דף הבית » כתיבת תוכן » יציאה מעבדות לחירות בעזרת תוכן איכותי

יציאה מעבדות לחירות בעזרת תוכן איכותי

רבים רואים את החירות כחופש מוחלט ואת העבדות כשעבוד מוחלט: חירות היא חופש ללא גבולות בו נשכב כל היום באי טרופי ואילו בעבדות נסחוב לבני בניין על הגב מעלות החמה עד צאת הנשמה. האמת, כרגיל, נמצאת באמצע. היציאה מעבדות לחירות אינה דווקא לעלות על מטוס לתאילנד ולשכוח מן העולם אלא להרגיש בחופש במסגרת העשייה שלכם: להפוך את העבודה שלכם לאפקטיבית, להרגיש שאתם פועלים באופן שבו אתם רוצים לפעול, שאתם מובילים את החברה שלכם בדרך בטוחה ורואים תוצאות גם בזירה שנעשתה אחת הזירות החשובות להיראות בה: זירת האינטרנט.

עבדות - שלשלאות ברזל

מאין באתם, היכן אתם עכשיו ולאן אתם הולכים

אותו חופש שכולנו כל כך שואפים אליו צריך להיות קשור למקום ולזמן, אחרת הוא לא יהיה חופש אמיתי. על מנת לפעול בתחושת חופש בזמן ובמרחב, צריך להשתחרר מכבלים הקושרים אותנו וגורמים לנו לבצע פעולות שאינן תורמות לנו עוד, למשל פעולות שאנחנו מבצעים רק מכוח ההרגל. הידיעה מה המקום שהגעתם ממנו, מה המקום שאתם נמצאים בו עכשיו ולאן אתם רוצים לנווט את הספינה שלכם זהו חופש אמיתי. חג הפסח ידוע בתור חג בו נעשה מעין סיכום: מתחיל מהעבר – סיפור יציאת מצרים אל ההווה דרך שאלות כמו הקושיות. גם בסיפור על ארבעת הבנים מאופיין אחד הבנים בתכונה של “אינו ידע לשאול”, מה שמראה שניתנת חשיבות רבה ליכולת לשאול שאלות. יכולת זו היתה חשובה תמיד, ובמיוחד חשובה בימינו, כשהגבולות מצד אחד נראים פרוצים מתמיד מבחינת הטכנולוגיה, אך אנחנו עדיין חשים כבולים.

צמצום הפער בין האפשרויות הכמעט בלתי מוגבלות טכנולוגית לכבלים שעדיין כובלים אותנו להרגלים ישנים יהפכו את התחושה שלנו בזמן העבודה לתחושת חירות. אז איך משתחררים?

  • מתחילים ברצון להשתחרר: לא כולם רוצים להשתחרר מהכבלים המוכרים להם, כבלים שעל פי תפיסתם נותנים להם הגנה ובטחון.
  • ממשיכים בבדיקת הכבלים: מה כובל אתכם לתפיסות שתוקעות אתכם?
  • איפה אתם: הסתכלו סביבכם ובדקו היכן אתם נמצאים ביחס לסביבתכם. לא מספיק לראות את עצמכם אלא לראות את עצמכם ביחס לסביבה. אל מול המתחרים וגם האם אתם מנצלים משאבים חדשים שהסביבה עשויה לספק לכם?
  • לראות את ההווה כחלק מסיפור: לראות את הרגע בו אתם נמצאים כשאינו מנותק מן הסיפור שלכם: המקום ממנו הגעתם והמקום אליו אתם רוצים להגיע
  • “מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות”- מה מיוחד בנקודת הזמן בה אתם נמצאים? איך אתם מרכזים את כל הכוחות והמשאבים שנותן לכם ההווה וממנפים אותו. לא לשכוח לשאול: סדר פסח מלמד שאחד התהליכים חשובים שאדם יכול לעבור עם עצמו הוא היכולת לשאול שאלות.

תוכן איכותי – הברית הכתובה ביניכם, בין הגולש ובין גוגל

תוכן האתר שלכם יכול לעשות את ההבדל עבורכם בין עבדות לחירות בפלטפורמת האינטרנט. החירות שלכם היא למעשה ההחלטה להשקיע בתוכן איכותי. היום ידוע שלתוכן איכותי ישנה משמעות רבה מבחינת הובלת החברה שלכם הלאה ומינופה. אם בעבר הספיקו כמה מילות מפתח על מנת להביא אתכם לידיעת ציבור הגולשים, היום ידוע שמילות המפתח הן חשובות אך לא מספיקות.

תוכן איכותי שיתן ערך מוסף לגולש הוא כמו כריתת ברית, ממש כפי שבהמשך ליציאת מצרים נכרתה ברית בין אלוהים לבני ישראל באמצעות לוחות הברית. תוכן האתר שלכם, מהווה סוג של לוחות הברית ומסמל אמון ביניכם לבין הגולש: אתם מבטיחים לגולש ערך מוסף והגולש בתגובה מאריך את שהותו באתר שלכם, חוזר אליו בעת הצורך וגם מבצע רכישות בפועל באתר. התוכן האיכותי מהווה למעשה כריתת ברית לא רק ביניכם לבין הגולשים אלא גם ביניכם ובין גוגל. גוגל היום מעריכה ומקדמת תוכן איכותי ומציבה במיקומים גבוהים אתרים שמספקים תוכן איכותי ברמה גבוהה (רמז – חפשו בגוגל למשל “סרטון אנימציה מקצועי“).

אז איך יוצרים תוכן איכותי?

  • תוכן שימושי: התוכן צריך לספק ערך כלשהו לגולש, לתת לו כלים הנוגעים לתחום עליו נכתב התוכן.
  • העמקה בנושא: אם בעבר הספיק רפרוף בנושא התוכן באופן שטחי היום זה לא מספיק. נדרשת העמקה בנושא שצריכה להיעשות לאחר מחקר. כן, היום כבר לא צריך להתבייש להעמיק, לחקור את הנושא ולהיצמד קצת לכיסא על מנת להביא מידע שיהיה חדש לגולשים.
  • הארכה של התוכן: רבים נרתעים מכתיבת תוכן ארוך מחשש שלגולשים לא תהיה די סבלנות לקרוא אותו וינטשו את האתר במהירות. שוב, היום גולשים מחפשים את העומק ורואים באינטרנט לא רק מקור למידע נקודתי וזמין אלא מקור למידע עמוק יותר המהווה כבר תחליף למגזינים ואפילו קריאת מאמרים מקצועיים בפלטפורמות אחרות.
  • כתיבה מתוך עניין: כתבו רק על נושא שמעניין אתכם ובוער בכם. התשוקה והתחושה שאתם באמת מתעניינים בנושא עליו אתם כותבים מדביקה את הגולש והופכת את התוכן שלכם למרתק ושונה מתכנים נכתבו בצורה טכנית, יבשה וקרה.
  • צרו הרבה תוכן: צרו הרבה תוכן. מלאו את האתר שלכם במאמרים איכותיים. קחו לכם פרקי זמן קבועים למלא את האתר בתוכן איכותי. כך תרגישו שאתם משתחררים מכבלים של הצורך לדאוג כל פעם קצת למילוי האתר בתוכן, משימה שעלולה להפוך למעיקה אם לא מקדישים לה די זמן ועושים אותה מתוך תשוקה אמיתית.

אין זמן ליצור הרבה תוכן איכותי. מה עושים?

כן, מוכר. אתם צריכים לדאוג לעסק שלכם במישורים אחרים ולאו דווקא במישור השיווקי, ועוד החלק של מילוי האתר בתכנים. אך דבר קשור לדבר: אם לא תדאגו לחלק זה, יהיו לכך השלכות. לכן, אתם לא חייבים לעשות הכל בעצמכם. בכלל לא. ישנן חברות (כמונו) אשר כתיבת תוכן איכותי שייצור תנועה באתר שלכם לאורך זמן היא המומחיות שלהן. פנו לחברה כזו, הגדירו בפניה את הצרכים שלכם ואת הדגשים שלכם לתכנים שיופיעו באתר. הזמינו מראש כמות גדולה של תכנים וטפטפו אותה לתוך האתר בפרקי זמן קבועים. כך גם תאותתו לגוגל ששווה לה “לעקוב” אחרי האתר שלכם – ברית משולשת, זוכרים?

לסיכום, חופש ויציאה מעבדות לחירות הם עניין של הגדרה – לאו דווקא חופש מוחלט מעשיה אלא חופש לפעול בדרך המתאימה שתביא לתוצאות ולהתקדמות. יצירת תוכן איכותי שימלא את האתר שלכם הוא השקעה לטווח ארוך, השקעה שתוביל את העסק שלכם קדימה ולחלוטין תשחרר אתכם מכבלי הדאגה לשיווק העסק.

לקריאה נוספת

שאלות נפוצות

איך יוצרים תוכן איכותי?

הדרך הטובה ביותר ליצירת תוכן איכותי היא להבטיח שהוא שימושי, מרתק, מעמיק ומעניין. ובמילים אחרות – מעניק לגולש ערך, כלים ומידע חדש.

מהו תוכן איכותי?

תוכן איכותי הוא תוכן שנותן לגולש ערך מוסף. תוכן איכותי שמותאם למנועי החיפוש בנוסף לזה שהוא מעמיק את האמון בין הגולש לעסק/מותג שלכם ותורם לקידום שלכם הוא גם מאריך זמן שהיה באתר ומאותת לגוגל על כך שהאתר שלכם טוב יותר מהמתחרים ולכן גוגל בהמשך יתעדף אותו כנראה.

מה עושים כשאין זמן ליצור תוכן איכותי?

כאשר אין זמן ליצור תוכן איכותי הפתרון הטוב ביותר הוא פשוט – לפנות אל חברת תוכן שכתיבה היא המומחיות שלה.

האם שימוש במילות מפתח רלוונטיות מבטיח תוכן איכותי?

מילות מפתח רלוונטיות הן אכן חשובות לקידום האתר ולהעלאת המודעות לעסק/מותג בקרב הגולשים, אך הן לא מספיקות כדי למנף אתכם ולקדם אתכם במנועי החיפוש. לצורך כך תידרשו אחרי מחקר מילות מפתח, גם לכתוב תוכן איכותי.

פורסם ב: כתיבת תוכן

תגיות:

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן