דף הבית » כתיבת ערכים בוויקיפדיה » ויקיפדיה – מקפצה לילדים גדולים

ויקיפדיה – מקפצה לילדים גדולים

“ויקיפדיה” – שם שמוכר לכולנו. כולנו השתמשנו, משתמשים ונמשיך להשתמש כנראה בויקיפדיה. יש כאלה שנעזרים בה יותר, יש כאלה שפחות ובכל זאת – לא כולם מודעים לחשיבות העצומה, לפרסום ולהשפעה שיש  לערך איכותי בויקיפדיה – וחבל.

‏‏קפיצה של אופנוע

“מה העניין? אני יכול להקים ערך בעצמי”

למראית עין לכתוב ערך בויקיפדיה נשמע דבר קל ופשוט כי ויקיפדיה היא קהילת קוד פתוח וכל אחד יכול להשתתף בה ולהוסיף לה ערכים. אתם אפילו לא צריכים לפתוח חשבון כדי לעשות זאת. יש כמה כללים שיש לפעול לפיהם, למשל מבחינת סגנון הכתיבה, העיצוב ועוד ורצוי להקפיד עליהם. אבל, למעשה ההנחיות שנוצרו במהלך השנים הופכות את אפשרות הוספת הערכים ע”י אנשים מהשורה לכמעט בלתי-אפשרית. 

אם ניסיתם לכתוב ערך בויקיפדיה, התסריט הזה בטח יהיה מוכר לכם: שריינתם זמן מתוך לוח הזמנים העמוס שלכם, התחלתם בכתיבה של ערך חדש ואחרי שהעליתם אותו לממשק גיליתם שהוא נמחק תוך דקות/שעות ספורות וכל ההשקעה ירדה לטמיון, אתם לא לבד. למעשה, כתיבת ערכים בויקיפדיה נחשבת לקשה (ובצדק) ורבים נתקלים בקשיים בתהליך.

אתם מנסים פעם נוספת – ואז שוב זה קורה. הערך  נמחק. התהליך גזל ממכם זמן יקר ואתם מגיעים למסקנה שהתוצאה כבר לא תהייה טובה כמו שקיוויתם שייצא בניסיון הראשון. זה מכשול אחד מיני רבים שיכול לקרות למי שמנסה לכתוב ערך בויקיפדיה בלי שיש לו ניסיון וידע נרחב בתחום.

אז נכון, “כביכול” לא צריך לשכור מישהו בשביל לכתוב ערך בויקיפדיה, אבל השאלה היא מה התוצאה בסוף.

אז אולי לוותר?

גוגל אוהב את ויקיפדיה והיא מדורגת גבוה בתוצאות החיפוש שלו. בנוסף, ויקיפדיה היא לרוב המקום הראשון שאליו יפנו גולשים בכל חיפוש כך שלא כדאי לכם לוותר בקלות על האופציה הזו.

פה אנחנו נכנסים לתמונה.

“במה אתם כל-כך מיוחדים?”

יש כמה מקומות בהם ישמחו לכתוב עבורכם ערך בויקיפדיה, אבל מה שמייחד אותנו והופך אותנו למקצוענים בתחום זה שילוב של כמה עובדות חשובות מאד:

  1. יש לנו ניסיון של שנים וידע רחב מאוד (כל כך רחב שאפילו הוצאנו קורס מקיף ועשיר שמלמד את מי שרוצה להפוך את הפעולה הזו למקצוע).
  2. אנחנו מבינים ומיישמים את ההנחיות לגבי האופן הנכון לכתיבת ערכים.
  3. אנחנו לא מתפשרים על איכות בשום מובן שהוא – במקרים בהם נהיה בטוחים שערך כזה או אחר אינו ראוי לערך בויקיפדיה, אנחנו פשוט לא ניקח את העבודה.
  4. אנחנו משתמשים במקורות אמינים בלבד ומוכיחים את החשיבות של הערך שלכם.
  5. אנחנו משתמשים בתמונות ומקפידים על חוקי ויקיפדיה בנושא זכויות היוצרים.
  6. אנחנו מייחסים חשיבות גבוהה לפרטיות שלכם. הפרטים שלכם יישמרו איתנו.
  7. אנחנו לא נכלול מידע פרסומי בערך שאנו כותבים (בנוסף לכך שזה נגד ההנחיות של ויקיפדיה, זה עשוי לגרום למחיקת הערך).
  8. אנו יוצרים כותרות משנה רלוונטיות, מוסיפים קישור לאתר הבית של הערך, כוללים תמונות של מוצרים, אנשים וכל דבר רלוונטי אחר.
  9. אנו מקשרים את הערך שלכם לערכים אחרים ומבטיחים שהערך שלכם יהיה ניטרלי ושיכיל מידע אובייקטיבי.

בשורה התחתונה

אם אתם רוצים לחסוך בזמן – פנו אלינו וקבלו מאיתנו הצעת מחיר לכתיבת ערך בויקיפדיה. אנחנו נאפשר לכם להתפנות ולעשות בראש שקט את מה שאתם יודעים לעשות הכי טוב ומצידנו נדאג לכתוב לכם ערך שיענה על כל הסטנדרטים של ויקיפדיה.

יש לכם קצת זמן ואתם רוצים לנסות להעלות ערך משלכם לויקיפדיה בעצמכם?  אל תהיו חובבנים. קחו את הקורס שלנו, השקיעו קצת זמן (אפשר לעבור את הקורס גם בנסיעות ברכבת מתוך מחשב נייד, טאבלט או טלפון סלולרי – יש כאן שיעור לדוגמה) ותהיו בטוחים שאתם עושים את זה נכון.

אז במה אתם בוחרים?

פורסם ב: כתיבת ערכים בוויקיפדיה

תגיות: | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן