הרעיון שעומד מאחורי פיתוח אתרי אינטרנט הוא משיכת גולשים והפיכתם ללקוחות. אתר האינטרנט שלכם משמש הלכה למעשה כ"חלון ראווה" ואליו מנוקזות כל הפעילויות של האתר: מדיה חברתית, ניוזלטרים, בלוגים וכו'. כתיבת תוכן לאתרים שונה מהותית מכל כתיבה שהיא כי היא מכוונת כדי למשוך לקוחות להיכנס לאתר ולהישאר בו. למעשה, לכל מילה באתר שלכם יש משמעות שלפיה מחליט הגולש אם להישאר באתר או לא.

גיטרות למכירה בחנות

אבל איך עושים את זה? הכנו לכם 6 דרכים למשיכת לקוחות אל האתר שלכם:

הגולש צריך להבין תוך חמש שניות שהוא במקום הנכון עבורו Click To Tweet
  1. מילות מפתח – הרעיון הוא שמילות המפתח באתר יתנו מענה מוצלח לדירוג של האתר בגוגל וגם לבקשת הגולשים תוך כדי שמירה על עקביות בכל התכנים באתר: פייסבוק, סרטונים ביוטיוב, בלוגים, עמודי נחיתה ועוד. לשימוש במילות מפתח יש שתי סיבות עיקריות:
    1. להעלות את דירוג האתר בגוגל כי בד"כ החיפושים מתחילים שם.
    2. לעזור ללקוחות לזהות כמה שיותר מהר שהם במקום הנכון.
  2. רשתות חברתיות – אחת הדרכים היעילות למשיכת קהל לאתר שלכם היא דרך רשתות חברתיות: פייסבוק, טוויטר, לינדקאין ועוד. בקיצור – אתם צריכים להיות בכל מקום שבו נמצאים הלקוחות הפוטנציאלים שלכם כדי להפנות אותם כמה שיותר מהר לאתר שלכם.
  3. אתר רלוונטי – האתר שלכם צריך להיות התשובה לכל מי שמחפש תוכן בתחום שלכם. לא מספיק לעשות דף של שאלות ותשובות אלא לדאוג שהתכנים באתר מכווני מטרה, מתאימים למנועי החיפוש וגם מתאימים לקריאה באינטרנט. כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט היא מקצוע בפני עצמו והיא מתבססת על שתי עקרונות:
    1. פשטות ובהירות – הגולש צריך להבין תוך חמש שניות שהוא במקום הנכון עבורו
    2. תוכן יעיל – כל תוכן צריך לתת ללקוח שלכם ערך מוסף כדי שהלקוח יסמוך עליכם ויחליט לקנות דווקא מכם.
  4. הפצת תכנים – לקוחות אוהבים לקבל תכנים בחינם אבל בפועל הם נושאים את שמכם ואת הלוגו שלכם וכל שיתוף של התוכן שלכם ע"י הגולשים מהווה למעשה פרסומת חינמית בשבילכם שיכולה למשוך עוד גולשים לאתר.
  5. בלוג כל בלוג מהווה הזדמנות לחשוף גולשים לאתר שלכם. בלוג הוא דרך יעילה ליצירת אמון על גולשים ובכך להפוך אותם ללקוחות עוד לפני שהם עצמם חשבו על זה. לכן, כל בלוג צריך להיות מכוון-מטרה (כן, שוב..), אינפורמטיבי וחכם כך שהוא יענה על שאלות של גולשים בלי שהם אפילו יבקשו את זה.
  6. אתר ידידותי – בשביל שלגולשים תהיה תחושה של אמון לגביכם, האתר שלכם צריך להיות חברותי וידידותי. איך עושים את זה? בקלות:
    1. נגישות ושמישות האתר – האתר שלכם צריך להיות קל לגלישה וכזה שנותן לגולש מידע חיוני בקצב שנוח לו. כדאי גם לתת לגולש כמה דרכים להגיע לאותו מידע. למשל: באתרי מוזיקה הגולש צריך להיות מסוגל להגיע לאותה הגיטרה דרך חיפוש שם היצרן או סוג הכלי או שם המוצר. צריך לזכור שבריחה מהאתר שלכם למתחרים מתבטאת בקליק אחד בלבד של הגולשים ושאפשר למדוד בריחה זו ע"י מדידת שיעור הנטישה (Bounce Rate) של הגולשים. ככל שאחוז הנטישה אצלכם נמוך יותר כך אתם יכולים להיות בטוחים שהגולשים מתעניינים בתוכן שלכם יותר.
    2. פיתיון – כמו בדייג, גם באינטרנט יש פיתיונות וצריך לבחור את הפיתיון שמתאים לגולשים שלכם. למשל: לרשום בשורת התיאור של האתר מילים כמו "משלוח חינם" או "פגישת ייעוץ חינם" כדי למשוך גולשים לתוך האתר. קראו כאן עוד על המילים המיוחדות שעושות את ההבדל.
    3. יצירת קשר – בהמשך לסעיף הנגישות לעיל גם לטופס יצירת קשר הגולש צריך להיות מסוגל להגיע מכל דף באתר.
    4. נראות האתר – זוכרים שאמרנו שהאתר הוא חלון ראווה? אז כמו בחלון ראווה גם האתר צריך להיות אסתטי ונקי ולשמור על עיצוב אחיד. גם מבחינת תכנים צריך לבדוק שהאתר לא עמוס מדי בתכנים ושהתכנים הקיימים מתומצתים ומדויקים.
    5. כלים טכניים – כלים אלו מהווים ערך מוסף לגולש שלכם כדי שהוא יסמוך עליכם ויחליט לקנות דווקא מכם. למה אנחנו מתכוונים? קטלוג מוצרים נוח, מחשבון, פורומים, מנוע חיפוש פנימי ועוד.

עכשיו, מה שנשאר לעשות זה להפוך את הגולשים ללקוחות. איך עושים את זה? קראו כאן עוד על טכניקות להנעה של גולשים לפעולה.