דף הבית » כתיבת קורות חיים » איך כותבים קורות חיים?

איך כותבים קורות חיים?

או, נכון יותר, איך כותבים קורות חיים מעולים?

תיקון של חיפושית במוסך - מציאת עבודה באמצעות קורות חיים

כמעט כל משרה וכמעט כל תפקיד שאליהם רוצים להגיש מועמדות מחייבים לעבור שלב מקדים ולכאורה פשוט – כתיבת קורות חיים. שגיאות מסוימות עלולות להוביל למצב שבו מחפש העבודה שולח אפילו עשרות רבות של קורות חיים ולא מקבל הזמנה אפילו לריאיון אחד. על מנת לסייע לכל מי שנמצא בתהליך של חיפוש עבודה נציג להלן כמה כללים חשובים, לכתיבה נכונה ושיפור ההצגה העצמית בקורות החיים.

צעד ראשון – פרטי חובה

הצעד הראשון לכתיבה נכונה של קורות חיים הוא העלאה על הכתב של סעיפים רלוונטיים כגון פרטים אישיים, ניסיון קודם, השכלה וקורסים רלוונטיים. יש להוסיף כמובן מידע כגון ידע בשפות, כישורים במחשבים ובתכנות משרדיות או אחרות וכן שירות צבאי. יש לשים לב שבסעיפים כמו השכלה, ניסיון בעבודה, שירות צבאי – יש לכתוב תחילה את התפקיד או תחום הלימוד האחרון ורק לאחר מכן את המוקדמים יותר. במידה ויש פערים גדולים בזמנים שבין עבודות רצוי להסביר בקצרה על פער זה למשל בשל טיול ארוך בחו”ל, לימודים גבוהים וכדומה.

התאמת קורות החיים לסוג המשרה

לא מספיק “לשפוך” על הדף פרטי חובה שיופיעו בקורות החיים ולצפות ליצירת התעניינות מצד מעסיק פוטנציאלי. חשוב מאוד ליצור התאמה וקשר בין הנאמר בקורות החיים לבין המשרה שאליה מגישים מועמדות. כאשר מפרטים על ניסיון תעסוקתי, למשל, יש לשים דגש על ניסיון רלוונטי ולהזכיר במילים בודדות בלבד תפקידים או עיסוקים בעלי תרומה לא משמעותית לתפקיד הבא. הדברים הללו אמורים גם בהיבט של לימודים, קורסים והכשרות. כאשר מגישים מועמדות למשרות ולתפקידים שונים כדאי ליצור קורות חיים שונים מעט במידה ויש הבדלים בין הדרישות ובין מאפייני התפקידים. אולי זה מצריך מאמץ מסוים, אבל התוצאות בהחלט מצדיקות זאת.

בהירות ומיקוד

בדרך כלל, קורות חיים אמורים להיות מתומצתים יחסית. אף מעסיק לא באמת מצפה שקורות החיים של המועמדים השונים יכללו את כל מה שעבר עליהם בחיים. הדברים שמועלים על הכתב צריכים להיות תמציתיים, ברורים וממוקדים. הרחבה בעניין כזה או אחר בהחלט אפשרית, אך רק כאשר יש רלוונטיות לתפקיד וכאשר הדבר מספק לממיין קורות החיים ולמעסיק הפוטנציאלי מידע חשוב שמעלה את ערכו של המועמד עבורם.

זה המקום לציין שכדאי מאוד לשאוב פרטים על המעסיק ועל מקום העבודה לא רק לפני שמגיעים לריאיון העבודה אלא אפילו לצורך כתיבת קורות חיים. ניתן לעשות שימוש בפרטים הללו (המצויים בשפע באתרי האינטרנט השונים) למשל בפסקת פתיחה. גם בעניין זה – בהירות, מיקוד ותמציתיות הם המפתח. ראוי לזכור שקורות חיים אמורים לתפוס את העין של הקורא, לעורר סקרנות ועניין. פירוט, אם יידרש, יוכל להימסר במסגרת ריאיון העבודה.

הבחנה בין עיקר לטפל

כתיבה נכונה של קורות חיים מחייבת גם הבחנה בין עיקר לטפל. בתיאור תפקידים שונים שמילא המועמד בעבר אין צורך לציין כל היבט, קטן ככל שיהיה, במהלך יום עבודה שגרתי. די יהיה לציין את מאפייני התפקיד העיקריים, תחומי האחריות, וכישורים מיוחדים שסייעו למלא את התפקיד. למרות האמור לעיל, כאשר מדובר באנשי מקצוע ובכירים שניהלו פרויקטים ועסקו במגוון תחומי אחריות רלוונטיים, ניתן להרחיב בעניין. מומלץ להרחיב ולהוסיף במסגרת נספח נלווה כאשר בגוף קורות החיים שומרים כאמור על מיקוד ועל רישום עיקרי הדברים.

ניסוח וניפוי שגיאות

היבט חשוב ביותר שלא ניתן להפריז בחשיבותו הוא צורת הניסוח. בתפקידים בכירים ותפקידי ניהול בהחלט מצופה מהמועמד להקפיד על ניסוח בשפה גבוהה (גם אם לא גבוהה מדי). אך גם אם מדובר בתפקיד זוטר יותר, חשוב להימנע משפה עילגת. בפרט, מאוד לא רצוי (שלא לומר אסור באיסור חמור) לשלוח קורות חיים שיש בהם שיבושי לשון, סלנג או שגיאות כתיב, חלילה. חשוב להבין שגם אם שולחים את קורות החיים במייל וגם אם שולחים אותם בפקס, היחס אליהם שונה מאשר אל דיבור מילולי. היחס של מי שקורא את קורות החיים שנשלחו לעולם לא יהיה אוהד למי שלא טרח לבצע ניפוי שגיאות והגהה. זה מעיד על חוסר רצינות, שלא לומר על זלזול של ממש.

עין נוספת תמיד עוזרת

הדבר האחרון שעליו אנו ממליצים מתקיים לאחר שקורות החיים כבר כתובים, מוגהים וערוכים בהתאם לכללים שלעיל. כעת, מומלץ מאוד לבקש מאדם נוסף, שיכול להיות חבר, בן זוג, קרוב משפחה, לקרוא את קורות החיים ולהביע את דעתו. פעמים רבות יועלו שאלות שכותב קורות החיים כלל לא העלה בדעתו. יתכן שהקורא יציין שקורות החיים מרגישים עמוסים מדי, דלים או שהגופן לא נוח לקריאה. יתכן שההערות יתמקדו בחוסר מיקוד או בפרטים שנראים חסרים או לא רלוונטיים. כדאי להקשיב לביקורת ולעודד את הקורא לומר את דעתו האמיתית. בסופו של דבר, המטרה היא לשפר את קורות החיים לפני שהם נשלחים.

זקוקים לעזרה בכתיבת קורות חיים?

לקריאה נוספת

שאלות ותשובות

מה צריך להיות המבנה של מסמך קורות חיים?

מסמך קורות חיים מתחיל בפרטים אישיים ולאחר מכן כולל פירוט לגבי השכלה וניסיון מקצועי בסדר יורד, כלומר יש לכתוב תחילה את התפקיד/תחום הלימוד האחרון ולאחר מכן את המוקדמים יותר. פירטנו במאמר על כך עוד.

האם יש להתאים את מסמך קורות החיים לכל משרה?

בהחלט. בכתיבת קורות חיים יש לשים דגש על ניסיון תעסוקתי/לימודים (לרבות קורסים והכשרות מקצועיות) רלוונטיים למשרה כדי ליצור סקרנות והתעניינות מצד המעסיק. אם אתם זקוקים לעזרה בנושא, פנו אלינו כדי שנכתוב לכם קורות חיים מכובדים.

האם מומלץ להרחיב במסמך קורות חיים לגבי תחומים מסוימים?

בהחלט. אמנם מסמך קורות חיים הוא מעין מכתב רשמי שכתוב בצורה תמציתית וממוקדת, אך מומלץ להרחיב בנושאים הרלוונטיים למשרה הספציפית מבחינת לימודים, ניסיון תעסוקתי, תחומי אחריות וכו’.

האם כדאי לכתוב לבד קורות חיים או שכדאי להיעזר במומחים?

התשובה טמונה בגוף השאלה. מומלץ להיעזר במומחים לכתיבת קורות חיים מכיוון שיש להם יותר ניסיון בכתיבה שתביא לתוצאות המיוחלות, במקרה שלנו – העסקה. אם אתם זקוקים לעזרה, פנו אלינו כדי שנכתוב לכם את קורות החיים.

פורסם ב: כתיבת קורות חיים

תגיות: | | | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן