דף הבית » כתיבת תוכן » איך כותבים עמוד אודות?

איך כותבים עמוד אודות?

למרות שאין גבול לדרכים שבהן ניתן לעצב אתרי אינטרנט שונים, יש כללים מסוימים שתקפים כמעט לגבי כל אתר שעולה לאוויר. אחד הכללים החשובים שיש לפעול לפיהם כאשר רוצים לייצר אתר אפקטיבי הוא כתיבה נכונה של עמוד “אודות”.

עמוד זה, שבהחלט יתכן שיכונה בשמות שונים (כגון “על החברה” או “אודותינו”) חשוב ביותר שכן הוא תחליף להצגה העצמית בין אנשים זרים בעולם האמיתי. יש לזכור – הצגה עצמית נכונה יוצרת אמינות, רצון להישאר בקשר, מוכנות לעשיית עסקים, רצון להכיר דפים נוספים באתר ועוד. הצגה עצמית נכונה מעודדת רצון לגלוש לאתר זה גם בעתיד או לקבל ממנו מידע נוסף (למשל באמצעות ניוזלטר). יחד עם זאת, יש בהחלט להיזהר מעומס יתר, אי בהירות או עמימות.

איך לכתוב עמוד אודות - מי אני

עמוד “אודות” קצר וממוקד

שאלה שמעניינת כמעט כל מי שעומד לכתוב עמוד אודות היא מה חשוב לכלול בו. זוהי שאלה חשובה, אך לפני שנדבר על כך יש להיזכר בכלל “כל המוסיף גורע”. עמוד אודות חייב להיות קצר יחסית וממוקד. העמוד צריך להיות תמציתי ולו בשל הנטייה של הגולש לעבור במהירות בין עמודי האינטרנט השונים. בעמוד חייב להופיע מידע תמציתי שיוצר אמינות ומאידך – גם סקרנות. בשאר העמודים של האתר ימצא הגולש את הערך המוסף שהוא מחפש ושלא ניתן למצוא באופן מלא בהצגה העצמית הראשונית.

מי אני? מי אנחנו?

לצד העובדה שעמוד אודות צריך להיות ממוקד ותמציתי, הוא גם חייב להיות ישיר ולספר בקצרה על מהות האתר ובעליו. לעיתים, יהיה מדובר באדם פרטי שמספר על עצמו. לעיתים אחרות יהיה מדובר בחברה או בארגון שיתבקשו לספר מי הם, מתי נוסדו, כמה זמן הם נמצאים בתחום.

זהו המקום הנכון לשלב בין השורות את החוזקות של העסק ואת היתרונות שמוצעים לגולש, לקורא, למתעניין או ללקוח. השכלה רלוונטית, לקוחות מרוצים, תיאור קצר של תיק עבודות. חשוב לספר לגולש פרטים מבוססים, שיוצרים אמינות ולא להסתפק רק בסופרלטיבים כלליים. כתובת העסק, למשל, מספר טלפון, תקופת הלימודים של איש המקצוע והיכן למד וכדומה. שמות אמיתיים מבססים קשר ונוטעים אמון.

תועלת ברורה ללקוח

היבט חשוב שעליו יש לשים דגש בעמוד האודות הוא התועלת שהגולש יקבל מהשהות באתר או מרכישת מוצר או שירות באמצעותו. חשוב שהדבר יהיה ברור, כך שמי שבהצגה העצמית פותח בפרטים כמו שם, גיל, שנת הקמת החברה או כתובת, ימשיך בהסבר על התועלת שהוא מציע לגולש. חשוב לשלב זאת עם ערכים, חזון אישי או ארגוני, הדגשת האיכות, הידע וכיוצא באלה.

הנעה לפעולה וקישורים אפקטיביים

מומלץ מאוד לשלב בתוך עמוד אודות גם הנעה לפעולה. יש לעשות זאת באופן זהיר ומדוד שכן לא רצוי שעמוד זה יהיה שיווקי ו”דוחף” יותר מדי. אין צורך להשתמש בעמוד זה גם לצורך הצעת הרשמה לניוזלטר, גם להרשמה לקבלת עדכונים וגם להשארת פרטים. מספיק לבחור באתר מהאפשרויות הללו ויש לעשות זאת רק לאחר שהגולש קיבל מידע על האדם או הגוף שעומד מאחורי האתר.

לא פחות חשוב מכך, להוסיף קישורים אפקטיביים שיובילו את הגולש למקומות הרלוונטיים עבורו באתר עצמו. רשמתם בקצרה שיש לכם לקוחות מרוצים וגם נתתם דוגמא ללקוח מוכר? זה המקום להוסיף קישור שיוביל את הגולש לתיק עבודות או לרשימת לקוחות מרוצים נוספים. ציינתם שאתם עורכי דין מנוסים, עם הכשרה מקיפה? זה המקום להוסיף קישור לעמוד שבו יפורטו תחומי ההתמחות שבהם אתם עוסקים. שילבתם באתר קטעי וידאו מצוינים? הכניסו קישור שיוביל את הגולש ישירות אליהם.

ברוב המקרים יהיה נכון לפנות לחברה לכתיבת תוכן שתכתוב את עמוד האודות שלכם. לפני הכתיבה תעברו תחקיר מקיף בכתב ובעל פה ורק לאחר מכן ייכתב עמוד האודות שלכם ותשלח אליכם טיוטה ראשונית לאישור. אחרי סבב אחד או שניים של תיקונים ישלח אליכם העמוד המוכן. צרו איתנו קשר ונשמח לכתוב עבורכם עמוד “אודות” מעולה!

שאלות ותשובות

למה חשוב שיהיה עמוד “אודות” באתר?

עמוד אודות נחשב לאחד העמודים החשובים שיש שכן הוא מציג את העסק או הפעילות בצורה אמינה, קצרה, ישירה, ממוקדת ותמציתית, אך עם זאת כזו שתעורר בגולש סקרנות. לכן, עמוד האודות צריך להיות כתוב בהתאם לאופי, הערכים והחזון של העסק ולעורר את הלקוח להישאר בקשר, להמשיך לגלוש באתר ו/או להירשם לניוזלטר כדי לקבל מידע נוסף בעתיד. להזמנת עמוד אודות לאתר שלך.

ממה צריך להיזהר כשכותבים עמוד אודות?

בכתיבת עמוד אודות יש מצד אחד להימנע מאי בהירות, מעמימות ומעומס יתר ומצד שני להיזהר מזחיחות, סופרלטיבים מיותרים ומהאדרה עצמית. איך עושים זאת נכון? הרחבנו על כך במאמר הזה.

איזה אלמנטים מומלץ לכלול בעמוד האודות?

בעמוד האודות מומלץ לכלול אלמנטים שיפרטו על חוזקות העסק, כך שהגולש יבין את התועלות והיתרונות הטמונים בפנייה דווקא לעסק הזה ולא למתחרים. אם אתם לא יודעים מה היתרון שלכם על פני המתחרים, דברו איתנו, אנחנו נעזור לכם.

האם כדאי לכלול בעמוד אודות הנעה לפעולה?

בוודאי. עמוד אודות הוא המקום הראשון שבו הגולשים פוגשים את העסק שלכם, כך שכדאי לנצל זאת בחכמה ולהניע את הגולש לפעולה. למשל, לבקש מהם להירשם לניוזלטר, להשאיר פרטים או לקשר אותם לעמודים נוספים באתר, לתיק העבודות שלכם או לרשימה של לקוחות מרוצים. עם זאת, יש לעשות כל זה בצורה אלגנטית כדי שעמוד האודות לא יהיה שיווקי מדי, מה שעלול להבריח את הגולשים ולפגוע בעסק.

פורסם ב: כתיבת ניוזלטר, כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים, קופירייטינג

תגיות:

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן