איך תקבלו רעיונות לכתיבת תוכן משימוש בגוגל טרנדס ?

אפשר להשתמש בגוגל טרנדס כדי לגלות איזה נושאים וביטויי חיפושים הם פופולריים – ידע שבו אפשר להשתמש כדי ליצור ולכתוב תוכן שיביא תנועה לאתר שלכם ויניע את הגולשים.

תוצאות מהמערכת של גוגל טרנדס קיימות כבר משנת 2004 והן יכולות להיות שימושיות אם רוצים להשוות מגמות ארוכות-טווח בביטויי חיפוש ובנושאים מסוימים.

מה זה בדיוק גוגל טרנדס?

לפי גוגל, האפשרות לחפש לפי טרנדים מאפשרת לראות "איזה נושאים מחפשים בעולם". בניגוד למתכנן מילות המפתח, גוגל טרנדס לא מאפשר לראות את מספר החיפושים אלא מדווח על רמת העניין בנושא מסויים או בביטוי חיפוש ומראה את השינוי בו לאורך זמן באופן יחסי.

טרנדים ארוכי טווח

מפברואר 16 החיפושים של המילה אינסטגרם עלו על מספר החיפושים של המילה טוויטר Click To Tweet

גוגל טרנדס הוא כלי מדהים לניתוח ארוך טווח של עניין בנושא מסוים והוא מעולה להשוואות. למשל: השוואה בין טוויטר לאינסטגרם מראה שהחל מנקודת זמן מסוימת בפברואר 2016 חיפושים עבור המילה אינסטגרם עלו על מספר החיפושים עבור המילה טוויטר. זה מייצג את הטרנד הישראלי שבו אנשים מתחילים להעדיף את אינסטגרם על פני טוויטר ואם הייתם צריכים לכתוב על אחת מהן כתבה – אין לנו ספק שבהתאם לנתונים הללו הייתם בוחרים באינסטגרם…

מגמות ארוכות טווח טוויטר ואינסטגרם
מגמות ארוכות טווח – טוויטר ואינסטגרם

טרנדים קצרי-טווח

בצד השני של הסקאלה, גוגל טרנדס מאפשר לדעת איזה חיפושים נהיו פופולריים ב-24 השעות האחרונות. למעשה, אתר הבית של גוגל טרנדס נותן סיכום של נושאי חיפוש אלו ומלווה זאת ברשימה של נקודות שצברו תאוצה באותו יום. לדוגמה, ביום תשעה באב ניתן לראות ששתי התוצאות הראשונות עוסקות בנושאי היום הכוללים מעבר לצום תשעה באב גם את אירועי אולימפיאדת 2016.

מגמות קצרות טווח - תשעה באב
מגמות קצרות טווח – תשעה באב

הקליקו וקבלו רעיונות לכתיבת תוכן חדש

כשנושא מסוים תופס את העין שלכם אתם יכולים להקליק על אייקון הגרף הצמוד אליו ולגלות עוד פרטים שיעזרו לכם להחליט איזה תוכן ליצור בהתאם לנושאים ולמגמות המוצגות. תוכן יכול להיכתב כדי לענות על שאלות שקשורות לנושא החיפוש או נושאים המקבילים אליו – ואז כדאי לחפש את המגמות הנוגעות לאותם נושאים מקבילים.

מי יכול להשתמש בגוגל טרנדס?

בעלי אתרים ובכלל, כל מי שעוסק בתחום של כתיבת תוכן ורוצה לכתוב על נושאים שמשקפים את העניין של הלקוחות שלו יכול להרוויח משימוש בגוגל טרנדס. נתונים מגוגל טרנדס יכולים להעלות רעיונות חדשים למגוון של תכנים. מפוסטים של בלוגים ועד מדריכים, ניירות עמדה, עדכונים במדיה החברתית ואפילו סרטונים.

לא רק כותבי תוכן או בלוגרים יכולים לעשות שימוש בגוגל טרנדס: הנתונים על דפוסי חיפוש ארוכי-טווח יכולים להיות שימושיים במיוחד עבור יצירת כל סוג של תוכן. זוכרים את ההשוואה שעשינו בין אינסטגרם לטוויטר? הממצא הזה יכול להיות בעל ערך לנייר עמדה על ההתפתחות של המדיה החברתית בשנה האחרונה…

מותגים שונים התחילו להשתמש גם הם בגוגל טרנדס כדי ליידע על התכנים שלהם. למשל: הגרדיאן הבריטי השתמש בנתונים מגוגל טרנדס לאחר הבחירות האחרונות בבריטניה כדי להראות אילו שאלות שאלו הבוחרים את גוגל במהלך מסע הבחירות.

היכנסו לראש של הלקוחות שלכם עם גוגל טרנדס

אם תכניסו לגוגל טרנדס את הנושאים שרלוונטיים לעסק שלכם ותבקשו לראות שינויים בדפוסי החיפוש תוכלו לדעת בקלות איזה נושאים הם טרנדיים. ואז זה כבר פשוט – בוחרים את הנושא המתאים וכותבים עליו תוכן חדש.

מידע נוסף על קהל היעד שלכם ייתן לכם את הכוח להתאים את התוכן ללקוחות. שימוש בגוגל טרנדס יעזור לכם כדי לגלות מה אנשים מחפשים, כדי להעלות רעיונות חדשים לתוכן וכדי לענות על שאלות שהלקוחות שלכם שואלים. למשל: אם אנשים באזור שלכם מחפשים מידע על פסטיבל שמתרחש באותו שבוע, אתם יכולים להשתמש בידע הזה כדי ליצור מדריך שעונה על כמה מהשאלות הכי פופולריות בתחום זה.

אתם יכולים להשתמש בגוגל טרנדס גם כדי למצוא איזה סרטוני יו-טיוב אנשים מחפשים ובכך ליצור סרטונים אינפורמטיביים שמבוססים על ביטויי החיפוש הפופולריים ביותר.

מכיוון שקשה להעלות רעיונות חדשים ורעננים לתוכן על בסיס קבוע שימוש בגוגל טרנדס יכול לעזור לכם להיות מקור אמין לתוכן מעניין ורלוונטי שיניע את הלקוחות שלכם ושיוסיף תנועה לאתר שלכם.

החלטתם על רשימה של נושאים שאתם רוצים לקדם? פנו אלינו ונעזור לכם לכתוב אותם…