דף הבית » כתיבת תוכן » מהו המשפט הכי ארוך בעולם?

מהו המשפט הכי ארוך בעולם?

פיסוק

המשפט הכי ארוך בעולם יכול להיות אפילו יותר ארוך מהמשפט הזה. זה יכול לקרות לכם כשאתם מתחילים לכתוב משפט בלי לדעת איך הוא יסתיים ותוך שמילים באלפים מציפות את מוחכם. מקרה לא נדיר במחוזותינו. זה יכול לקרות במהלך כתיבת תוכן לאתר, בעת שליחת הודעת ווטסאפ לחבר או סתם כי נאלצתם להשאיר פתק על המקרר בבית.

כללי הפיסוק נמצאים אתנו כבר כמה מאות שנים אבל הפיסוק המודרני התפתח רק לאחר המצאת הדפוס על ידי יוהאן גוטנברג  בשנת 1454. אדון גוטנברג הלז הוא האשם העיקרי בכך שכיום אתם נאלצים לכתוב והרבה.

פיסוק (לא זה של הרגליים)

פסיק, לכאורה סימן קטן ובלתי מזיק שלא מחפש צרות, חי בשלום עם שאר הסימנים ולא מנסה להתבלט. אבל חכו רגע לפני שאתם מתחילים לזלזל בו, כי בלעדיו אתם תלכו לאיבוד יותר מהר יותר מאשר בדיזינגוף סנטר. בפסיק (מעבר לכללים הברורים של האקדמיה) יש להשתמש כאשר ישנה תפנית במשפט, כאשר מתקיימת הפסקה או כאשר אתם מבינים שנגמר לכם האוויר.

ניקוד (נכון. לא זה של הציון שקיבלתם במבחן האחרון)

חברתו הטובה של הפסיק היא הנקודה. הנקודה והפסיק משתפים פעולה מאז המצאת המשפט. הוא מכין את השטח להגעתה, הוא בונה את המתח הוא יוצר דרמה וניתן בוודאות לומר שהפסיק הוא האחראי הישיר להצלחתה של הנקודה. נקודה שמים בסוף משפט, כך תדעו שהוא הסתיים ואפשר ללא כל ייסורי מצפון להמשיך אל המשפט הבא.

סימן קריאה!

היי!! אופס, סליחה שצעקתי.

פשוט התרגשתי קצת מהכוכב של עולם הפיסוק. סימן הקריאה המצודד בטוח בעצמו ומשיג כל נקודה בלי שום סימני שאלה. אפשר להשתמש בו כשאתם רוצים להדגיש! משהו! חשוב!. מילים כמו ואוו! אוהבות מאוד את סימן הקריאה אבל אל תשתמשו בו יתר על המידה, יש לו נטייה להשתלט אם לא שמים לו גבול כבר בהתחלה…

וישנם כמובן שחקנים נוספים בזירת הפיסוק, המרכאות שאוהבות להתחכם לפעמים, המקף שנהנה לשייך אליו תארים ועצמים שונים וכמובן סימן השאלה שהופך כל משפט ל..ובכן, לשאלה.

ועכשיו לאחר שהבנתם את תפקידם של סימני הפיסוק נסו לשבת שניה ולכתוב מכתב, הודעת וואטסאפ או סתם פתק למקרר. רק קחו בחשבון שאם תכתבו אותו יותר מדי נכון, בן או בת הזוג שלכם הולכים לשאול אתכם בנימוס – “הכל בסדר”?

לקריאה נוספת

שאלות ותשובות

מהו המשפט הכי ארוך בעולם?

היכנסו לפוסט וקיראו 🙂 אמל”ק: לא מה שחשבתם.

מתי שמים נקודה במשפט?

נקודה שמים תמיד בסוף משפט כדי לציין לקוראים שהמשפט הגיע לסיומו. עוד על הגהה נכונה קראו כאן.

מתי משתמשים בסימן קריאה?

בסימן קריאה משתמשים כאשר רוצים להדגיש אלמנט מסוים במשפט. עוד על הגהה נכונה קראו כאן.

מתי משתמשים בפסיק?

בפסיק עושים שימוש כדי להפריד בין חלקי המשפט השונים. למשל, כדי ליצור דרמה, להדגיש תפנית במשפט, ליצור הפסקה מלאכותית בין אלמנטים שונים במשפט או כדי ולבנות מתח במשפט. עוד על הגהה נכונה קראו כאן.

פורסם ב: כתיבת תוכן

תגיות: |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן