עני

בטח שמתם לב, שלא כל כותרת בולטת שתופסת את העין, היא תמיד כותרת טובה שעושה חשק לצלול לתוך המאמר ולקחת את התוכן שבו ברצינות. במילה 'מאמר', אנחנו מתכוונים לשורה ארוכה של תכנים שדרכם אנשים צורכים מידע ברשת: בלוגים, דפי נחיתה, אתרים מקצועיים, מגזינים ואפילו פוסטים בפייסבוק – כל אלה הם פלטפורמות תוכן שמסייעות לצרכן למצוא מוצר או עסק, ולעסק או למוצר – למצוא לקוחות.

נחזור לכותרת, כי בפועל חלק גדול מהמאמרים שאנחנו פוגשים ברשת הם בעצם מעמרים.

מהם מעמרים?

כדי להבין מהם מעמרים, צריך להבהיר מה הם לא. מעמרים הם לא תוכן איכותי שנותן לקורא ערך מוסף או מעורר אותו למחשבה או פעולה, והם לא כלי שיווקי או דרך להעלות מודעות חיובית לעסק שלכם. המעמרים מתיימרים לעשות את כל זה, אבל הם עושים פעולה הפוכה. הם טעות. לייתר דיוק אוסף ארוך ומתיש של טעויות. זה מתחיל, כמו שחדי העין שמו לב, בטעויות איות מביכות, ממשיך במלל משעמם שלא מתגבש לכדי רעיון, ומסתכם בתמונה כללית שמשדרת חוסר מקצועיות וחוסר אמינות – פתחו עמוד שלישי בגוגל, הרשת מלאה בהם.

את הנפגעים שחשבו שהם קנו מאמרים וקיבלו מעמרים, אנחנו פוגשים בכתבנית כשהם באים למזער נזקים. כמו למשל, מה שקרה למנתחת בכירה, מומחית עולמית בתחומה ועולה חדשה שלא בקיאה בעברית, ולכן גם החמיצה את העובדה שכאשר כותב המעמר שהזמינה נדרש להגדרה המקצועית שלה הוא כתב – רופאה מן התחת. דוגמה קיצונית אמנם אבל עדיין, גם טעויות "רכות" יותר צורמות לא פחות מטעות שכזו.

הסיפורים האלה, שנשמעים כמו אגדה אורבנית לא מוצלחת, יותר נפוצים ממה שניתן לנחש. מי שנפגע מהעניין בדרך כלל פחות מחויך ולא תמיד מבין למה אחרי "שדרוג" האתר כמות השיחות הנכנסות רק יורדת.

גם האלגוריתם של גוגל שונא מעמרים

רוב המעמרים הם סתם משעממים ועילגים – אוסף של קלישאות וסופרלטיבים ריקים שנוצלו לרעה. הקוראים לא קונים את זה, אבל חמור מזה – גם האלגוריתם של גוגל שבעבר קנה את זה, היום כבר לא קונה את זה. איתו אתם לא רוצים להסתבך.

בגלל מקדמי אתרים רבים שניסו למקסם את הרווח והשתמשו במעמרים במקום במאמרים, התוצאות הראשונות של מנועי החיפוש התמלאו בתוכן שנכתב בדוקטרינת הקופיפייסט. בהתאם גם האלגוריתם של גוגל עבר שדרוג והיום הוא נותן 'נקודות זכות' על תוכן איכותי. זה מצוין. אין שום סיבה שגוגל יתגמל תוכן זבל שמגביר את חוסר האמון שצרכנים רוחשים לתוכן באינטרנט. לכן האלגוריתם מנסה לזהות את המעמרים והם נדחקים אחורה במורד הרשימה יחד עם האתר או איש המקצוע שהם אמורים לקדם.

למרבה הצער, כל אחד יכול להכריז על עצמו כותב תוכן, לכן כותבי המעמרים ימשיכו להיות חלק מהנוף. אתם, כמובן, לא צריכים ליפול בפח. מחפשים חברת תוכן רצינית? תבדקו אותה, תזמינו 2 מאמרים לדוגמה ואפילו תתכוונו לשלם עליהם. אם מדובר ביצרן מעמרים אתם תזהו את זה מהר מאוד. כדאי שתעשו את המאמץ הזה, כי בסוף היום אתם הולכים לשלם בכסף אמיתי ולא בדולאצ'ים.