כתיבת תוכן היא משימה שמצריכה זמן ומאמץ ולעיתים תכופות אין שכר בצידה. למעשה, מחקרים בתחום מצאו ש-75% מהתוכן הנכתב היום באתרים לא מקבל אף לא אינטראקציה אחת, לייק או שיתוף.

רכב חלוד וישן

ממצאים אלו מרמזים על שני ממצאים חשובים: התוכן שנכתב היום לרוב הוא דל ורדוד או שהוא לא מותאם היטב לקהל היעד.

חלק מהאתגרים העומדים בפני בעלי אתרים מוצגים בגרף הבא. למרות שהוא מתייחס לסקטור העסקים שנותנים שירותים לעסקים אחרים (B2B), אפשר בקלות להשליך ממנו לכל הסקטורים.

האתגרים העומדים בפני בעלי אתרים
כתיבת תוכן מתקיימת לרוב לא רק במגבלות זמן ותקציב אלא גם במגבלה של מהירות ההפצה של התוכן. בעולם שבו הפוסט שלך נצפה מיידית על ידי כל העולם ואשתו, המשמעות היא הצלחה או כישלון תוך שניות. אם תלמדו מהכישלונות שלכם תוכלו לכתוב תוכן באופן קבוע שיהווה גאווה לעסק שלכם.

כתיבת תוכן באופן קבוע הכרחית כי היא מושכת לקוחות חדשים ומשמרת לקוחות קיימים. תוכן מוצלח מדגיש את המומחיות שלכם, בונה אמון מול הלקוחות וממתג את העסק שלכם. קשה מאוד עד בלתי אפשרי להשיג את היתרונות האלו ללא תוכן איכותי על בסיס קבוע.

הסיבות שבגללן התוכן שלכם לא עובד

אנחנו יודעים שאתם מחפשים תשובות לשאלה בכותרת הפוסט "למה 75% מהתוכן שלכם לא עובד?". האם זו איכות התוכן? האם זה הקהל שלכם או אולי הנושא? לפניכם 8 סיבות שיסבירו לכם למה התוכן שלכם לא משיג את מטרתו:

1. שמעתי ש…

לא מספיק לכתוב תוכן טוב, התוכן שלכם צריך לתת ערך מוסף ולבלוט מתוך אלפי תכנים אחרים שפורסמו באותו נושא. לוקח זמן לגבש נושאים מקוריים ולהרבה כותבים ובעלי עסקים אין את הזמן הנדרש לכך. בלי זוית חדשנית או פרספקטיבה חדשה, התוכן שלכם פשוט לא יהיה מעניין. כיום מנוע החיפוש של גוגל יכול לדעת אם לתוכן שלכם יש ערך הודות לעדכון האלגוריתם Hummingbird שנכנס לפעילות בשנת 2014. ככל שלתוכן שלכם יהיה יותר ערך, כך הוא ידורג גבוה יותר במנוע החיפוש. תוכן מבוסס מחקר ומאמרי דעות זוכה לשיתוף וללינקים וכן לדירוג גבוה יותר בגוגל.

2. אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)

אופטימיזציה למנועי חיפוש היא חלק הכרחי בהצלחה של התוכן שלכם. עליכם לוודא שהתוכן שלכם מכיל טווח של מילות מפתח ומונחים קשורים מבחינה סמנטית. כלים מקוונים כמו Yoast באתרי וורדפרס יכולים להפוך את התוכן שלכם לחביב מנועי החיפוש אך שימוש לא נכון בכלי SEO יכול להיות הסיבה לכך שהתוכן שלכם לא עובד.

3. אני, אני ואני

אף אחד לא אוהב אנשים שמדברים על עצמם (בעיקר בגוף שלישי) וכלל זה תקף גם לגבי עסקים. אם ברצונכם ליצור ערך ללקוחות שלכם, התוכן שלכם צריך לדבר בעד עצמו. אתם יכולים לכתוב על הסקטור שבו אתם עובדים, על נושאים אקטואליים או על אירועים חדשותיים אבל לא על העסק שלכם באופן שישבח את הפעילות שלו בצורה לא פרופורציונלית.

אם התוכן שלכם לא הופך לויראלי מיד אין המשמעות שהוא נכשל Click To Tweet

4. חשיבה לטווח קצר

אמנם בעידן המדיה החברתית אנחנו מצפים לתגובות מיידיות, אבל אם התוכן שלכם לא הופך לויראלי מיד אין המשמעות שהוא נכשל. בכתיבת תוכן עליכם לבנות מערכת יחסים עם הלקוחות שלכם ולהתמתג בתור בעלי סמכא בתחומכם. כל פוסט לא עומד בפני עצמו אלא הוא חלק מהתמונה הגדולה. לכן, פרסום תוכן באופן קבוע עוזר לא רק לכל פוסט בנפרד אלא יוצר איכות שיווקית.

5. הפצת תוכן

תוכן בפני עצמו לא מספיק ואין לו משמעות ללא קהל. אפשר לשפר את נגישות התוכן לקהל היעד ע"י שיתוף הפוסטים במדיה חברתית. כדאי גם לשקול קידום ממומן בטאבולה, אאוטבריין, טוויטר ופייסבוק.

6. תוכן גנרי

זיהוי קהל היעד הוא הכרחי ופילוח מדויק שלו הוא חובה. נקודות התורפה של כל פלח שוק מאפשרות לכתוב תוכן שפותר בעיות שייחודיות לפלח שוק זה. לדבר בגובה העיניים של קהל היעד ולהזדהות בתור המותג זה חשוב אבל לא מספיק. השתמשו תמיד באותה חברת תוכן או באותו צוות של כותבים. כך יימשך הטון וייווצר קשר עם קהל היעד שיהפוך את התוכן שלכם לבעל ערך.

7. תשכחו מהלקוחות שלכם

כותבי תוכן מתרכזים לרוב בלקוחות פוטנציאליים ולא בלקוחות קיימים וזו טעות. ככלל, הרבה יותר קל לשמור על לקוחות קיימים מאשר לגייס לקוחות חדשים. לכן,  כדי שהתוכן שלכם יצליח, עליכם לטפח את מערכת היחסים הקיימת עם הלקוחות ע"י כתיבת תוכן שמתאים לכל הלקוחות, לא רק לקוחות פוטנציאליים. למשל  : על ידי הכנסת אמצעים שמחזקים קשרי לקוחות .

8. הפורמט

אם "תמונה אחת שווה אלף מילים" אז וידאו שווה אלפיים. אנחנו אוהבים לכתוב אבל צריך להודות שמצגת אחת יכולה לעשות הרבה יותר מטקסט. בדקו פורמטים שונים של התוכן שלכם. למשל : תוכן שכולל רשימות משיג פי 2 תגובות לעומת פורמטים אחרים של תוכן.

כתיבת תוכן היא לא סרט אימה אבל היא מקצוע שדורש ניסיון, ידע ומומחיות. ברגע שהבנתם, הפנמתם ולמדתם מתוך ניסוי וטעייה – אתם תצליחו. עד אז – פנו אלינו, אנחנו עושים תוכן מעולה. כל הזמן.