דף הבית » כתיבת תוכן » איך לכתוב תוכן שמוכר ולא רק מספר סיפורים?

איך לכתוב תוכן שמוכר ולא רק מספר סיפורים?

דלעות הלואין

אתם יודעים לכתוב, את זה כולם יודעים. פוסטים משתפכים בפייסבוק, רשימות מכולת פיוטיות ואפילו מכתבי אהבה קורעי לב – יש לכם את זה. אתם אנשי מילה, אתם.

אממה? כשזה מגיע לכתיבת תוכן שיווקי באוקיינוס האינטרנט רחב היידים, כישרון כתיבה זה נהדר, אבל לא מספיק.

כדי להפוך את התוכן המצוין שאנחנו כותבים לתוכן שמניע לפעולה ובסופו של דבר גם מוכר, חובה לעבור שינוי תודעתי: לדעת לכתוב בצורה שתגרום לאנשים לא רק לקרוא ולהתעניין, אלא גם לעשות מעשה. אז איך גורמים לקסם להתרחש? טוב ששאלתם. ממש, אבל ממש – כך:

המטרה: להבין למה התכוון המשורר

את או אתה צריכים לכתוב מאמר שיווקי והחלטתם, כי היה לכם הרבה זמן פנוי, לא להשתמש בשירותיה של חברה לכתיבת תוכן לאתרים אלא לנסות לעשות זאת לבד. יפה. כדי לדעת איך לכתוב טקסט קריא, בריא והגיוני, עליכם לשאול את עצמכם כמה שאלות לפני שתתחילו להקליד ולו תו אחד:

  1. מי קהל היעד שלי? עבור מי אני כותב את המאמר? האם מדובר בפנסיונרים תאבי הרפתקאות? צעירים משולחי רסן? אנשי עסקים חנוטים בחליפה או דווקא מורים מהוגנים וסולידים (בלי הכללות)? ברגע שאבין למי אני כותב, יהיה לי קל יותר לדמיין כיצד הטקסט אמור להיראות.
  2. מה אני מציע? האם מטרת הטקסט שלי היא למכור חלום (למשל: חופשה חלומית בקלאב מד פונטה קאנה)? האם המטרה היא לשכנע לרכוש מוצר מסוים (ספר הדרכה לאילוף כלבים)? או האם אני בכלל אמור לספק מידע אטרקטיבי על מסלול חדש ללימודי כתיבת תוכן מבוסס NLP? ברגע שתהיה לי ברורה השורה התחתונה שלי, אצליח להעביר את המסר טוב יותר.
  3. איך אני הופך את העניין הזה לאטרקטיבי? החלטתם לכתוב מאמר על יתרונותיהם של טיטולים סופגים למבוגרים? ברכותינו! עליכם לנסות להפוך אותו לכמה שיותר מעניין, ולשכנע את קהל היעד הפוטנציאלי שלכם בכדאיות המוצר. מטרת העל שלכם בכתיבת תוכן שיווקי היא לגרום למי שקורא אותו להשתכנע שזה בדיוק הדבר שהוא זקוק לו.

דרושה: סנסציה

אחת המטרות שלנו בכתיבת טקסט שיווקי היא ליצור עניין סביב הנושא עליו אנחנו כותבים. אם נדמה את המאמר לסרט של דיסני ואת קורא המאמר לילד, אזי שהמטרה שלנו היא לגרום לילד להתנהג בדיוק כמו שהוא נראה כשהוא צופה בסרט דיסני: מהופנט, מרותק ומעוניין. ואם אפשר שהוא יחזור לשידור חוזר, זה יהיה מצוין.

האינטרנט עמוס במידע לעייפה. לכל אחד יש מה לומר, כל אחד מוצא איך לומר את זה ובאיזה דרך למכור לנו את המוצר שהוא בטוח שכדאי לנו לקנות. מבין כל שבבי המידע הללו, עלינו להיות כמה שיותר מעניינים ואטרקטיביים. איך עושים את זה? כותבים באופן אינטיליגנטי ומעמיק, מתבלים את המאמר במעט הומור, מעניקים לקורא ערך מוסף, שומרים על שפה עשירה ומלאת חיים ונמנעים ככל שניתן משילובי מילים לקוניים ומשמימים.

הדיסוננס: איך כותבים כותרת מושכת וברורה בו זמנית?

לא משנה עד כמה המאמר שכתבתם מרתק, אם הכותרת שלו מנוסחת בצורה משעממת – כמעט ואין לכם סיכוי. כפי שהזכרנו לעיל, האינטרנט רווי באינפורמציה, והגולש הממוצע נחשף אליה בכל עת – מהלינק הזה לתמונה הזו, מהסרטון הזה למאמר ההוא – אין. סוף. מידע.

כמה מאיתנו נפלו בקליקבייטים מפוקפקים (“את מה שקרה אחר כך אף אחד לא יכל לצפות” – קלאסי!) שהובילו אל תהומות הלא כלום בריבוע? אל תענו. זה בסדר. כולנו נופלים בזה מדי פעם.

אז איך בולטים מעל האחרים? הרבה לפני שהמילים נכתבות, הכותרת צריכה להיות קאצ’ית (או בתרגום חופשי: תפיסה), מושחזת ומעניינת. יחד עם זאת, אל תיסחפו עם השנינות והשחזת המילים. אחרי הכל, אנחנו רוצים שהכותרת תספק מידע רלוונטי על הנושא הנכתב ולא תהיה חידה לא ברורה.

כדי לכתוב תוכן שמניע לפעולה ולא רק מעניק אינפורמציה, צריך להבין מי עומד מולי, מה אני רוצה שהוא יקבל ואיך אני גורם לו לבצע בדיוק את הפעולה שאני מתכוון אליה.

מעין בלש פרטי של מילים, רק בלי הכובע.

לקריאה נוספת

פורסם ב: כתיבת תוכן

תגיות: |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן