דף הבית » כתיבת תוכן » תוספי חסימת פרסומות ועלייתו של התוכן

תוספי חסימת פרסומות ועלייתו של התוכן

חסימת פרסומות

רשת האינטרנט משתנה מעת לעת באופן משמעותי. אחד החידושים שקנו להם לאחרונה אחיזה בקרב הגולשים ברשת הוא התקנת תוספים לדפדפן כגון Adblock Plus החוסמים את הפרסומות. התוספים הלו אינם מאפשרים למודעות פרסום המפריעות למהלך הגלישה התקין להופיע ולהסיט את תשומת ליבו של הגולש. בעוד שרוב המפרסמים תוחבים את הראש בחול או מנסים להילחם בתופעה, נראה לעומת זאת שחלק מהמפרסמים מצאו את שביל הזהב להתמודדות עם התופעה ועל כך נרחיב בהמשך.

הרושם שעשוי להתקבל הוא שהתקנת תוספי חסימת פרסומות ברשת מפרה את ההסכם הבלתי כתוב בין הגולשים למפרסמים. מהותו של ההסכם הזה פשוטה – הגולש מקבל תוכן חינמי באתרי אינטרנט שונים ובתמורה, מממנים בעלי האתר את המשך הפעילות שלו באמצעות פרסום מודעות ובאנרים באתר עצמו. הגופים והחברות המפרסמים את השירותים או המוצרים שלהן באתרי התוכן, הם המממנים את המשך הפעילות של האתר. כך יכולים אתרי חדשות להמשיך ולפעול, כשהפעילות שלהם ממומנת באמצעות פרסומות.

תוספי חסימת הפרסומות שכל גולש יכול להתקין בדפדפן שלו, שינו את חוקי המשחק לחלוטין. פחות מפרסמים מוכנים לפרסם באתרי אינטרנט באמצעות באנרים ופרסומים, הנחסמים ממילא על ידי הגולש. מי שנפגע מהעניין בצורה הקשה ביותר מחוסמי הפרסומות למיניהם הם אתרים המפרסמים תוכן מגוון ומכילים באותה העת פרסומות מסוגים שונים שאינם קשורים בהכרח לנושא שבו עוסק התוכן. עם האתרים הללו ניתן למנות אתרי עיתונות שונים, בלוגים או אתרי תוכן הפונים לקהלי יעד ספציפיים.

חברות וגופים מסחריים שונים פונים לשיטות פרסום אחרות – בין השאר השקעה בפרסום ממומן של האתרים שלהם עצמם. אלא שגם שם ההשקעה מרובה והתחרות גדולה. אתרי עיתונות ותוכן שונים המצויים במצוקה אמיתית, פונים למצפונו של הגולש ומבקשים ממנו לבטל את התקנת התוסף (אם יש לכם חוסם פרסומות ראו ב-YNET דוגמה חיה), או לכל הפחות להחריג את האתר שלהם ולמנוע את חסימת הפרסומות שלהם. אבל ההיענות של הגולשים, כפי שאפשר היה להניח מראש, איננה גדולה.

עלייתו המחודשת של התוכן על חשבון הפרסום החזותי

הקלישאה המקובלת בקרב המפרסמים ברשת היא ש”התוכן הוא המלך”. האמירה הזאת הייתה נכונה בעבר – בתקופה שהפרסום ברשת היה בראשית דרכו. עם השנים נוספו שיטות פרסום שונות המנסות ללכוד את תשומת ליבו של הגולש ולהפנות אותה למוצר או שירות. זאת באמצעות באנרים, פרסומות קופצות (Pop-Up או Pop-Under) ועוד מיני מניפולציות. חשיבות כתיבת תוכן ובמיוחד תוכן איכותי לא ירדה – אבל הבאנרים למיניהם והפרסומות הקופצות לא היטיבו עם חוויית הקריאה. גולשים רבים העדיפו לעזוב אתר עמוס בפרסומות, גם אם התוכן שבו היה טוב, ואפילו טוב מאד. תוספי הפרסומות שיפרו במידה ניכרת את חוויית הקריאה – אבל פגעו בצורה קשה בהכנסות של בעלי האתר ובאפשרות שלהם להמשיך ולייצר תוכן איכותי וטוב.

ישנן מספר השלכות ותוצאות להתפתחויות הללו. הראשונה שבהן – פחות ופחות מפרסמים מוכנים להשקיע בפרסום באתרי תוכן, החל מעיתונים וכלה בבלוגים למיניהם שהכותבים שלהם התפרנסו מפרסום באנרים ומודעות. ניתן עדיין לפרסם באנרים לחיצים באתרים מהסוג הזה, אבל אין טעם לפרסם בהם באמצעות פרסומות קופצות, או כאלה שעולות עם פתיחת האתר וכמעט מחייבות את הגולש שהגיע אליו לצפות בהן. גולש המגיע לאתרים כאלה פשוט עוזב אותם במהירות. לחילופין, הוא מתקין תוספי חסימת פרסומות המותירים את אותם אתרים במיקום מכובד בקידום האורגני – אבל חותך את ההכנסות מהפרסום לכדי מחצית ואפילו פחות.

התוצאה החשובה השנייה היא הגידול במספר הגופים והחברות המעדיפים להשקיע בדבר החשוב באמת – כתיבת תוכן איכותי שיפורסמו באתרים שלהן עצמן. לא עוד באנרים ש”יתפסו טרמפ” על אתר תוכן איכותי – אלא הקמת אתר תוכן משלהן, שיעסוק בנושאים ספציפיים ויתחרה על המיקום האורגני מול אתרים דומים אחרים.

מבחינת הגולש – מדובר בתוצאה מבורכת. זוהי תחילת הסוף של אתרי תוכן ירודים, שכל המטרה שלהם לקדם את הבאנרים או הפרסומות שהמפרסמים “מצמידים” אליהם. במקומם קמים ועוד עתידים לקום אתרים המתבססים על איכות התוכן המפורסם. הכסף של המפרסמים יושקע פחות בהפקת פרסומות שיעשו מניפולציות על התודעה של הגולש.

לחילופין מושקעים הכספים שהתפנו ביצירת תכנים איכותיים יותר. הפרסום הכתוב מחליף את הפרסום החזותי. המילה הכתובה באה במקום תמונה או סרטון אנימציה.

הגולשים אמרו את דברם ואימצו בחום את תוספי חסימת הפרסומות. אתר שבכל זאת מפורסמות בו פרסומות כאלה, נדון לעזיבה של הגולשים מייד עם כניסתם לאתר או בסמוך לה, להורדת הציון הכללי שלו ולירידה במיקומים במנוע החיפוש.

לאור כל האמור לעיל, העצה למפרסמים ולבעלי אתרים היא אחת – השקיעו בתוכן ולא במעטפת. השקיעו בהפקת ערך מוסף אמיתי לגולש ולא בפרסומים או באנרים המנסים לבצע מניפולציה על התודעה שלו. צרו תוכן איכותי, כזה שימשוך את הגולשים. במצב כפי שהוא היום – התוכן הוא אמצעי הפרסום היעיל ביותר. תוכן איכותי יכול לסייע לכם לקדם את המוצר או השירות שלכם טוב יותר מכל שיטת פרסום אחרת.

לקריאה נוספת

פורסם ב: כתיבת תוכן

תגיות: | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן