילים שליליות (כמו: איך לא לאבד לקוחות). א. כי אנחנו נחמדים 🙂 ב. אמנם מילים שליליות שעושות שימוש בפחד נחשבות ליעילות יותר, אך הן מקשרות את המוצר עם רגשות שליליים ולכן יעילותן יורדת עם הזמן.

שוב. כמובן ששילוב כל הרכיבים הוא קצת מסורבל וההמלצה שלנו היא לבדוק כל אופציה בנפרד. הדרך הטובה ביותר לבדוק כותרות היא על ידי הכנה וכתיבת ניוזלטרים, כלומר שליחת ניוזלטרים שונים עם כותרות שונות ללקוחות ולבדוק מה עובד הכי טוב (נסו לקרוא עוד על A/B טסטינג) – בהמשך תוכלו למחזר את הכותרות העובדות גם במאמרי התוכן שלכם. רוצים עוד טיפים נוספים על כתיבת תוכן איכותי שממגנט לקוחות? עברו על הבלוג שלנו. הוא באמת מצוין 🙂