קופירייטר. איך לתדרך אותו נכון?

מדי פעם אנחנו מקבלים סוג מסוים של חקירה צולבת מלקוח פוטנציאלי. זה הולך בערך ככה…

*טלפון מצלצל*

נציגה: "כַּתְבָנִית שלום, מדברת שרון, איך אני יכולה לעזור לך?"

מתקשר: "שלום! אני צריך שתכתבי בדחיפות כמה עמודים בשבילי. שילמתי לקופירייטר אחר והוא פישל לגמרי!"

נציגה: "מצטערת לשמוע את זה. מה בדיוק השתבש?"

מתקשר: "הוא פשוט לא הבין אותי – את מבינה? מה שהוא כתב ממש לא נשמע קשור לחברה שלנו."

נציגה: "אוקיי – שלח לי את התדריך הכתוב שנתת לאותו קופירייטר כדי שנסתכל."

מתקשר: "אה… אוקיי, מה זה? אין לי משהו כזה …"

וכאן טמונה הבעיה. ללא תדריך ראשוני, בריף, תקציר, או איך שלא תקראו לזה, איך יכול הקופירייטר לנסות ולהבין את הרוח העסקית של הלקוח שלו?

תהליך התדרוך: לקוח או קופירייטר?

הצדעהכדאי להזכיר בנקודה זו שנטל הכנת התדריך לא צריך להיות לגמרי על הלקוח. כל קופירייטר מקצועי יסרב להתחיל לעבוד עד שכל הדרישות ברורות לו. הקופירייטר המקצועי גם ישאל לא מעט שאלות כדי לסגור את כל הקצוות.

לרוב העסקים הקטנים אין ערימות של הנחיות מיתוג, הנחיות סגנון וכדומה, ולכן הקופירייטר והלקוח צריכים לעבוד יחד כדי להגדיר את הפרמטרים לעבודה משותפת עוד לפני תחילתה.

אז איך להכין תדריך קופירייטינג מושלם?

אלה הדברים שתדריך טוב לקופירייטר מכסה:

פירוט מלא של עבודה

כן, אתם רוצים "כתיבת תוכן לאתר האינטרנט החדש שלי". אבל כמה דפים? ובערך כמה תוכן בכל עמוד? בקשה פשוטה להצעת מחיר יכולה להפוך במהירות האור לאכזבה גדולה אם אתם מבקשים מהקופירייטר שלכם לכתוב תוכן ל-5 עמודים, ומאוחר יותר אתם מגלים שבכל אחד מהדפים אלה יש תוכן שמספיק לעשרה תת-דפים נוספים.

טיפ: הכינו סקיצה ראשונית פשוטה המפרטת את הפריסה של האתר שלכם, ואז סמנו את הדפים אותם אתם מבקשים לכתוב. הקפידו לציין כמה דפים צריכים תוכן? וכמה מילים אמורות להיות בכל עמוד פחות או יותר.

מסרים מרכזיים

להסביר את מה שאתם זה קל: אתם פירמת רואי חשבון, עורכי דין, חברת שירותי IT או מותג אופנה. הצרה היא, שקיימות אלפי חברות אחרות שרבות מהם מציעות בדיוק את אותו סט שירותים שאתם נותנים. המסרים העיקריים שלכם הם קריטיים כי הם עוזרים לקופירייטר לבדל אתכם מהמתחרים.

טיפ: "שירות לקוחות חסר תקדים" לא ממש עובד. כל חברה עושה את הטעות הזו. אם אתם באמת מציעים שירות מדהים, תנו לקופירייטר דוגמאות ספציפיות.

נימת הקול

זה כנראה החלק המאתגר ביותר. הן עבור הלקוחות שלא תמיד יודעים איך להסביר את נימת הקול אותה הם מחפשים, ולקופירייטר שלעיתים צריך להבין דבר מתוך דבר כדי ללכוד את הדבר החמקמק הזה ולהפיח בו חיים.

טיפ: טון נכון של קול כרוך לעתים קרובות בקצת ניסוי וטעייה. לפני שאתם נותנים אור ירוק לכתיבת העמוד הראשון, נסו לבקש מהקופירייטר לנסח כמה דוגמאות או לכתוב מחדש כמה פסקאות בגוונים שונים של קול. לעתים קרובות זה יכול לעזור לכם ולו לאתר במדויק את הטון הנדרש של נימת הקול.

מה לא לעשות!

יכול להיות שיש נושאים, טרמינולוגיה, פורמטים או סגנונות שאתם פשוט לא רוצים בהם. זה בהחלט הזכות שלכם, אבל לא אל תצפו מהקופירייטר שלכם ש"ידע" שאתם לא רוצים את כל הדברים האלה, גם אם זה נראה לכם כמובן מאליו.

טיפ: רשימת נקודות פשוטה של ​​"מה לא לעשות!" תעשה את העבודה.

מבט על המתחרים

רוב הסיכויים שיש לכם אלפי מתחרים. נסו לבודד כמה מהם כדי להראות לקופירייטר שלכם דוגמאות שליליות או חיוביות.

טיפ: "אני רוצה משהו כמו זה" זה לא תדריך – זו עצלנות.

חומרי תמיכה

לקופירייטר טוב אסור לומר "לא" למידע נוסף. כמה שיותר חומרים נוספים על העסק שלכם, המוצר או החברה, כך יותר טוב. גם אם אתם לא חושבים שהם כתובים היטב, חומרי השיווק הקיימים שלכם נותנים תובנות חשובות מאוד לקופירייטר על הדרך בה אתם מציגים את העסק שלך לעולם, אז אל תתביישו לחלוק את החומרים הללו איתו.

טיפ: אל תשכחו את החומר הלא-מקוון שלכם. מלאו תיקייה עם החוברות שלכם, פליירים, עלונים, הודעות לעיתונות, ומודעות דפוס, וסרקו או מסרו אותו לידי הקופירייטר שלכם כשאתם נפגשים איתו.

קופירייטר מאושר, לקוח מאושר

סופו של דבר, פרוייקט קופירייטינג מוצלח מתבסס על תקשורת טובה. קופירייטר מקצועי צריך, מעצם הגדרתו, להיות די טוב בתקשורת – לפחות בכתיבה שיווקית! אבל יש גם צורך בתקשורת מילולית ברורה בין שני הצדדים בשלב התדרוך.

כמעט ללא יוצא מן הכלל, פרויקטי קופירייטינג משתבשים בגלל קצר בתקשורת בין הצדדים. שניהם, הלקוח והקופירייטר, צריכים לשבת וללבן את הפרטים של הפרויקט. זה עלול לקחת שעה או שעות, אבל זה עדיף על הימים או אפילו השבועות שיכולים ללכת לאיבוד כאשר פרויקט קופירייטינג משתבש.

צריכים שירותי קופירייטינג מקצועיים? – פנו אלינו כעת!