מהו ניוזלטר? למה הוא מיועד? האם הוא מתאים רק לחברות מסחריות או שאולי יש לו גם שימושים אחרים? רוצים לדעת אחת ולתמיד מהו ניוזלטר, למה הוא משמש ואיך ניתן להפיק אותו? המשיכו לקרוא ותבינו.

תיבות דואר

הרבה יותר מ"סתם" פרסומת

המונח ניוזלטר משמש בדרך כלל בכדי לתאר סוג של עלון שנשלח לרשימת מדוורים (נמענים) באמצעות הדואר האלקטרוני. ניתן לראותו אותו כסוג של פרסומת, אולם יש לו גם שימושים רבים נוספים והוא מסוגל לתת ללקוחות ולכם הרבה יותר.

המאפיין החשוב בניוזלטר הוא המיקוד Click To Tweet

ישנם ניוזלטרים שמיועדים לספק מידע או חדשות טריות למתעניינים או חובבים של נושא נתון או לבעלי מקצוע בתחום מסוים. ניוזלטר יכול להישלח לרואי חשבון החברים באגודה מקצועית, ל"גיקים" שרוצים לדעת על כל מה שחדש בעולם הגאדג'טים וכן ללקוחות החברים במועדון לקוחות של עסק מסחרי. ישנם ניוזלטרים שיכולים לספק מידע בעל אופי חדשותי טהור, אבל תמיד המאפיין החשוב הוא מיקוד – בתחום נתון שיעניין את המקבל.

ערך מוסף – חובה

ניוזלטר, גם כזה שנועד לשרת מטרות מסחריות, קידום או שיווק, יהיה לרוב מושקע ובעל ערך מוסף לנמען (לא רק עלון פרסומת). בדיוק כמו עיתונים קלאסיים שצריכים לספק לקוראים מידע חשוב או מעניין, כך גם הניוזטלר. בנוסף, ניוזלטר מקצועי צריך להופיע באופן סדיר. למשל, אם מדובר בחנות לצורכי גינון לצרכן ביתי, הרי שהיא תשאף לשלוח ללקוחות מידע בכל תקופת זמן – אודות חידושים, מוצרים, מבצעים וגם מידע מקצועי לגנן החובב.

עלויות הפקה נמוכות

הסיבות לפופולריות של הניוזלטר היא היותו כלי חדשותי ופרסומי יעיל, מוצלח ובעלות נמוכה. השילוב בין עלויות הפקה זולות ועלויות שליחה זניחות (גם בתפוצה גבוהה מאוד) הופכות אותו לכלי פרסומי ושיווקי ראשון במעלה. ישנם עסקים גדולים שלהם עובדים פנימיים שמתחזקים אתר, מעלים תכנים, מפיקים עלונים וגם אחראים על הניוזלטר. אך גם לעסקים קטנים יותר, כתיבת ניוזלטר איננה עניין מסובך. חברות לכתיבת תוכן שעוסקות ביצירת תכנים מקצועיים או שיווקיים יכולות להפיק ניוזלטר מקצועי. נסו אותנו.