דף הבית » כתיבת תוכן » אורך מומלץ למאמר טוב, או – טקסט, סמים וטל מוסרי

אורך מומלץ למאמר טוב, או – טקסט, סמים וטל מוסרי

ישנם מעט מאד סלעי מחלוקת מהותיים בתחום כתיבת התוכן לאתרים והאופטימיזציה שלהם למנועי חיפוש. השאלה “מהו אורכו של מאמר אופטימלי?” היא אחת מהן. בניגוד ל”אמיתות” מוצקות ומוסכמות אחרות בתחום, כאן, אם תשאלו חמישה כותבי תוכן/מקדמי אתרים לדעתם, תקבלו לפחות עשר דעות שונות. לדעתנו ומניסיוננו, חלק גדול מהבעיה נעוץ הרבה לפני כן, בהגדרתן הבסיסית של המילים “טקסט”, “תוכן”, “מאמר”, “פוסט”, “כתבה” או כל מילה אחרת.

אם כן, ישנם סוגי טקסטים ותכנים שונים, אשר, מן הסתם, מיועדים למטרות שונות ומופיעים בפלטפורמות השונות. אז איך תדעו מה צריך להיות האורך של המאמר שאתם מיעדים לאתר שלכם?

ג'ירפה עם צוואר ארוך

הנה כמה מסוגי הטקסטים הנפוצים ביותר כיום

פוסטים ברשתות חברתיות

בחלק מהמקומות (כמו טוויטר ולינקדאין) הפוסטים מוגבלים במספר מילים מסוים על ידי הפלטפורמה עצמה, במקומות אחרים (כמו בפייסבוק), לכאורה, הם נתונים לשיקול דעתו של הכותב אבל בחירת אורכם מושפעת משיקולים כמו פיצ’רים נוספים הקיימים (למשל, בפייסבוק, טקסטים קצרים מצ’ופרים על ידי האופציה להוספת רקעים צבעוניים), האורך הנפוץ בפלטפורמה ו…איך לא? האפקטיביות שלהם. כך שגם בפייסבוק, פוסט בן 3000 מילה, רק לעיתים נדירות ייקרא עד תומו, אלא אם כן הוא מעניין במיוחד ופונה לאנשי מקצוע בתחום מסוים. גם אז, מומלץ לחלק אותו, לטובת הקוראים חסרי הריכוז, למספר פוסטים קצרים יותר.

מאמרים לאתרי שת”פ

מאמרי אורח באתרים משתפי פעולה הם דרך יעילה ליצור תעבורה לאתר שלכם, דרך הוצאת קישור המוביל אל הדף הראשי באתרכם או אל הדף העוסק במוצר, שירות או נושא ספציפי. בדרך כלל מדובר בטקסטים שאורכם 400-500 מילים, כשהנושא בו הם עוסקים מאגד תחתיו את תחומי העניין של הגולשים בשני האתרים. למשל, כאשר אתר העוסק במרצפות מעוטרות יפרסם מאמר באתר של חברה העוסק בניקיון, המאמר יעסוק, לדוגמה, בנושא “5 דרכים לשטוף את האריחים המצוירים שלכם ולהישאר בחיים” :).

מאמרי קידום (“SEO In Your Face”)

לשמחתנו, מספרם של המאמרים בני 400 המילים, והמכילים 100 פעמים את מילות המפתח המקודמות, הולך ופוחת. עם כל עדכון שגוגל מוציאה, לקוחות כבר פחות ופחות מזמינים מאיתנו טקסטים מפוצצים במילות מפתח אלא יותר תוכן איכותי, מקורי ומועיל לגולשים, כך שהכיוון, בסה”כ, הוא חיובי ומאמרי ה-SEO הולכים והופכים לאיכותיים מעדכון אחד כזה למשנהו.

טקסטים לאתרים

כאן, מתחלקים הטקסטים למספר אורכים:

  1. טקסטי תיאורי מוצר טקסטים קצרים, בני כ-150 מילים, שמטרתם לתת לגולש מידע על המוצר ויתרונותיו. חשוב מאד, לא לשכוח, בסיום הטקסט, להכניס הנעה לפעולה!
  2. טקסטים עיוניים, שמטרתם לספק לגולש מידע על החברה או שירות מסוים (דפי אודות, דפי שירותים וכד’) – אורכם נע בסביבות ה-300 מילים. הם מספקים גם מידע חיוני וגם מכילים מילות מפתח מקודמות, כך שהם פונים לגולשים האנושיים ולרובוטים של גוגל כאחד.
  3. טקסטים שמטרתם למצב את האתר כבר-סמכא וכמומחה בתחומו – המאמרים האלה בד”כ נמצאים תחת סקציית “בלוג“, “מאמרים מקצועיים” או סתם “מאמרים”, ועבור כותבי התוכן הם הסוכריה האמיתית. אלה הטקסטים שכותבי תוכן אוהבים, מפני שהם כמעט ואינם מוגבלים באורכם (טוב, לא להגזים! אין צורך לדחוס את כל תולדות המאבק ללגליזציה בעולם במאמר אחד…), והם נותנים לנו המון אופציות להפגין את הידע שלנו ומהוים פתח לשחרור היצירתיות המתפרצת שלנו. טוב, אם אתם ממש מתעקשים קחו את המספר 700. זה האורך הממוצע של מאמרים טובים, עשירים במידע וכאלה שיכולים לכסות את הנושא בצורה מיטבית.

אז מה היה לנו שם?

טל מוסרי

את הטקסט – כיסינו,
את הסמים הקלים – גם כן,
ומה עם טל מוסרי?
שלומו טוב, תודה ששאלתם. קבלו תמונה שלו אם התגעגעתם.

בשורה התחתונה

למרות שזה נשמע, לכאורה, קל מאד, כתיבת תוכן (כמו כל תחום עיסוק מקצועי אחר, אגב) היא עניין למקצוענים, אשר יודעים להתאים את הטקסט ואורכו לייעוד שלו ולפלטפורמה בה הוא מתפרסם. ניסיון לכתוב בעצמכם את הטקסטים שלכם (גם אם מטעמי חסכון) עלול לייצר עבורכם בדיוק את האפקט ההפוך מזה שאליו התכוונתם. צריכים עזרה בכתיבה של תוכן לאתר שלכם? נסו אותנו. מבטיחים שתקבלו תוכן מעולה.

פורסם ב: כתיבה לטוויטר, כתיבה ללינקדאין, כתיבה לפייסבוק, כתיבה לרשתות חברתיות, כתיבה שיווקית, כתיבת בלוגים, כתיבת מאמרים, כתיבת מאמרים לקידום, כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים, כתיבת תיאורי מוצר לחנות וירטואלית, קידום אתרים

תגיות:

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן