דף הבית » כתיבת תוכן » איך לתכנן אסטרטגיית שיווק מוחצת בעזרת תוכן?

איך לתכנן אסטרטגיית שיווק מוחצת בעזרת תוכן?

פיל

כולם מכירים את הביטוי הנדוש  “התוכן הוא המלך” אך לא כולם יודעים איך לכתוב תוכן מעולה ולהפיץ אותו. בעידן שבו כל אחד יכול לפנות אל הלקוחות שלו באופן בלתי אמצעי, יש לבצע תכנון מדוקדק של מהלכים כדי לנצח את המתחרים. אחד מהם הוא תכנון של קמפיינים שיווקיים באמצעות תוכן מעת לעת.

תוכן אפקטיבי ויעיל צריך אסטרטגיה המשלבת את שתי המטרות – שיווק וקידום. כתיבת תוכן איכותי תחזיר את ההשקעה בטווח הארוך כאשר התוכן הזה יגיע לקהל הנכון. כתיבת תוכן איכותי תבטיח כי העסק שלכם יבנה חיבור וקישור ברי קיימא עם קהל היעד שלכם תוך איתור הזדמנויות להנעת הלקוחות והגולשים ופיתוח מודעות חזקה למותג שלכם.

האסטרטגיה הנכונה לניצחון ע”י שיווק באמצעות תוכן בנויה מארבעה יסודות חשובים: ניתוח, מטרות, קהל ותוכן.

ניתוח

לפני שאתם מתחילים לחפש חברה לכתיבת תוכן חיוני שתרכזו ותאספו את הנתונים הבאים ותמסרו לה מסמך המרכז אותם:

  • רקע כללי על החברה שלכם
  • מידע על המוצר/ים שלכם
  • מידע על התחרות הקיימת
  • קהל היעד (מי הם, בני כמה, היכן הם גרים, מה רמת ההשכלה שלהם)
  • המיצוב הנוכחי שלכם בשוק
  • ניתוח SWOT לעסק שלכם
  • וגורמים סביבתיים (גורמים כלכליים, התפתחויות תרבותיות) שיכולים להשפיע על מסע הפרסום שלכם בטווח הארוך

מטרות

לפני בניית אסטרטגיית השיווק הגדירו מטרות. לאחר מכן וודאו כי הם מתכתבות עם היעדים העסקיים שלכם על מנת ליצור תלכיד תוכן-מוצר טוב. רצוי להתמקד במטרה אחת או שתיים ולא להתפזר. מטרות ראויות הן: גידול במכירות, חדירה לשווקים חדשים, מודעות טובה יותר למותג, קידום מבצע כזה או אחר ואפילו בניית אמון.

בדרך כלל סיעור מוחות טוב עם כל בעלי העניין המעורבים היא התחלה מצוינת בקביעת המטרות שלכם. רק וודאו שהמטרות שנבחרו הן ברות ביצוע בזמן הקמפיין.

קהל

לא משנה כמה מצויין המוצר ו/או התוכן שקיבלתם, זה בהחלט פחות שווה אם הוא אינו מותאם להתמודדות עם קהל היעד שלכם ולכן אספו מידע כגון:

  • מיהו הקהל הקיים שלכם?
  • מתי הם יוצרים אינטראקציה עם התוכן הקיים?
  • מהו המצב הסוציו-אקונומי והחינוכי שלהם?
  • לאיזה סוג של מידע הם נמשכים הכי הרבה?

אם אתם יוצרים קמפיין עבור חברה חדשה או מוצר חדש, וודאו שיש לכם תשובות לכמה שאלות בסיסיות:

  • איך אתם יודעים מה הלקוחות הפוטנציאלים שלכם מעדיפים?
  • איך תיצרו תקשורת בין הלקוחות הפוטנציאליים והחברה שלכם על מנת להשיג תאימות מקסימלית כאשר הקמפיין משיק? (שירותים שונים כגון רכישת מחקר אקדמי עם נתונים דמוגרפיים וכן שימוש בכלים כגון Google Analytics יכולים להיות לעזר רב, רק חישבו מחוץ לקופסה והיו יצירתיים).

יצירת וכתיבת תוכן

ערכו סקירת תוכן השוואתית כדי לקבל מושג על התוכן אותו כותבים המתחרים שלכם. רק לאחר השלמת הניתוח, קביעת המטרות שלכם והערכה של הקהל (הקיים והפוטנציאלי) אתם צריכים להתחיל להרכיב ולכתוב את התוכן הממשי ולהתחיל בבחירת הטקסטים, התמונות וקטעי הווידאו שישתפו פעולה זה עם זה.

דוח מילות מפתח בסיסי יספק לכם את הבסיס להתחלה. קידום והפצת התוכן יכולה להיעשות עם טיזרים חכמים וקליטים בתוך הזירות השונות של המדיה החברתית.

רעיונות שונים לכתיבת תוכן

נושאים חמים

כיסוי רחב וכתיבת תכנים על נושאים הקשורים אל עולם התוכן שלכם תוך פנייה לקהל רחב ככל שניתן (בהתחלה לפחות), מסרים שייתכן ויהפכו להיות ויראליים וקידום התוכן שלכם יותר מאשר המוצר ו/או שירות מסוים, כל אלה יעזרו לכם בטווח הארוך. אתם יכולים להשתמש בכלים כמו Google Trends וכמו Google Alerts כדי להיחשף לנושאים חדשים כל הזמן.

תוכן ירוק-עד

תוכן ירוק-עד הוא תוכן שתמיד יהיה רלוונטי לקהל היעד שלכם. אם אתם מתחזקים וכותבים לבלוג שלכם פוסטים שכבר עובדים היטב במשך תקופה ארוכה הביטו בנתונים של הבלוג וראו איזה סוג פוסטים מושכים הכי הרבה קוראים, באיזה פוסטים זמן השהייה הוא הארוך ביותר והשתדלו לכתוב תכנים דומים לפוסטים הללו מבחינת מבנה עד כמה שניתן.

דוגמא נוספת של תוכן ירוק-עד היא פוסטים ישנים שדורשים שינויים קטנים כדי להישאר רלוונטיים ועדכניים. הביטו בנתוני האתר ונטרו את הפוסטים הכי קריאים – שווה להציץ בהם מעת לעת ולעשות בהם שינויים שמתאימים לאותה תקופה. נניח אם המקצוע שלכם הוא ראיית חשבון ואתם מתחזקים בלוג בנושא על בסיס קבוע – ראו אם נתונים מסוימים לא משתנים בין שנות המס השונות ועדכנו את התוכן שכתבתם (או שכתבו עבורכם) בהתאם.

בלוגרים אורחים

בלוגרים אורחים יוצרים קשר ישיר ותקשורת עם לקוחות קיימים או פוטנציאליים על ידי מתן אמינות לאתר שלכם ללא בזבוז זמן ומשאבים מיותרים. אתם יכולים להעסיק בלוגרים אורחים כדי להסביר על המוצרים שאתה מקדמים. זה חיוני כמובן שהבלוגר שלכם יהיה מומחה ידוע בתחום ומספיק אמין כדי שאנשים יקחו את ההצעות שלו בחשבון.

כמו כן, חשוב לשים לב שהפוסטים אותם כותבים הבלוגרים יהיו באתרים פופולריים אחרים בעלי תוכן דומה על מנת למשוך קהל חדש ולקוחות פוטנציאליים מתאימים.

לסיכום

בניית אסטרטגיית שיווק באמצעות תוכן חייבת להיעשות עם הקפדה על כל פרט. דילוג על שלבים או חוסר תשומת לב לארבעת היסודות המוצקים שהזכרנו קודם יכול לקחת אתכם חזרה לנקודת ההתחלה שוב ושוב.

אז ודאו שאתם פועלים לפי תכנית מסודרת, בצעו את הצעדים הדרושים כדי להגיע אל המטרות שהצבתם לעצמכם ולעסק וודאו שאתם בודקים את התוכן מעת לעת כדי להבטיח שהוא מקדם היטב את המטרות שלכם. התאימו או הפיצו אותו מחדש בהתאם לצורך.

לקריאה נוספת

פורסם ב: כתיבה לרשתות חברתיות, כתיבת בלוגים, כתיבת תוכן

תגיות: | | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן