דף הבית » כתיבת תוכן » למה ב-2021 אנחנו עדיין כותבים ולא נניח, מצלמים?

למה ב-2021 אנחנו עדיין כותבים ולא נניח, מצלמים?

עדשת מצלמה

לפעולת הכתיבה בשנת 2021, עדיין, יש חשיבות גבוהה מאוד. לאורך אלפי שנות ההיסטוריה רוב האנושות לא ידעה קרוא וכתוב. קריאה וכתיבה הייתה מנת חלקם של מנהיגים, של יועצים, של אנשי מקצוע מיוחדים ושל אנשי דת. במאה ה-18 צמחה באירופה תנועת ההשכלה שעודדה את האדם לחשוב, ללמוד ולחקור. עם השנים יותר ויותר מדינות פיתחו את מערכת החינוך שלהן וחייבו הורים לשלוח את ילדיהם לבתי ספר. בישראל תלמידים למדו קרוא וכתוב בעברית עוד לפני קום המדינה, עוד הרבה לפני שחוקק חוק לימוד חובה בשנת 1949. בעולם של היום מתוך כמאתיים מדינות עצמאיות יש 102 מדינות שבהן לפחות 90% מהתושבים יודעים קרוא וכתוב. ישראל ממוקמת במקום ה-61 עם 97.1% יודעי קרוא וכתוב.

לכתיבה נכונה, ברורה ומדויקת בשנת 2021 בישראל יש חשיבות גבוהה. בעולם של היום סביבת החיים מאוד ויזואלית ו-וירטואלית. תמונות, סרטונים וקבצי קול הם דרכים מקובלות להעביר מסרים לאנשים הסובבים אותנו. עם זאת, בל נשכח כי לעתים קרובות המילה הכתובה מהווה את הרושם הראשוני שלנו: בכרטיס ביקור, במסמך קורות חיים, במייל שאנו שולחים, במכתב פניה רשמי ובפרופיל של רשת חברתית.

כתיבה צריכה להיות נכונה, כלומר נטולת שגיאות (תחביר, פיסוק, הגהה). כתיבה צריכה להיות ברורה, לעתים פשוטה ותמציתית כדי לשרת את המטרה: להעביר לקורא את המסר בצורה ברורה. כתיבה צריכה להיות מדוייקת, כלומר עליה להיות אמינה וממוקדת מטרה. אין טעם לציין שעבדת שנים במלצרות אם הפניה שלך היא למנחה פונטציאלי לתואר שני בביוטכנולוגיה.

אין ספק לגבי חשיבות הכתיבה הנכונה ובכל זאת הרבה אנשים נוטים לא להשקיע מספיק זמן ואנרגיה בהכנה לקראת הכתיבה עצמה. העולם יכול להיות חסר חמלה לפעמים וכשנשלח מסמך קורות חיים שהשקענו בו שבוע של כתיבה ושיכתוב. שגיאת כתיב אחת יכולה לגרום למעסיק הפוטנציאלי לגרוס את קורות החיים במקרה הטוב. שגיאות כתיב הן אסון והן נתפסות בחברה שלנו כסימן לאינטליגנציה נמוכה ולחוסר יסודיות. לכן, לאחר הכתיבה מומלץ לתת לאדם נוסף לקרוא את הכתוב, בין אם יש לכם קושי בכתיבה, כמו דיסלקציה, ובין אם אתם חושבים שאתם כותבים מעולה. אנחנו בסך הכל בני אדם, מותר לנו לטעות, אבל אם יש לנו מספיק זמן להכין מסמך, מכתב, מצגת או נאום, על כתפינו האחריות למזער את הטעויות למינימום.אם אתם יודעים מראש שאין לכם את הכישרון, המוטיבציה או הזמן לכתוב, תוכלו לפנות לאדם המתאים שיכתוב תוכן עבורכם. יכול להיות שיש לכם יכולת וזמן לכתוב את כרטיס הביקור שלכם בכוחות עצמכם אבל מה עם הנאום שתישאו מול 300 אנשים? אולי אתם פשוט מעדיפים שמישהו אחר יכתוב לכם בזמן שאתם מבצעים תרגילי נשימה כדי להתגבר על פחד הקהל?

רמת הכתיבה היום יומית, כמו “היי, שלח לי את הלו”ז למחר” ו-“איזה מהממת”, אינה הרמה המספקת לכתיבת מכתב רשמי או לכתיבת תוכן לעמוד הבית של אתרכם.

זכרו, כתיבה במאה ה-21 יכולה לפתוח לכם דלתות או לסגור אותן והיא יכולה לעשות את ההבדל בין הצלחה לכישלון. בניגוד למגיפה עולמית, ירידת מניה בבורסה והברזה של בייביסיטר, יש לנו שליטה על התוכן שנרצה לכתוב. הקדישו לכתיבה את המשאבים הנחוצים, הזמן או הכסף שלכם, על מנת שהתוצאה תהיה לא פחות ממצוינת.

את המאמר כתב יונתן קישקה. יונתן הוא כותב תוכן ובלוגר. את כתבותיו תוכלו למצוא גם באתר זווית.

לקריאה נוספת

פורסם ב: כתיבת תוכן

תגיות: | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן