דף הבית » כתיבת תוכן » מה ההבדל בין מאמר איכותי למאמר קידומי?

מה ההבדל בין מאמר איכותי למאמר קידומי?

תוכן תמיד היה חשוב אך דווקא בשנים האחרונות הוא חשוב כפליים. מצד אחד, אנשים קוראים פחות ספרים ועיתונים ולכאורה חשיבותה של המילה הכתובה יורדת, אבל מצד שני אנשים צורכים יותר תכנים באינטרנט ולכן התוכן האינטרנטי הוא המרכז כיום. למרות שגם לוידאו קוראים תוכן, עדיין תוכן כתוב הפך למרכיב אותו מחשיבים יותר מכל מנועי החיפוש השונים.

כתיבת תוכן לאתרים שונים באינטרנט הפכה כתוצאה מכך למקצוע בפני עצמו ויש לה תת-התמחויות שמשתנות לפי סוג האתר לו כותבים, למשל : כתיבת תוכן לאתר מסחר שונה מהותית מכתיבת תוכן לאתר תדמית. מלבד זאת, ניתן לחלק את נושא הכתיבה לאתרי אינטרנט לשתי קטגוריות ראשיות: כתיבה קידומית (כתיבת תוכן שמיועדת בעיקרה לקידום אתרים) או כתיבה שיווקית או אינפורמטיבית (כתיבה איכותית יותר שיכולה גם לספק אינפורמציה או לשווק מוצר או שירות).

איך מבדילים בין השניים?

מצאו את את ההבדלים
מצאו את את ההבדלים

כתיבת תוכן קידומי

תוכן קידומי נועד לקדם את אתר האינטרנט של החברה או העסק באמצעות ובדגש על שילוב מילות מפתח לטובת נראות במנועי החיפוש השונים. בחירת מילות מפתח לאתר היא משימה לא פשוטה שמצריכה חשיבה בשני כובעים:

  • הכובע של הלקוח, כלומר הגדרה של מילות מפתח שבהם ישתמש הגולש כדי לחפש את אתר האינטרנט או את השירותים שהוא מציע.
  • הכובע של מנועי החיפוש, כלומר הבנת דרכי העבודה של מנועי החיפוש. גוגל, למשל, הוא מנוע החיפוש העיקרי כיום והוא מדרג אתרים לפי מאות פרמטרים וקריטריונים ופרמטרים שמתעדכנים באופן שוטף, כך שתוצאות החיפוש משתנות כל הזמן.

לכן כתיבת תוכן קידומי צריכה להתבסס על שני מדדים:

  • פיזור – מילות המפתח שבטקסט צריכות להיות מפוזרות באופן הגיוני בטקסט כך שייווצר טקסט טבעי. הכוונה היא לתוכן שנקרא באופן טבעי ומתאים באופן הגיוני לטקסט. מלבד העובדה שהקוראים מעדיפים תוכן טבעי ולא ג’יבריש גם מנועי החיפוש מעדיפים אותו ומענישים ע”י הורדה של דירוג האתר אתרים שבטקסטים שלהם יש מילות מפתח לא הגיוניות ולא טבעיות. מבחינתכם זה אומר שמילות המפתח צריכות להופיע במקומות רלוונטיים בטקסט כמו: כותרות, כותרות משנה ופסקת הפתיחה. אלו המקומות שמנועי החיפוש מתעכבים בהם ולדעתם (וגם לדעתנו) הם אלו שמכתיבים את הטון של כל המאמר.
  • צפיפות – פעם, לפני בערך 10 שנים לא הייתה חשיבות למספר מילות המפתח במאמר ונוצרה אינפלציה כך שמילות מפתח שובצו בטקסטים בצורה מוגזמת רק כדי לקדם אותו. עם הזמן מנועי החיפוש הבינו את הרעיון וכיום יש סטנדרט לא רשמי בנושא ולפיו הצפיפות האופטימלית של מילות מפתח במאמר היא 3-5% ממילות המאמר כולו. למשל: אם המאמר שלכם מכיל 100 מילים, אז אתם יכולים להשתמש במילת המפתח בין 3 ל-5 פעמים בלבד.

כתיבת תוכן שיווקי (או תוכן אינפורמטיבי)

תוכן איכותי נועד להעביר מסר, לתת מידע ובמישרין או בעקיפין לשווק מוצר או שירות מסוימים. תוכן זה מיועד בראש ובראשונה לאנשים ולא למנועי החיפוש וברוב המקרים לא יושם בו דגש על צפיפות מילות מפתח וכיו”ב. כיום יש מספר סוגים של תוכן שיווקי לפי דף האינטרנט בו הם מופיעים:

  • תוכן שיווקי של דף בית/דף אודות – תוכן זה מציג לגולשים את השירותים של החברה ולכן עליו להיות ממוקד במטרה להניע את הגולשים להמשך הגלישה באתר. חשוב לזכור שעמודים אלו הם הנצפים ביותר ולכן הם המקום הראשון בו יחפש הגולש מידע על החברה ועל השירותים שלה.
  • תוכן שיווקי של דפי נחיתה – התוכן של דפי נחיתה הוא בדרך כלל קצר ושיווקי ונועד להניע את הגולש לפעולה. בדפי נחיתה על פי רוב יש טפסי הרשמה לשירות או מוצא כלשהו של החברה. בדפי נחיתה למעשה הגולש הוא “לקוח שבוי” ואין לו ברירה אלא לבצע את הפעולה המבוקשת, כמו – להשאיר פרטים.
  • תוכן שיווקי של ניוזלטרים – התוכן בניוזלטרים משווק מוצר או שירות אך הוא מופנה אישית ללקוחות קיימים או עתידיים של החברה. ניוזלטר נועד כדי לעדכן את הלקוחות על מבצע, מוצר או שירות חדש של החברה ולהניע אותם לפעולה הדרושה.
  • מאמרים ועמודי תוכן שונים – מטרתם של עמודי התוכן באתר האינטרנט או המאמרים האינפורמטיביים היא לספק מידע שיוביל בסופו של דבר את הגולש ליצירת קשר, רכישה וכדומה.

בכל כתיבה שהיא, שיווקית או קידומית חובה להקפיד על הכללים הבאים:

  1. עברית תקנית – יש לכתוב בלי שגיאות כתיב ולא להעלות מאמר לאתר בלי הגהה.
  2. עריכת תוכן – מעבר נוסף על התוכן ועריכה שלו.
  3. מסר – צריך לקבוע מראש מה המטרה של המאמר אותו אנו כותבים כך שהמסר הזה ישמש כקו מנחה לאורך כל המאמר.
  4. ערך – המאמר צריך לספק ערך מוסף לגולשים כדי שהם יעריכו אותו ואת האתר שכתב אותו. הערכת גולשים מתבטאת גם בדירוג של גוגל ומבחינתכם זה לתפוס “שתי ציפורים במכה אחת”.
  5. עדכון – מלבד העובדה שהמאמר שלכם צריך להכיל מידע מעודכן הוא גם צריך להתעדכן עם הזמן בהתאם לתמורות החלות בתחום. ככה גם הגולשים וגם גוגל יגידו לכם תודה, כל אחד בדרכו שלו.

זקוקים לתוכן? הזמינו אותו כאן

פורסם ב: כתיבת מאמרים לקידום, כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים, עריכה, קופירייטינג, קידום אתרים

תגיות: | | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן