דף הבית » כתיבת תוכן » איך תקדמו את העסק שלכם על ידי כתיבת מקרי מבחן וסיפורי לקוח מעולים

איך תקדמו את העסק שלכם על ידי כתיבת מקרי מבחן וסיפורי לקוח מעולים

באמצעות שימוש מושכל במקרי מבחן מעולים תוכלו לקדם את העסק שלכם בצורה מרשימה. שימוש מדויק ונכון במקרים המבוססים על לקוחות אמיתיים וכתיבה מדויקת ומקצועית (שנעשית בדרך כלל על ידי קופירייטר או כותב מקצועי של כתיבת תוכן) הם דרך בדוקה לתשואה עסקית חיובית. בפוסט זה נסביר על מה בדיוק מדובר, איך אנו עושים זאת ללקוחותינו וכיצד ניתן להגיע לתוצאות הרצויות.

מקרה מבחן

סיפורי לקוחות ומקרי מבחן מעולים

מקרי מבחן הם קודם לכל תכנים סיפוריים השאובים מהמציאות. אלה לא סתם סיפורים אלא תיאורים שנבחרו במיוחד ואשר יש להם ערך רב בקידום יעדים עסקים ושיפור מוניטין תוך שימוש בתועלות לקוח. מקרי המבחן מעניקים למי שנחשף אליהם מבט מבפנים על האופן שבו מוצר או שירות יכולים להיות בעלי ערך רב עבורם, כפי שהיו בעלי ערך במקרים ממשיים, עבור אנשים כמותם. עבור יועץ מס, למשל, מקרה מבחן מעולה יהיה סיפורו של לקוח אודות החזר מס שקיבל, בלי שהצטרך להגיע למס הכנסה ובלי שהצטרך לשבור את הראש מול טפסים בניסוח מפולפל.

לתיאורי מקרה כמו לסיפורים, יש בדרך כלל רבדים שונים. כתיבת תוכן מעולה תשכיל לנצל כמה רבדים למקסום תועלת עסקית. לסיפורי לקוח יש ערך רגשי ויכולת להוביל לאמפתיה והזדהות אצל הקורא. יש כמובן גם רובד עובדתי, מידע רב ערך עם משמעות רציונלית. בכך שהסיפורים הללו מעוררים עניין – יש להם גם משמעות בכך שהם מאוד זכירים, כלומר שהרושם שהם מחוללים לא ממהר להתפוגג. סיפורי לקוחות מעולים הם כאלה שנצרבים במודעות בצורה חזקה הרבה יותר ממידע המועבר באופן נקי מדי, סטרילי או שיווקי.

תחליף יעיל לנוסחאות שיווקיות

ברמה העסקית או השיווקית, תיאורי מקרה חשובים במיוחד מפני שמהם מעבירים ללקוחות הפוטנציאליים מידע אודות תועלות ויתרונות שהניבו מוצרים או שירותים לאנשים כמותם. מבחינת מי שנחשף לאותם אירועים המתוארים, אין אלה “תיאורים מטעם”, אין אלה נוסחאות מכירה של אנשי שיווק מהוקצעים וממולחים. גם אנשים שהם חשדניים מטבעים, במיוחד כלפי ניסיונות שיווק גלויים, מקבלים תיאורי מקרה בעלי בסיס עובדתי כהרבה יותר קלים לעיכול וראויים לאמון.

השלב המרכזי בדרך לשימוש בתיאורי מקרה מעולים לצורך קידום העסק שלכם מתחיל בשאלה באיזה ערוץ חושי לפנות ללקוח. כתיבת תוכן שהיא בעצם תיאור מילולי כתוב של סיפורי לקוחות, היא הדרך הפשוטה והקלה ביותר. מי שמוכן להשקיע משאבים רציניים הרבה יותר יוכל להעביר לאחר מכן את התוכן הכתוב גם בצורה מתוסרטת ומצולמת. אפשר להעלות לאתר האינטרנט גם צילומים אותנטיים של סיפורי לקוחות ללא תסריט או בימוי, אולם במקרה זה עלולה להיווצר בעיה. אם הדבר נעשה באופן לא הכי מקצועי וללא עריכה מוקפדת, יש בכך פוטנציאל למראית עין חובבנית ואפילו נלעגת.

סיפורי לקוחות המועלים על הכתב בצורה איכותית, בכתיבה עיתונאית נכונה, הם הדרך היעילה ביותר שאיננה כרוכה בטרחה, באי נוחות או בהוצאות מיותרות. כל מה שצריך לעשות הוא לפנות לכותבים מקצועיים ומנוסים, לספק להם קווי רקע כללים של מקרים לדוגמא וכל היתר – מונח על כתפיהם.

העברת המסר הלאה

מקרי מבחן וסיפורי לקוחות מעולים לא צריך רק לכתוב. סיפורים כאלה אפשר להזמין כחלק מחבילת שירות של כתיבת תוכן המתבססת על מקרים אמיתיים שקרו בעסק, אך זהו רק שלב בדרך לקידום ולצמיחה. שלב לא פחות חשוב טמון בהחלטה באיזו דרך או באילו דרכים יהיה נכון עבור העסק להעביר את המידע ללקוחות הפוטנציאליים. העברת המסר הלאה, כדי למנף את היתרונות שבתיאור מקרי מבחן מעולים, יכולה להיעשות באמצעות ערוצים שונים. למשל:

  • ניתן להעלות מקרה מבחן מעולה בדגש על כתיבה מושלמת ומדוקדקת, לעמוד הבית של העסק.
  • ניתן להעלות כמה וכמה דוגמאות של מקרי מבחן נבחרים לאתר תחת כותרת כגון “סיפורי לקוחות אמיתיים” או “לקוחות מרוצים מספרים עלינו ש:”.
  • ניתן לשלב מקרי מבחן טובים במסגרת ניוזלטר שנשלח ללקוחות (חיזוק נאמנות לקוח), למתעניינים ולכל מי שנרשם לקבלת מידע באתר.
  • אפשר גם לפרסם סיפורי לקוחות במסגרת שיתופי פעולה עם אתרי אינטרנט וכמובן גם ברשתות החברתיות.
כתיבת מקרה מבחן למגזינים

במידה ואת מקרי המבחן מעלים על הכתב כותבים מטעם חברת כתיבת תוכן מקצועית ברמה מעולה ממש, ניתן גם לשקול פרסום מחוץ לעולם הווירטואלי. אפשר לשלב מקרי מבחן קצרצרים בפליירים וכן במגזינים מקצועיים או בעלוני מידע המחולקים בבית העסק או נשלחים בדואר.

חשיפה שמביאה תשואה

התשואה המרכזית של אותם מקרי מבחן המבוססים על סיפורם של לקוחות שקיבלו שירות מצוין או מוצר מעולה ושימושי נמדדת כמובן על פי התועלת שבמשיכת לקוחות חדשים. למרות שמקרי מבחן הכתובים כהלכה יכולים להיות מועברים בערוצי מדיה שונים, השימוש במסר הכתוב במילים הוא בעל היחס הגבוה ביותר שבין ההשקעה לתשואה (ROI). שימוש בכתיבה מדויקת כפי שרק כתיבת תוכן מקצועית יכולה להניב, מוכח כהליך זמין ולחלוטין לא יקר. יחס עלות – תועלת מתברר כמצוין שכן הלקוחות הפוטנציאלים שנחשפים למקרי המבחן הופכים באחוזים ניכרים – ללקוחות ממשיים.

פורסם ב: כתיבה עיתונאית, כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים

תגיות: | | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן