דף הבית » כתיבת תוכן » איך לכתוב מאמר מעולה גם אם אתם… איך לומר? לא משהו בכתיבה…

איך לכתוב מאמר מעולה גם אם אתם… איך לומר? לא משהו בכתיבה…

עיתונאי בלי ניסיון

אני יודע מה המשמעות של להיות תקוע בכתיבה ואני רוצה לשתף מנסיוני כדי לעזור כמה שניתן. אני יודע שכתיבה היא לא משימה קלה וזו הסיבה שאני כותב את הפוסט הזה. כתיבה היא הבסיס לשיווק של הכל. בין אם באמצעות כתבות, מאמרים, אינפוגרפיקות, סרטוני וידאו, פוסטים בפייסבוק, פוסטים בבלוגים וכו’.

למעשה, בלוגים היא צורת הכתיבה השיווקית ביותר כפי שהשתקף בסקר שנתי שנערך בשנה שעברה תחום השיווק. עסקים רבים נשאלו: “איזה תוכן שיווקי נתן את הדחיפה הגדולה ביותר להצלחת הארגון שלכם בשנת 2017?” או במילים אחרות מהי טקטיקת השיווק החשובה ביותר לדעתכם? התשובה שענו יותר ממחצית מהנשאלים הייתה: בלוגים.

ולמה זה כל כך חשוב? כי כתיבת פוסט מעולה לבלוג זה משהו שאפשר לעשות מהר יותר, טוב יותר ובהצלחה רבה יותר. בגלל זה גם כתבתי את הפוסט הזה – כדי לעזור לכם לשפר את הכתיבה שלכם. בפוסט אפרט את התהליך שבו השתמשתי כדי לשפר את הכתיבה שלי, במיוחד בפוסטים ארוכים. למעשה, לא נורא כמה אתם גרועים בבלוגים או כמה יש לכם ידע לגביהם – המשיכו לקרוא. הפוסט הזה בהחלט הולך לעזור לכם.

האם אתם מתקשים בכתיבת תוכן?

שיהיה ברור, לא כולם טובים בכתיבה של תכנים אבל אין שום סיבה למשפט “אני יודע שיש יתרונות לבלוג אבל אני לא טוב בכתיבה”. אני מבין אתכם לגמרי כי גם כשאני התחלתי לכתוב את הבלוג שלי הייתי לא משהו…

עם הזמן הבנתי שיש 3 סוגים של בלוגרים

  1. כותבים עם תסביך נחיתות, כלומר כאלה שחושבים שהם גרועים למרות שהמציאות מוכיחה אחרת.
  2. כותבים עם הבעיה ההפוכה, כלומר חושבים שהם כותבים מדהים אבל הם בדעת מיעוט.
  3. כותבים שהם באמצע, כלומר לא הכי גרועים בעולם וגם לא הכי טובים. כותבים מהסוג הזה יודעים תמיד שיש מקום לשיפורים.

האמת היא שלכל הבלוגרים יש מקום לשיפור והשאלה שתמיד נשארת פתוחה אצל רובם היא רק “איך עושים את זה?”. הפתרון הטוב ביותר הוא לעשות מיקור חוץ לבלוגים. כלומר, להעביר את התוכן לכתיבה אצל חברה שמתמחה בכך. אחד הסקרים בתחום כתיבת התוכן מצא ש-68% מהעסקים עושים שימוש במיקור חוץ בתחום הבלוגים.

למרות שאין בכך כל פסול, מה לגבי עסקים ללא תקציב שיווק או עצמאיים שלא יכולים להרשות לעצמם או אנשים שרוצים לעשות זאת בעצמם? הם כנראה יצטרכו לשפר את כישורי הכתיבה שלהם. וככה עושים את זה נכון.

בדקו מה הקוראים שלכם חושבים

תנו לי לסכם הכל באופן מהיר: אתם רוצים לכתוב תוכן מדהים והדעה שנחשבת מבחינתכם היא הדעה של הקוראים שלכם – הפתרון פשוט: תנו לקוראים שלכם להחליט מהו תוכן מדהים מבחינתם.

אני אמנם אובססיבי מבחינת איכות התוכן, האופטימיזציה, רמת הקריאות שלו, אורכו וכל הגורמים האחרים עד שממש קל להתעלם ממה שחשוב באמת – הקוראים עצמם. והערה קטנה לפני שמתחילים: ודאו שהתוכן שלכם מותאם לדרישות מנועי החיפוש אחרת הקוראים שלכם לא ימצאו אתכם בכלל.

למדו מהמתחרים

כשהייתם תינוקות איך למדתם ללכת ולאכול? צפיתם באחרים שהיו יותר טובים מכם, העתקתם אותם ובסופו של דבר עשיתם זאת בעצמכם. מדוע כתיבה צריכה להיות שונה? גם פה אפשר ללמוד מאנשים שעושים עבודה טובה בנישה שלכם. תנו לי ללמד אתכם שני דברים: איך למצוא את הבלוגים הגדולים וכיצד להשתמש בהם כדי לשפר את הכתיבה שלכם. משהו קטן לפני כן, אם התחום שלכם נישתי, יתכן ולא תמצאו מידע בדרך הזו ולכן אם זה כך, דלגו לכותרת הבאה במאמר זה.

  1. מצאו את המתחרים שלכם באתר אלקסה. פשוט הקליקו http://www.alexa.com/siteinfo ובשדה החיפוש רשמו את שם האתר שלכם ולחצו על “חפש”. גלגלו מטה עד שתמצאו קטע שכותרתו Similar Websites by Audience Overlap.
  2. הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לבדוק את האתרים האלו, כלומר באיזה נושאים הם עוסקים, כמה תוכן הם מפיקים וכל מידע שיכול להיות רלוונטי. לאחר מכן צריך לבדוק מה הקוראים חושבים על פוסטים באתרים המתחרים. הקליקו על Buzzsumo ולחצו “Go!”.
  3. הביטו ברשימת חמשת התכנים ששותפו הכי הרבה ובדקו כל קטע תוכן ורשמו לעצמכם כל על אחד את המידע הבא:
    1. מה הנושא?
    2. מה הכותרת?
    3. מה אורך הפוסט?
    4. כמה תמונות יש בפוסט?
  4. רצוי לקרוא כל פוסט בזהירות כדי לספוג כמה שיותר מידע על סגנון וגישה. מידע זה יעזור לכם לשכפל את הסגנון המוצלח בפוסטים העתידיים שלכם. חזרו על התהליך עם כל אחד מחמשת המתחרים הגדולים שלכם.

כתבו לפי נוסחה

עכשיו הגעתם לאחד החלקים החשובים במאמר הזה. הנוסחה. למה הכוונה? בלוגרים רבים משתמשים בכתיבה אקראית לפוסטים שלהם, כלומר הם יודעים את הנושא הבסיסי, כותבים מבוא, כמה קטעי קישור, מוסיפים סיכום וזהו.

אני לא ממליץ לעבוד ככה כי בגישה אקראית גם התוצאות יהיו אקראיות. אני ממליץ לפתח נוסחה, כלומר לעקוב כל הזמן אחרי הנחיות קפדניות וליישם אותה בכל אחד מהפוסטים בבלוג. איך נראית נוסחה כזאת? הנה דוגמה:

נושא

צריך להיות רלוונטי ולספר לקוראים איך לפתור בעיה או להשיג מטרה, כולל הסבר איך עושים זאת באופן שימושי.

מבוא

צריך לכלול 100-150 מילים ו-7-10 פסקאות, כולל כמה פסקאות של שורה אחת, פנייה ישירה לקוראים (גוף שני רבים) וכותרות משנה מובנות שכוללות משפטים שלמים.

גוף הפוסט

שמרו על שפה פשוטה ללא מילים מקצועיות והשתמשו בפסקאות קצרות של מקסימום 3 שורות.

תמונות

השתמשו בכמה שיותר תמונות בגוף הפוסט אבל לא במצגות, עדיף לשלב גם תמונות מבוססות נתונים כגון תרשימים, גרפים וצילומי מסך.

מסקנות

סכמו את הפוסט עם 3-10 פסקאות וודאו שהשורה האחרונה מסתיימת בשאלה.

זו אינה כל הנוסחה אבל זה נותן מושג איך נראים פוסטים מנצחים. מטרת הנוסחה היא לעזור לכם לשמור על רמה גבוהה של תוכן, כלומר לתת לקוראים מה שהם רוצים ברגע שאתם יודעים במה מדובר.

הנוסחה לא תהרוס את ההשראה שלכם או את היצירתיות אלא תספק אוירה שמעודדת יצירתיות. אמנם יש מקום לשבור את הכללים מדי פעם ויש גם מקום לשיפורים, אבל הנוסחה שומרת אותי ממוקד ומכוון למטרה אחת – יצירת תוכן נהדר. ושוב, אתם לא צריכים להיות כותבי תוכן מנוסים מאוד כדי לגרום לזה לקרות, פשוט צרו את הנוסחה שלכם, יישמו אותה ועם הזמן שפרו אותה.

לסיכום

לסיכום, אל תפחדו לבקש משוב. למשל, לשאול את הקוראים שלכם מה דעתם על הכתיבה שלכם ומה לדעתם כדאי לשפר. הדבר הגדול ביותר שאתם יכולים לתת לעצמכם כמתנה הוא את היכולת להשתפר. ולסיום: איזה טכניקות או טיפים הייתם מספקים עבור כותבים אחרים שרוצים להשתפר? ספרו לנו פה.

המאמר תורגם ונערך על בסיס פוסט של ניל פתאל

פורסם ב: כתיבת תוכן

תגיות: |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן