דף הבית » כתיבת תוכן » כתיבת תוכן לעסקים קטנים

כתיבת תוכן לעסקים קטנים

מלך

כל בעל עסק היום יודע שבאינטרנט “התוכן הוא המלך” אבל איך כתיבת תוכן מסייעת בפועל לעסקים קטנים? כתיבת תוכן נחשבת ובצדק לאמצעי הפרסום היעיל ביותר, כזה שיכול לקדם את המוצר או השירות של העסק הקטן טוב יותר מכל שיטת פרסום אחרת. מנועי החיפוש הבינו את זה מזמן והם מדרגים גבוה יותר אתרים שמבוססים על תוכן.

מה זה אומר עבורכם, בעלי העסקים הקטנים? העניין פשוט – אם תשקיעו בתוכן איכותי, יותר גולשים ייכנסו לאתר שלכם והוא ידורג גבוה יותר במנועי החיפוש. ולא רק זה, תוכן איכותי יהפוך את הגולשים שלכם ללקוחות וישכנע אותם לקנות מוצר או שירות דווקא מכם ולא מהמתחרים שלכם.

אבל מה זה בדיוק תוכן איכותי?

תוכן איכותי הוא תוכן שנותן לקהל היעד שלכם מידע מקצועי, רלוונטי ואמין על העסק שלכם תוך הצגת היתרונות הייחודיים של העסק והשירותים שהוא מספק כך שתיווצר תדמית חיובית על העסק שתתורגם למעשים. כלומר, לרכישה של מוצר או שירות. הכוונה כאן היא לכל סוג של תוכן שמעביר את המידע הרלוונטי על העסק שלכם בצורה רהוטה, עניינית וברורה. מה נחשב מידע רלוונטי? מידע רלוונטי הוא כל מידע שמספר על העסק, למשל :מידע אודות העסק, כדוגמת הבעלים, השירותים שהעסק מציע, המוצרים שהעסק מוכר וכן התחומים שבהם הוא עוסק.

בנוסף, כתיבת תוכן לעסקים קטנים תלויה בסוג העסק עליו כותבים, לדוגמה:

  • עסקים המוכרים מוצר או שירות באופן ישיר – עסקים קטנים אלו זקוקים לכתיבת תוכן רבה, המסבירה על המוצר או השירות שהעסק מציע למשל ע”י כתיבת תיאור מוצר.
  • עסקים בתחום השיווק – עסקים קטנים מסוג זה זקוקים לכתיבת תוכן כאמצעי לשמירת קשר עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים, למשל ע”י כתיבת ניוזלטרים.
  • עסקים קטנים שיש להם מספר סניפים – לעסקים קטנים כאלה כדאי לכתוב תוכן ארגוני מורכב, למשל: כתיבת תוכן יחודי לכל סניף והמאפיינים שלו.
  • ועוד ועוד…

אחרי שהבנו למה כתיבת תוכן חשובה ואף הכרחית לעסק שלכם אתם בטח אומרים לעצמכם: “קלי קלות, למה שלא נעשה את זה לבד?” אז זהו שזה לא תמיד משתלם.

למה לא לבד ולמה זה כל כך מסובך?

  1. לא תמיד יש הבחנה ברורה וקטלוג נכון של העסק. יש עסקים שעונים על כמה קטגוריות. לכן כתיבת תוכן הופכת לטכניקה מורכבת עבורם.
  2. כתיבת תוכן באינטרנט דורשת מומחיות, ידע, זמן וניסיון. גם אם אתם מוכשרים בתחום הידע שלכם אתם לא בהכרח מסוגלים, רוצים או יכולים להעביר את המומחיות שלכם לשפה כתובה ורהוטה באינטרנט.

רוצים לדעת אם התוכן באתר שלכם הוא איכותי?

בניגוד לכל הדברים המסובכים שקראתם עליהם. בדיקה של רמת התוכן באתר שלכם נעשית בצורה פשוטה וכל שעליכם לעשות הוא לבדוק האם האתר שלכם עונה על שלושת הקריטריונים הבאים:

  1. האם האתר שלכם מותאם לקריאה באינטרנט? אנשים קוראים באינטרנט באופן שונה לחלוטין מהדרך שבה הם קוראים טקסטים אחרים, למשל עיתונים או ספרים כך שיש להתאים את האתר לגולשים ולא את הגולשים לאתר. בנוסף, למדיום האינטרנטי מונחים וכללים ייחודיים החלים גם על כתיבת התכנים ושאינם מוכרים לקהל הרחב כך שיש צורך באנשי מקצוע שמתמחים בנושא זה. בנוסף, תוכן איכותי יכול להיות טקסטואלי כמו פרופיל חברה או עמוד אודות אבל הוא יכול להיות גם גרפי כמו סרטונים ביוטיוב או תמונות ולשילוב ביניהם נדרשת מומחיות מיוחדת שאין לכל אחד. ועוד לא דיברנו על התאמה של האתר לסלולרי…
  2. האם האתר שלכם מכוון מטרה וקהל יעד? האתר שלכם הוא לא רק כרטיס הביקור או חלון הראווה של העסק אלא גם אמצעי שיווקי ראשון במעלה. לכן כתיבת תוכן היא טכניקה בעלת ערך שיווקי כי היא מעבירה מסרים המתאימים בדיוק לקהל היעד שלכם במטרה שהאתר שלכם ימשוך לקוחות וישכנע אותם לקנות דווקא מכם. האתר שלכם אמור להפוך גולשים חד-פעמיים למבקרים חוזרים ואת המבקרים החוזרים הוא אמור להפוך ללקוחות. אם האתר שלכם לא עושה את כל זה – אתם בבעיה קשה.
  3. האם האתר שלכם מתאים לדרישות מנועי החיפוש? מנועי החיפוש בודקים אתרים על פי מאות קריטריונים ופרמטרים שמתעדכנים כל הזמן, מה שגורם לשינויים תכופים בתוצאות החיפוש. על מנת לבצע קידום אורגני של עסקים קטנים באמצעות תוכן בצורה מוצלחת, כזו שתביא תוצאות ותשמר אותן לאורך זמן יש צורך במחשבה על טובת הגולש ולא באיך לתמרן את מנועי החיפוש. זוהי גם המחשבה שעוברת ב”ראש” של מנועי החיפוש ומי שתכנן אותם.

עניתם לא על אחת מהשאלות לעיל? אתם כנראה צריכים ללמוד עוד על הנושא.

לקריאה נוספת

פורסם ב: כתיבת מאמרים לקידום, כתיבת ניוזלטר, כתיבת תוכן

תגיות: | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן