5 שאלות שכדאי שתשאלו את סוכנות הכתיבה שלכם

סימני שאלהבחירת סוכנות כתיבת תוכן באינטרנט יכולה להיראות כמו משימה מרתיעה אך על ידי בדיקת רקע קלה עליה תוכלו לקבל החלטה מושכלת. להלן חמש שאלות שכדאי לשאול, כדי לבדוק שאתם מקבלים את הקופירייטר המתאים לעסק שלכם.

1. האם יש לחברה ניסיון בכתיבה לאינטרנט?

כתיבה לאינטרנט שונה מאוד מכתיבה למדיומים אחרים. מסיבה זו, סוכנות בה עובדים רק כתבי עיתונות לשעבר כנראה לא תתאים לכתיבה שיווקית לאינטרנט. חפשו סוכנויות עם מומחיות בכתיבת תוכן שעובד היטב באינטרנט.

אופטימיזציה למנועי חיפוש היא גם שיקול מרכזי. בררו אם הסוכנות מעודכנת בחידושי ה-SEO האחרונים. הכי טוב יהיה אם לחברה יש ניסיון בכתיבת תוכן שמותאם למנועי חיפוש מבלי להתפשר על חוויית הגולשים.

אם אתם מחפשים תוכן לאתר אינטרנט חדש או מחודש, ייתכן שתרצו גם חברת כתיבת תוכן שמנוסה בעבודה לצד צוותי פיתוח אתרים.

2. האם הכותבים מכירים את התחום בו פועל העסק שלכם?

נקודה זו רלוונטית במיוחד אם העסק שלכם פועל בנישה מסויימת. בררו האם יש לחברה כותב עם ניסיון של כתיבה בנושא שלכם. אם לא, האם הם מוכנים לערוך מחקר בתחום זה? שווה גם לבדוק אם הסוכנות מנוסה בקופירייטינג המיועד לעסקים (B2B) בו אופן הכתיבה שונה מכתיבה לצרכנים.

3. מהו הניסיון שלהם?

בקשו קישורים לדוגמאות כתיבה ופרטים של לקוחות קודמים בעבר. זה ייתן לכם הבנה טובה של איכות העבודה וישפוך אור על התחומים בהם הם מומחים. כמו גם, תוכלו להבין האם החברה ממוקדת בתחום צר אחד או  שהם יכולים לכסות את רוב הדרישות שלכם. למשל, האם הם יכולים להתמודד במקביל עם כתיבת תוכן לאתר האינטרנט שלכם, הודעות שיווקיות בדואר האלקטרוני (ניוזלטר), כתיבה לפייסבוק, טוויטר וכתיבת בלוג באופן קבוע עבורכם?

4. כמה הם גמישים?

בהתאם לתקציב שלכם, ייתכן שתרצו לכתוב כמה מהחומרים בעצמכם. לחילופין אתם יכולים לרצות שירות הוליסטי כולל. כך או כך, כדאי לבדוק האם חברת כתיבת התוכן יכולה ליישר קו עם הציפיות שלכם מההתחלה.

5. איך זה עובד?

לבסוף, הבנת התהליך הנהוג באותה חברה לכתיבת תוכן היא המפתח להצלחה. היא זו שתקבע האם הסוכנות תתאים לעסק שלכם.

בהקשר זה, כדאי לברר את:

  • מבנה התמחור – האם התמחור נקבע לפי מספר מילים, לפי שעה או לפי פרויקט?
  • תוספות – האם יש עלויות קבועות או יכולים להיות תשלומים נוספים?
  • תהליך – איך מתניעים פרוייקט? מה נדרש ממך כלקוח?
  • זמן – כמה זמן יקח להשלמת הפרוייקט?
  • עריכה ותיקונים – האם גם עבודת עורך כלולה בתהליך? כמה סבבי תיקונים כלולים במחיר, אם בכלל?
  • משלוח – איך התוכן יועבר אליכם? האם כמסמך Word או שמא תרצו שהצוות יעלה את החומר ישירות לאתר שלכם?

כל השאלות האלה יעזרו לכם להבין בדיוק איך הפרוייקט שלכם יראה בסוף התהליך וכיצד תוכלו לעבוד בהרמוניה עם החברה. אנחנו מקווים שכעת אתם קרובים יותר למציאת סוכנות כתיבה שתעבוד עבור העסק שלכם. עדיין מתלבטים? נסו אותנו.