דף הבית » כתיבת תוכן לאתרים » כתיבת תוכן לאתרים – 3 דברים שאף כותב לא יספר לכם

כתיבת תוכן לאתרים – 3 דברים שאף כותב לא יספר לכם

בריכת שחיה

כולם אמרו שהפוסט האחרון שכתבת בפייסבוק מהמם וזכית בהמון לייקים ולבבות. מגיבים הרחיבו והוסיפו שהוא מדויק ואחרים אפילו המליצו לך לעסוק בכך באופן מקצועי. אחרי האופוריה הראשונית (יווו, כמה לייקים!), מתחילה להתגנב למוחך השאלה – אולי באמת כדאי לי לחשוב על כתיבת תכנים לאתרים באופן מקצועי. כדאי לך? תכף נבדוק ביחד.

לפני שאתם מתפטרים מהמשרה הנוכחית שלכם וקופצים ראש לבריכת הכתיבה, אנחנו נמלא מים עבורכם בתוכה, בעיקר כדי שאם תחליטו לעשות את הצעד הזה, לפחות, תדעו בפני מה אתם עומדים.

נתחיל בכך שאל תטעו, כתיבת תכנית לאתרים באופן מקצועי איננה דומה בשום מובן לכתיבת פוסטים בפייסבוק, או אפילו לכתיבת הגיגיכם למגרה. יש לה המון צדדים כיפיים (יאייי, המאמר שלי מופיע בטמקא, בקוביות של אאוטבריין, ליד ההמלצה על טיפול בטחורים! 🙂 ), אבל יש לה גם צדדים מאתגרים ומרגיזים לא פחות. לעיתים, כאשר אתם בסופו של יום עבודה, בו כתבתם 10 מאמרים מקצועיים, אתם תוהים האם הקולות בראשכם, אלה שקוראים לכם לעזוב את תחום הכתיבה המקצועית ולעסוק בטאטוא רחובות, אינם צודקים… (רמז קטן, הם לא. אף פעם!)

אַלְלָה יוּסְטוֹר של נושאים

במידה ותמצאו עבודה עם אחת מחברות כתיבת התוכן לאתרים לעתים קרובות תקבלו הזמנת תכנים שנראית כך:

  • 400 מילים
  • שת”פ קידומי
  • הלקוח: חברה לייצור מוצרים לתינוקות
  • אתר השת”פ: חברה להדברת טרמיטים
  • מילות מפתח: אנרגיה סולארית
  • כותרת ותוכן גמישים
  • מועד הגשה: היום אחה”צ

עכשיו השעה 12:00 בצהריים ואתם, במקום להתיישב ולאכול ארוחת צהריים טעימה כמו שמגיע לכם, יושבים ובוהים מול מסך המחשב במשך רבע שעה, ותוהים אם יש קארמה, ואת מי הרגתם בגלגול הקודם. אתם יודעים שברגע שתצליחו לעלות על הקונספט, השאר כבר יזרום מעצמו, אבל אין לכם אפילו קצה של חוט, נאדה, זילץ’, כלום, המוח שלכם לא מסוגל לחשוב על כלום חוץ מארוחת הצהריים שלכם (שכנראה, תתרחש, גם היום, אי-שם בשעות הערב המאוחרות)…

פה, כבר מדובר בשתי בעיות משולבות שצצות בעת כתיבת תכנים לאתרים. הראשונה – איש SEO יצירתי במיוחד, שבטוח שאיפשהו בעולם יש תוכן בן 400 מילים שיצליח לשלב בין תינוקות, טרמיטים ואנרגיה סולארית (וחמור מכך, הוא משוכנע שאתם הם אלה שמסוגלים לכתוב אותו), והשנייה – מחסום כתיבה. בנוגע לחלק הראשון, סורי, אין לי או ליושב במרומים איך לעזור לכם אבל תוכלו לפחות להתנחם בכך שלמזלכם הוא איננו הלקוח היחיד שלכם ושצירופים כאלה מגיעים רק לעיתים רחוקות. בנוגע לחלק השני מומלץ לנשום עמוק, להירגע, לקום מהמחשב ולעסוק בפעילות שתנקה לכם קצת המוח מהפאניקה ומהאנטי הפתאומי.

אני, אישית, שוטפת רצפה כדי להתאוורר מפאניקות שכאלה… אבל כאן תוכלו לקבל עוד 25 רעיונות נוספים אחרים. ואז, שובו והסתערו על האתגר בכוחות מחודשים.

כשאידיאולוגיות מתנגשות עם הצורך לאכול

אם הגעתם לגיל מסוים (בארץ, אגב, בגלל המציאות הנושכת, הגיל הזה צעיר ממקומות אחרים בעולם) אין ספק שיש לכם אידיאולוגיות ועקרונות מסוימים. הם יכולים להיות קשורים לבעלי חיים (טבעונות, זב”ח), להשקפה פוליטית (ימין, שמאל), לדת (חילוניות, דתיות) ולנושאים נוספים אחרים. לפעמים, נופלים עליכם תיקים ולקוחות, שמציבים בפניכם את הדילמה האם לדבוק בעקרונותיכם ולוותר על הלקוח/פרויקט הזה או לשלם את החשבונות ולאכול.

תוכלו לגבש לעצמכם דרגות שונות של עקרונות. למשל, עקרונות שעליהם לא תוותרו ולא משנה כמה הסכום שיוצע לכם יהיה מפתה ועקרונות עליהם תהיו מוכנים לוותר בעבור סכום מסוים ומעליו. חשוב מאד שתגבשו לעצמכם את העקרונות האלה קרוב ככל האפשר לתחילת הדרך ובאופן ריאלי.

לכו תסבירו לאנשים שאתם עובדים

כתיבת תכנים לאתרים בפרט, וכתיבה בכלל, במיוחד אם אתם פרילנסרים והעבודה מתבצעת מביתכם, נתפשת בציבור הרחב כסוג של תחביב – נועה שלנו כתבה על זה פוסט מצוין לא מזמן. אנשים, המשפחה והחברים הכי קרובים שלכם בטוחים שאתם האנשים עם הכי הרבה זמן פנוי בעולם ולכן, תגלו במהירות שבכל פעם שצריך להפיל תיק כלשהו כמו זה ש”צריך לארגן מסיבת יום הולדת לאבא ולך יש הכי הרבה זמן” או “צריך למצוא מוביל דירה ולהשוות בין מחירים, ולך הכי קל”, התיק, אפילו מבלי שתתנדבו לכך, ייפול עליכם, כי כאמור, אתם לא “עובדים” ויש לכם את כל הזמן שבעולם. גם אם בפועל, אתם כרגע מחפשים את השטן כדי למכור לו את נשמתכם בעבור השעה ה-26 ביממה, כי ה-25 תפוסה לכם כבר שנתיים קדימה.

לרוב, הפתרון מתחלק כאן לשניים: החלק הראשון הוא לחשוב על עצמכם כאנשים עובדים – כי לוקח זמן, גם לנו-עצמנו להשתחרר מהסטיגמות שיש לעבודה מהבית ולתחום העיסוק שלנו. החלק השני, והוא מעט קשה יותר, הוא ללמוד לומר “לא!” כשלא נוח לכם. תוכלו להתאמן מול הכלב, או מול המראה, אם הכלב מסרב לשתף פעולה.

בשורה התחתונה, עבורי, כל טקסט הוא אתגר חדש – הוא מאפשר לי להכיר עוד תחום, ללמוד, להתפתח, ועל הדרך, גם להפוך את הרשת שלנו למקום שמרכז מידע אמין ומועיל. כתיבת תוכן לאתרים מאפשרת לי לעסוק במה שאני אוהבת וטובה בו, בשעות שנוח לי ובנוסף, גם לקבל תשלום הוגן תוך כדי. לדעתי, זה הדיל המושלם, לא?

גלי היא כותבת תוכן בחברת כתבנית. גם אתם רוצים לעבוד איתנו? פנו אלינו כאן.

לקריאה נוספת:

פורסם ב: כתיבת תוכן לאתרים

תגיות: | | | | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן