מדריכים הם כלים רבי עוצמה בתחום השיווק הדיגיטלי ומדריך טוב יכול להפוך גולשים ללקוחות, להגדיל את שיעורי ההמרה ולגרום לצרכנים לעשות שימוש במשפכי המכירות שהגדרתם. אבל יש כמה כללי זהב שחובה לבצע כשכותבים מדריך דיגיטלי שכזה.

מה הופך מדריכים דיגיטליים לכלי שיווקי יעיל?

מדריכים יעילים הם אלו שעונים על כל שאלות הצרכנים במקום אחד. מדריכים שכאלו מספקים לקוראים ערך כלשהו והם דרך מעולה ליצור קשר עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. בתוכן שבמדריכים האלו יש ביטוי למומחיות שלכם נטו. בלי שום אוריינטציה מכירתית ולכן מדריך יעיל ומרתק יכול להגדיר את המותג שלכם כמקור מידע מהימן, אמין ומוסמך בנושא מסוים. בסופו של יום, מטרת המדריך היא לשכנע גולשים לחזור אליכם למידע נוסף, וזאת למרות שהם כלל לא חושבים על רכישה כלשהי. אגב, משווקי שותפים עושים שימוש בטכניקה הזו לא מעט.

מדריך דיגיטלי טוב

תחשבו לרגע שאתם מקדמי אתרים שמתמחים בנישה מסוימת. תיירות למשל. אתם צריכים להראות ללקוחות שלכם (בלי חברות התיירות) את הדרכים, התכנות או היישומים בהם אתם משתמשים כדי לנתח את האתר, לנתח את פעילות המתחרים ולקבל החלטות. להסביר איך דברים עובדים ולענות על כל השאלות שיכולות להיות ללקוחות שלכם. (אפילו לפני שהם בעצמם חושבים עליהם).

קחו בחשבון את הלקוחות שלכם לפני כתיבת המדריך וודאו שאתם יודעים מי הם, מה הם צריכים מכם ולמה הוא פונים אליכם מלכתחילה. אמנם זהו הבסיס למדריך שלכם אבל מדריך דיגיטלי טוב צריך לכלול גם דברים נוספים:

מידע

כמו שלמקדם אתרים ללא מידע אין כל ערך כך גם כשמדובר במדריך דיגיטלי מקצועי. לכן חקרו את תחום הפעילות שלכם לפני שאתם מתחילים בכתיבת התוכן למדריך ושלבו בו מקורות, סטטיסטיקות וגרפים. קחו בחשבון את המידע שהלקוחות שלכם מחפשים וענו על השאלות שהם צפויים לשאול. מטרת המדריך היא לתת ללקוחות כל מה שהם צריכים כדי להתקדם לקראת רכישה (לאו דווקא מכם).

תשוקה

אין דבר גרוע יותר ממקדם אתרים שמשתעמם מהנושא שהוא מדבר עליו. לכן, לקוחות ייצרו קשר רק עם אלו שמעבירים את החוכמה המקצועית בדרך מעניינת. המשמעות היא שעליכם לכתוב מדריך מקצועי שיעודד את מעורבות הלקוחות כי תשוקה היא מדבקת. ברגע שאתם מתלהבים מהנושא אתם תדביקו בהתלהבות הזאת גם את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

אמפטיה

מקדמי אתרים פותרים בעיה של חוסר זמן וחוסר ידע עבור בעלים של אתרי אינטרנט. גם בכתיבת מדריכים מקצועיים יש להשתמש באמפטיה כדי לפתור בעיות כלשהן של הלקוחות. הדרך לעשות זאת היא באמצעות פנייה ישירה ללקוחות, למשל להראות דמות אנושית שנתקלה בבעיה דומה. נסו להוסיף הומור כשאפשר כדי לשמר את תשומת לבו של הקורא.

בהירות ושפה

האם נתקלתם בעבר בחוברת הפעלה (כל שהיא) שהיתה אמורה לתת לכם ערך מוסף אבל לא הצלחתם להבין מילה בגלל שהיא נכתבה בסינית? המדריך הדיגיטלי שלכם צריך להיות כתוב בטון ובסגנון שנגישים ורלוונטים לקהל היעד. תארו עניינים טכניים בשפת היום יום ובצעו בדיקות של איות ודקדוק.

שוב. אנחנו יודעים שאתם גאונים בתחומכם אבל למרות זאת, אל תתנשאו ופשטו את הכתיבה שלכם כדי להתאים את התוכן לקהל היעד. למעשה, כתיבה הגיונית ומפורטת תגרום לקוראים שלכם לשקול בחיוב כל החלטה לגבי המוצר או השירות שלכם.

בהצלחה!

כתיבת תוכן למדריך מעולה לוקחת זמן ומשאבים. אבל ההשקעה משתלמת כי למדריכים טובים ויעילים יש ערך. עבורכם ועבור הלקוחות שלכם. רק כך הם יבינו שאתם מקצועיים בתחומכם (זה משפיע הרבה יותר מכל אתר מפונפן או עמוד פייסבוק שתקימו).