דף הבית » כתיבת בלוגים » מה באמת גורם לגולשים לעקוב בקביעות אחרי בלוגים?

מה באמת גורם לגולשים לעקוב בקביעות אחרי בלוגים?

מן הסתם נתקלתם כבר בפוסט שלנו על איך לעשות כסף מכתיבת בלוג בלי לצאת מהבית. מן הסתם גם חשבתם לפתוח בלוג בעצמכם ולהשמיע את דעתכם ברבים ולכן, עוד לפני שאתם לוקחים מקלדת ועכבר, נסו לחשוב עם עצמכם. כמה סיפורים מעניינים יצא לכם להכיר בעקבות בלוג שקראתם? כמה אנשים שאתם מכירים הצליחו לייצר כסף משמעותי או אפילו משכורת מינימום דרך בלוג?

בלוג מכניס כפונקציה של כמות הגולשים שמגיעה אליו. אבל איך מצליחים לגרום לגולשים לעקוב אחרי הבלוג – לקרוא אותו באופן קבוע ואפילו נעז לומר – לחכות לו?

‏‏מעקב

אם אתם שוקלים ברצינות לפתוח בלוג וליצוק לתוכו תוכן פרי עטכם, המאמר הזה תוכנן כדי לכם טיפים יעילים שיסייעו לכם לעמוד במשימת כתיבת התוכן לבלוג שלכם. (עצות נוספות הנוגעות למישורים אחרים הקשורים בהקמת הבלוג ובהפצת התוכן שבו תוכלו לקרוא כאן). אז קבלו 9 עצות-שוות-זהב שיסייעו לכם להתחיל.

10 טיפים שיגרמו לגולשים לעקוב אחרי הבלוג שלכם

1. בחירת נושא מתאים לבלוג

בחרו בנושא שקרוב ללבכם. נושא שיש לכם תשוקה אליו אבל גם כזה שיכול לעניין ציבור רחב ככל הניתן. הבלוג שלכם יכול לעסוק במגוון נושאים, כמו למשל: פוליטיקה, ספרים, סרטים, הורות וטיולים. כתבו מראש 50 נושאים לפוסטים. אם לא הצלחתם להגיע ל-50 כבר בימים הראשונים של העבודה, אולי שווה לכם לשקול תחום רחב קצת יותר.

2. זהו את קהל היעד של הבלוג

הגדירו את קהל היעד שלכם. האם מדובר על אימהות? חובבי ספורט? אנשים שמתעניינים בפוליטיקה? כתבו את נושאי הפוסטים בהתאם לאנשים אליהם אתם פונים. ככלל, עדיף שלא להשתמש בשפה גבוהה מידי משום שהיא יוצרת תחושת התנשאות, מצד שני אל תכתבו בשפה נמוכה שתשדר חוסר מקצועיות וזלזול.

3. ספרו סיפור ועוררו את הרגש

רוב האנשים אוהבים לשמוע סיפורים שמעוררים בהם רגשות שונים, כמו למשל: אהבה, הזדהות או שמחה. גרמו לגולשים לצחוק ואל תפחדו לעורר בהם גם רגשות שליליים כמו כעס ועצב, היכולת לעורר את הרגשות – כל רגש, הוא המפתח ללבם של הגולשים. אם הבלוג שלכם אישי מאוד, תוכלו לספר על סיפור על אירוע אליו נקלעתם, על סיטואציה דרמטית, על מצב מביך או כל סיפור אחר שנראה לכם מעניין ואל תהיו יבשים. היו עצמכם, גרמו לגולשים להבין שעומד בן אדם מאחורי השורות, כתבו מהלב.

4. בידול

במידה וקיימים בלוגים דומים בנושא אותו בחרתם, חשבו איך תוכלו לבדל את הבלוג שלכם. חישבו מהו הערך המוסף שאתם יכולים לתת לגולש – וספקו לו אותו.

5. ארגון הטקסט וכתיבת התוכן

המראה הוויזואלי של הפוסט משפיע על הקורא בצורה ניכרת. פוסט מסודר וקריא ימשוך את הגולשים בעוד פוסט מבולבל יגרום להם לא להבין מה רוצים מהם, לחלוף על פניו ולחפש מקור מידע ברור אחר.

6. השקיעו בכותרות שלכם

כתבו כותרת מסקרנת ולא יותר מידי מתחכמת. תוכלו לשאול שאלה (מהו המשפט הכי ארוך בעולם?), לכתוב רשימות (27 דברים שלא ידעתם על קים ג’ונג און) או לבחור בכותרת פרובוקטיבית (איך אמיר חצרוני במיטה?). שימו לב שחייב להיות קשר בין הכותרת לפוסט כי לפעמים מה שנראה לנו הגיוני באותו הרגע, לקורא מן השורה יראה תלוש. לאחר מכן כתבו תקציר שיסביר על נושא הפוסט בקצרה, חלקו את הטקסט לפסקאות ומשפטים קצרים והקפידו על רווחים. סיימתם? בצעו הגהה ותקנו שגיאות כתיב, תקלדות וסימני פיסוק.

7. ניהול הזמן

החליטו באיזו תדירות לפרסם את הפוסטים. ראשית, העלו 3-6 פוסטים ראשונים כדי ליצור נפח לבלוג. לאחר מכן, לפחות בתחילת הדרך, מומלץ לפרסם בבלוג פוסט אחד בשבוע – בצורה זו לא ייווצר פער גדול בין פוסט לפוסט אך גם לא תעיקו על הגולשים שעוקבים אחריו.

8. הפצה

אם אין לכם ניסיון בקידום אתרים התחילו להפיץ את הבלוג לחברים שלכם ברשתות החברתיות. הוסיפו לינק לבלוג בפרופיל האישי שלכם ואל תחששו לפנות אל החברים שלכם ולבקש מהם להפיץ את הבלוג שלכם הלאה. רוצים לקחת את נושא ההפצה שלב אחד קדימה? קראו כאן על הפצת תוכן ועל שיווק באמצעות כתיבת ניוזלטרים.

9. אל תפחדו משינויים

אם אתם לא זוכים להצלחה לה ציפיתם, אל תתיאשו. 75% מהתוכן באינטרנט לא באמת עובד למי שלא משקיע במחקר. נסו לבצע בפוסטים הבאים בתור שינויים. התקינו כלי מעקב, לימדו להשתמש בהם ונתחו את הדוחו”ת מהם. הוסיפו למשל: ראיונות, סרטונים, שאלונים ותמונות שונות ובדקו באמצעות כלי המעקב איזה פוסטים הכי מעניינים את הגולשים שלכם.

10. עיצוב וסידור

כתבו כותרות גדולות. הקפידו שהטקסט יהיה בולט ולא יבלע ברקע. השתמשו בתמונות שמשתלבות ברקע והיזהרו מיצירת עומס תמונות רב שיכביד על הגולש (ועל הבלוג).

זהו לבינתיים. בהמשך נעלה פוסטים נוספים עם מדריכים הקשורים להקמת בלוגים. עקבו אחרינו בפייסבוק וקבלו עדכון בכל פעם שפוסט חדש בנושא עולה לאוויר.

פורסם ב: כתיבת בלוגים

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן