דף הבית » כתיבת תוכן » על איך לעשות כסף מכתיבת בלוג בלי לצאת מהבית?

על איך לעשות כסף מכתיבת בלוג בלי לצאת מהבית?

כסף קל? רובנו כבר יודעים שאין דבר כזה. בשביל כסף צריך לעבוד ולמעשה, מעטים בלבד מצליחים לשבור את המשוואה של זמן = כסף. אמנם כדי לקצור רווחים יש להשקיע אבל ההשקעה יכולה להיות הנאה מתמשכת לאורך כל הדרך. אז אם אתם מתפרנסים מכתיבה, אם אתם קנאים לחופש ולעצמאות שלכם; אוהבים לנהל לעצמכם את הזמן ומעדיפים לפתוח את הבוקר בקצב שלכם ולא בריצה אחרי האוטובוס או בהמתנה מורטת עצבים בפקקים, הפוסט הבא נכתב בדיוק עבורכם.

כתיבת תוכן לבלוג אוכל

איך מרוויחים מכתיבת בלוג? כללי האצבע

אם תמיד היה לכם מה לומר אבל לא מצאתם את הפלטפורמה המתאימה לומר זאת ויש לכם כישרון כתיבה מולד – תגלו די מהר שהיכולות שלכם יכולות לייצר הרבה כסף. באמצעות בלוג שכתוב היטב תוכלו לשנות את חייהם של אנשים; להשפיע ולתת מהתובנות שלכם ולהרגיש שאתם לא רק מרוויחים אלא גם קוצרים ערך של ממש.

אז איך בעצם מרוויחים כסף בהנאה בלי צורך לצאת בכלל מהבית?

תוכן עושים באהבה או שלא עושים בכלל

בלוג אינטרנטי הוא למעשה הבמה הפרטית שלכם אבל בניגוד לכל מה שידוע לכם, אתם אפילו לא חייבים לכתוב אותו בגוף ראשון.

הדגש העיקרי שכדאי לכם לשים לב אליו הוא כתיבת תוכן מעניין וזה ממש לא משנה אם הוא ארוך או קצר, או אם התוכן הוא על טיסות לא מאוישות לחלל או על שיטות לבישול מולקולרי. הייתם קונים כרטיס להצגה בה העלילה משעממת? שהשחקנים בה לא ממש יודעים להחיות את הדמות? או עומדים על הבמה ומדקלמים את התפקיד שלהם? כמובן שלא. נוסף על כך, חשוב שהבלוג יעמוד בתנאים הבאים:

  • עליו להיות פעיל, דינמי ומועשר בתדירות גבוהה.
  • לכל פוסט בבלוג צריך להיות ערך מוסף וחידוש עבור הגולשים הקוראים אותו.
  • הבלוג צריך למשוך אליו קהילה מסוימת; לייצר תנועה ולהיות מותאם לקהל.
  • על הבלוג להתמקד בנושא מסוים ולהתמחות בו – לדוגמה: הבלוג הזה על נורבגיה.

אז איך לכתוב בלוג מוצלח?

יש לא מעט חומר ברשת על איך להקים בלוג ועל איך למשוך אליו תנועה אבל אנחנו נתמקד בכל מה שקשור לכתיבה בו. כתיבה בבלוג יכולה להיות מהנה ביותר אבל חשובה לא פחות ממנה הקריאה של הבלוג. כתבתם פוסט ושפכתם את נשמתכם לתוכו? קראו אותו שוב; בדקו שהמשפטים קולחים, ממוקדים, קלים לקריאה ומעבירים מסרים ברורים ומובנים. שילוב של יותר מדי נושאים בפסקה אחת, למשל, יכול להעמיס על הקורא ולגרום לו להתעייף מהר מדי. השקיעו פסקה אחת לכל היותר לכל “מסר” מרכזי אחד ואת המסרים הבאים השאירו לפסקאות הבאות.

זרימת התוכן חשובה ביותר אם ברצונכם שהקוראים שלכם ילוו אתכם עד לסוף הבלוג וגם יירשמו אליו לקבלת עדכונים. התחילו מנושאים קלילים, מפנייה קורצת ואטרקטיבית לקוראים שלכם. תוכלו לשלב בפתיח ציטוט מפורסם, שיתוף אישי שייגע בלב של הקורא, בדיחה, חידה או כל ניואנס אחר שיגרום לקורא לרצות להבין מה יש שם מתחת לכותרת….

משכתם את הקורא להיכנס לעובי הקורה? הצלחתם. עכשיו תפקידכם הוא להעשיר אותו באמת בתוכן קליט, זורם, נעים ומעניין.

על מה לכתוב?

אתם יכולים לחשוב על הבלוג שלכם כמו על הילד שלכם או כמו על הדרך שלכם ליצור קשר עם העולם. בילד שלכם הייתם משקיעים את כל הלב, נכון? גם פוסטים דורשים הרבה. למעשה, פוסטים ארוכים ומפורטים יותר בבלוג שלכם יביאו אליכם יותר קוראים. ככל שהנושא שתכתבו עליו יהיו נושא שיותר מעניין אתכם, כך תוכלו להעשיר אותו בשפה הייחודית לכם. הפכו את הבלוג שלכם למגזין; כתבו בו על נושא ספציפי אבל גם על נושאים הקשורים בו; העשירו אותו בזמנים קבועים ומתגו אותו: אתם יכולים להשתמש בז’רגון המיוחד שלכם; בניואנסים חשובים מהיומיום או בציטוטים של אושיות מוכרות בתחום. אתם יכולים לגעת בנושאים אקטואליים ולעורר את הסקרנות של הקוראים על ידי קישור בין הנושאים החמים שעל הפרק לבין הנושא האישי שלכם.

מה באמת גורם לגולשים לעקוב בקביעות אחרי בלוגים? זו שאלת המיליון דולר. בגדול, ככל שתהיו ממוקדים יותר, מעניינים יותר בתחום בו אתם כותבים, תעשירו את הבלוג שלכם באייטמים ייחודיים ותעשירו את הקוראים שלכם בערך מוסף, כך תמשכו אליכם יותר ויותר קוראים נאמנים.

ביקורת בונה

בלוגרים רבים בנו את עצמם (ואת הונם…) בהתבסס על ביקורות מוצרים. ברוב המקרים; כאשר בעלי עסקים פונים אליכם על מנת לקבל ביקורת זה כבר אומר שמצבכם טוב. יחד עם זאת; אתם לא צריכים לחכות שיפנו אליכם ויכולים לפנות בעצמכם לחברות ויבואנים עם טור מהמם שכתבתם לדוגמה ולהציע את שירותיכם.

אם אתם טיפוסים ביקורתיים, אם אתם נהנים לנתח מוצרים ותופעות ויש לכם מה להאיר לעולם בעניין, מודל מתן החסויות יכול להתאים לכם. בלוגרים הכותבים תחת חסויות שונות מעצבים ובונים היטב תדמית של סוקרים; מבקרי איכות; אניני טעם אשר יכולים להמליץ (או לא) ללקוחותיהם הקבועים על שירותים ומוצרים שונים. כפי שאתם רואים, נדרשת כאן גם עבודת מיתוג עצמי. אם יש לכם את זה בשיווק, אם האישיות שלכם שובה לבבות ואם אתם משדרים אמינות; תוכלו ליצור לעצמכם נישה קבועה ורווחית.

שפת הכתיבה שלכם

נכון, עברית היא שפת האם שלנו; אבל אלו שיכולים לכתוב באנגלית ירחיבו את קהל היעד הפוטנציאלי שלהם וייהנו מעוקבים נוספים. מצד שני, אם אתם כותבים בעברית, אתם למעשה פונים לשוק שהוא פחות רווי מהשוק הבינלאומי. מיתוג נכון, שפה מתאימה ופנייה ממוקדת אל קהל היעד שלכם יכולה לסלול את הדרך שלכם להצלחה.

קניינות מדיה, מודעות ושיווק שותפים

כדאי שתקראו על בחור שאושפז לתקופה ארוכה בבית החולים ומצא את עצמו כותב בלוג משגשג בזמן שחיפש איך להעביר את הזמן. אם שטחי נדל”ן הם נכסים מניבים בעלי ערך רב, בעידן המדיה הדיגיטלית שטחי אינטרנט הם נכסים יקרים לא פחות ואולי אפילו יותר. בלוגים שונים מעניקים שטחי פרסום למפרסמים ומרוויחים מכך לא מעט. אחרים מרוויחים מפרסומות האדסנס של גוגל וכן משיווק שותפים כזה או אחר המכניס רווחים באופן פאסיבי בשילוב באנרים ופוסטים שיווקיים. אחת שעשתה זאת מצויין היא זואי לסרי. יש לה אתר (שכנראה לא עודכן מאז הקורונה) שמתמחה בטיסות זולות במיוחד. דוגמה נוספת שייכת לדימה קגנוביץ שמסביר כאן בחן רב על שיווק שותפים למתחילים.

המודל הקלאסי: הקלקות

PPC תשלום פר הקלקה הוא המודל הקלאסי והמוכר ביותר; בו אתם מרוויחים מכל קליק שנלחץ בבלוג שלכם. פרסמתם אתר וגולש הגיע אליו דרככם? הרווחתם. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי קצירת רווחים באמצעות עמלות היא לא עניין של מה בכך; ולכן חשוב להשקיע מחשבה וזמן לימוד טרם הכניסה לתחום כי כדי להצליח להגיע לרווח משמעותי; יהיה עליכם ליצור טראפיק מרשים – וזה לא דבר של מה בכך.

ישנן דרכים נוספות שיפתחו לכם את הדרך להרוויח בהנאה, לביטוי עצמי, יצירה מגוונת, קהל עוקבים נאמן, מוניטין וצבירת כוח רשת מרשים. כל מה שצריך הוא אהבה והשקעה; והרווח הכלכלי יהיה רק הבונוס למפעל שתבנו במו ידיכם.

בניתם בלוג? השקעתם שבועות ביצירה של תכנים ועכשיו אתם מרגישים שנגמרו לכם הרעיונות לפוסטים חדשים? נסו לקחת דו”ח מילות מפתח וממנו תוציאו רעיונות חדשים לכתיבה – אבל כאלה שיביאו לכם תנועת גולשים לאתר.

לקריאה נוספת

שאלות ותשובות

איך מרוויחים כסף מכתיבת בלוג?

דבר ראשון יש לדאוג שהבלוג יהיה מעניין לקריאה, כלומר שהוא יהיה פעיל ודינמי, שהוא יתעדכן לעיתים קרובות, שהוא יספק לגולשים ערך מוסף ושהוא יותאם לקהל היעד – מה שיביא לכך שהוא ימשוך אליו טראפיק ובעקבותיו אפשרויות כלכליות כמו פרסום, שיווק שותפים, ייעוץ והדרכה, סדנאות, הרצאות וכדומה. בפוסט שכאן פירטנו על זה בהרחבה.

מה הופך בלוג למוצלח?

בלוג מוצלח הוא כזה שהתוכן בו מקורי ומעניין, שהוא כתוב בצורה קולחת ושהוא מעביר מסר ברור ומובנה אבל הכי חשוב שהבלוג יהיה ממוקד.

על מה לכתוב בבלוג?

בבלוג שלכם אתם יכולים לכתוב על כל דבר, אבל מומלץ לכתוב על נושא שקרוב ללבכם כדי להבטיח שהבלוג יהיה כתוב בסגנון שלכם ובשפה הייחודית רק לכם, מעין טביעת אצבע אישית. כלל האצבע בכתיבת בלוגים הוא שככל שהבלוג יהיה ממוקד יותר, מעניין יותר ועשיר בתכנים ייחודיים – כך הוא יספק לקוראים ערך מוסף וימשוך עוד ועוד גולשים. פירטנו על כך בהרחבה בפוסט.

האם אפשר להרוויח כסף מפרסומות בבלוג?

כן. תשלום פר הקלקה (PPC) הוא המודל הקלאסי והמוכר ביותר להרוויח כסף מבלוגים, אך הודות לריבוי הבלוגים כיום התחרות על ליבו של הצרכן מחד והמפרסם מאידך גבוהה במיוחד. המשמעות היא שכדי להרוויח מפרסומות כסף עליכם לא רק להשקיע מחשבה וזמן בלימוד התחום, אלא להבטיח תנועת גולשים מרשימה לבלוג שלכם כדי שיהיה לכך בסיס כלכלי. מודלים נוספים לרווח כספי מהבלוג ניתן לראות במאמר שכתבנו על איך להרוויח כסף מכתיבת בלוג טיולים.

פורסם ב: כתיבת בלוגים, כתיבת תוכן

תגיות: | | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן