דף הבית » כתיבת מכתבים » מדריך לכתיבת מכתב אישי

מדריך לכתיבת מכתב אישי

אם בראש השנה האחרון קיבלתם ברכות לשנה טובה במסרון, בוואטסאפ או בפייסבוק – אתם ממש לא לבד. שליחת “שנות טובות” היא מלאכה שכמעט חלפה מהעולם הודות להתפתחות הטכנולוגית המרשימה שמתרחשת כאן כל הזמן, שעה שעה.

גלויית שנה טובה
גלויית שנה טובה

עם זאת, לעיתים אנחנו עדיין נדרשים להתיישב, לקחת דף ועט ולכתוב מכתבים. כתיבת מכתב היא סוגה מיוחדת בתחום כתיבת התוכן. סוגה זו מתחלקת לשני נושאים: מכתבים רשמיים ומכתבים אישיים. עם זאת, מכתבים אישיים שונים ממכתבים רשמיים, למרות שיש ביניהם מן המשותף.

מכתב אישי דומה למכתב רשמי בפרמטרים הבאים:

  • לוגיות – מכתב אישי צריך להיות ערוך ומסודר לוגית.
  • תקניות – מכתב אישי צריך להיות כתוב בשפה תקנית, כלומר ללא שגיאות כתיב ותוך שימוש בסימני פיסוק נכונים.
  • ענייניות – הנושא של המכתב האישי צריך להיות מבוטא באופן ענייני, בהיר וברור.

מה זה מכתב אישי?

מכתב אישי נכתב לרוב בין אנשים קרובים, ולכן יעשה בו שימוש בלשון חופשית ויתוארו בו חוויות אישיות. בניגוד למכתב רשמי, מכתב אישי צריך לשמור על אינטימיות בשלושת הפרמטרים שהוזכרו לעיל. כלומר, מכתב אישי צריך להיות לוגי, להשתמש בשפה תקנית ולהיות ענייני תוך שמירה על אינטימיות.

זה לא הכל. מכתבים אישיים כוללים מספר סוגי מכתבים השונים זה מזה, למשל: מכתב התנצלות, מכתב ברכה, מכתב תודה, מכתב אהבה או מכתב אישי בחרוזים. כל סוג של מכתב אישי מבטא מטרה אחרת ומטרה זו קובעת את הנוסח ואת אופן הכתיבה. למשל: המטרה של מכתב אישי בחרוזים היא להביע חוויות אישיות בחרוזים, ולכן יש להקפיד על חריזה ועל משמעות בו זמנית.

איך עושים את כל זה במכתב אחד?

כתיבת מכתבים בכלל ומכתבים אישיים בכלל היא מומחיות בפני עצמה שדורשת ידע, זמן וניסיון. בנוסף, בכתיבת מכתבים אישיים יש קושי מיוחד כי בכתיבתם יש לשמור על אינטימיות, לכתוב באופן לוגי, תקני וענייני ולהתייחס לייחודיות של כל סוגה.

זקוקים לעזרה? מעדיפים שנכתוב עבורכם? פנו אלינו

שאלות ותשובות

מה זה מכתב אישי?

מכתב אישי הוא מכתב שנשלח בדואר, במייל או בכל דרך אחרת ומטרתו קשר עם אדם אחר. להבדיל ממכתב רשמי, שם הקשר הוא אל גוף או מוסד.

איך אפשר לכתוב מכתב אישי?

האמת שזה הכי פשוט בעולם. פשוט תתחילו לכתוב. מכתב אישי לא צריך להיות מלא גינונים והוא לרוב נכתב בשפה יומיומית ופשוטה. אבל, אם יש לכם קושי בכתיבה, צרו איתנו קשר. אחד הכותבים שלנו יתקשר אליכם או יפגש איתכם, ישמע מפיכם את הדברים ויכתוב אותם עבורכם, גם בחרוזים.

איזה סוגים של מכתבים אישיים יש?

מכתב התנצלות, מכתב ברכה, מכתב תודה, מכתב אהבה ואפילו מכתב אישי בחרוזים לחבר או מכר.

איך שולחים את המכתב האישי?

אפשר לשלוח אותו בדואר המסורתי אבל גם במייל, בוואטסאפ, כהודעה אישית בפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ושאר הרשתות החברתיות. אגב, שווה לכתוב מכתב מראש ולהקריא אותו בטלפון או בהודעה קולית לנמען אם אתם מעט מתרגשים וחוששים ששיחה חופשית לא תעביר היטב את המסר.

פורסם ב: כתיבת מכתבים, כתיבת תוכן

תגיות: | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן