מסך מלא חיים

55% מאתרי האינטרנט נצפים למשך שניות בודדות בלבד. מה זה אומר מבחינתכם? שאתם צריכים לתפוס את הגולשים חזק ומהר – אחרת הם פשוט לא יקראו את הפוסטים שלכם.

מצד שני, גולשים שאשכרה קוראים את הפוסטים שלכם צפויים לחזור אל מקום הפשע :). למשל, גולשים שקראו פוסט במשך 3 דקות הם בסיכוי גבוה פי שניים (לעומת אלו שקראו את אותו מאמר במשך דקה בלבד) לחזור לאותו אתר.

אגב, גולשים לא קוראים היום כמו בעבר וזה הגיוני יחסית לכמות המידע. פשוט עולה לרשת המון תוכן ביום (ראו המחשה באינפוגרפיקה הבאה) מכדי שיהיה ניתן לקרוא את כולו ולעכל אותו. לכן, אם אתם רוצים שיעורי המרה גבוהים אתם צריכים לשמור על תשומת הלב של הקוראים.

אינפוגרפיקה: 24 שעות של אינטרנט. מקור: digitalbuzzblog.com
אינפוגרפיקה: 24 שעות של אינטרנט. מקור: digitalbuzzblog.com

אמנם לתכנים ארוכים יש שיעורי המרה מעולים, אבל אם אתם חושבים סתם לזרוק 3000 מילים ולצפות לטוב אתם טועים. למעשה, אתם צריכים לוודא שהתוכן שלכם לא סתם טוב אלא מעולה. קבלו 6 טיפים לכתיבת תוכן לאתרים שישמור את הגולשים באתר שלכם.

1. השיטות ה"מוכחות" כבר לא נותנות תוצאות

חשבתם פעם למה אנשים משתמשים בקלישאות כל כך הרבה? כי פעמים רבות קלישאות הופכות להיות מציאות. קלישאות בהחלט עובדות כשמדובר בכתיבת תוכן, כלומר מה שעבד פעם יכול גם לעבוד היום בתנאי שעושים זאת נכון. תנו לי לספר לכם סוד גדול עוד יותר – גם אם כתיבת תוכן לא באה לכם בטבעיות, יש טריקים שעדיין יכולים להפוך את התוכן שלכם למוצלח.

למשל, נוסחאות כתיבה בדוקות שאתם יכולים להשתמש בהן כדי לכתוב תוכן. למעשה, נוסחאות אלו צריכות להיות נקודת המוצא שלכם בכל תהליך של כתיבה. אחת המועדפות עלינו היא הנוסחה צפי"ם ששמה משמש כראשי תיבות ל: צורך, פיתרון הבעיה, יכולת הוכחה ומעשה.

ככה זה עובד

ראשית, אתם מציגים את הבעיה, הצורך או הנקודה הכאובה שהביאה את הגולשים אליכם. נניח ויש לכם אתר שמקשר בין סטודנטים שמחפשים עבודה לבין מעסיקים פוטנציאליים כנראה שהצורך של הגולשים שיגיעו אל האתר שלכם הוא למצוא את עבודת החלומות שלהם תוך כדי הלימודים. לאחר מכן, תנו לגולש פיתרון לבעיה – המלצה על מעסיק ספציפי שידוע בתנאים הטובים שהוא מספק.

לאחר מכן, תנו הוכחה (אפשר חברתית) למוצר שפותר את הבעיה ובסוף אתם סוגרים את המאמר בהנעה לפעולה כגון מילוי פרטים, הפנייה לצפייה בסרטון או הרשמה לרשימת תפוצה.

נוסחאות כתיבה הן פשוטות ויעילות משתי סיבות: הן חוסכות שעות מחקר ונסיון להבין "איך לכתוב טוב יותר". אתם פשוט צריכים להיצמד אל הבסיס ולהשתמש בשיטות מוכחות במקום להתחיל מאפס.

2. השתמשו בשפה חזקה

האם קרה לכם שהתחלתם לקרוא פוסט כלאחר יד ולאחר ומצאתם את עצמכם מרותקים? האם נתקלתם בתוכן ששיחק ברגשות שלכם וקלט את הרצונות הכי עמוקים שלכם? סגנון כתיבה כזה לא רק משמר גולשים אלא גם גורם להם לא לשכוח אתכם.

יצירת תוכן מסוגים אלו אינה קלה אבל בהחלט אפשרית. ובל נשכח שיש מיליונים של תכנים (למשל פוסטים בבלוגים) שמתפרסמים כל יום כך שהמלאכה קשה במיוחד. אחד הפתרונות שיש הוא שימוש במילים חזקות.

ראש ממשלת בריטניה בעבר וינסטון צ'רצ'יל היה המאסטר של מילים חזקות. הנה דוגמא מנאום שהוא נשא בפרלמנט הבריטי ב-1940. הוא מילא את הנאום במילים מעוררות השראה, רגש, התרגשות וקריאה לפעולה. מילים אלו אינן מילים יומיומיות רגילות אלא מילים שגורמות לקורא להרגיש משהו. כן, גם אם אתם כותבים תוכן לאתרים ולא נאומים חוצבי להבות. מילים חזקות מעוררות רגשות וגורמות לאנשים לשים לב לתוכן. למעשה, למילים אלו יש כוח לשכנע ולעורר השראה אלא גם להעלות את שיעורי ההמרה, להגדיל את כמות הגולשים באתר ולגרום להם לחזור לאתר שלכם. במאמר הבא תוכלו למצוא כמה עשרות מילים חזקות שתוכלו להשתמש בהן באופן מיידי.

3. אמרו יותר בפחות

תכנים ארוכים אמנם גורמים לשיעורי המרה מעולים, אבל אין המשמעות בתכנים שאינם נגמרים אלא בתכנים תמציתיים עם ערך מוסף. אנחנו כבר יודעים שלאנשים בימינו אין זמן ושהם רוצים למצוא את המידע הדרוש להם בתוכן שלכם במהירות. לכן, כל קטע תוכן צריך לקפל בתוכו משמעות במשפטים מעטים ככל האפשר. ראו איך חברת אפל עושה זאת בהצלחה כה רבה.

באתר שלהם אפל עושה שימוש בכותרת קצרה, נמרצת ובעצם מכניסה משפטים רבים לתוך מילים ספורות. כמה מילים הן כל מה שנחוץ לקוראים כדי לדעת מה היתרונות של המוצר.

imac של אפל
imac של אפל

מה אנחנו מנסים לומר פה? שתגיעו בתוכן שלכם לנקודה החשובה במהירות האפשרית. הכתיבה התמציתית היא יעילה יותר ונשארת רק בעיה אחת – מציאת כותרת מושלמת שתסכם את המוצר במינימום מילים. טיפ קטן: תחשבו תמיד על הבעיה שאתם פותרים לגולשים.

4. צמצמו מילים לא חזקות

שימוש רב במילים חזקות הוא לא תמיד דבר קל גם לכותבים מנוסים. קשה מאוד לכתוב רק עם מילים חזקות, כי זה פשוט לא טבעי אבל מנגד, מילים רגילות מדללות את המשמעות של התוכן, תופסות מקום וגורמות לפעמים לקוראים לשאול "מה אנחנו עושים פה?".

5. השתמשו בכלים הנכונים לשיפור התוכן שלכם

כמו שלמשווקים יש אינסוף כלים, יישומים ותוכנות העומדים לרשותם כך גם כותבים יכולים ליהנות מכמה כלי וכללי זהב. אחד מהם הוא המלצה חמה – אל תעלו את הטיוטה הראשונה שכתבתם לאתר. ולא, אין הכוונה רק לבדיקת איות כי היא בודקת רק איות ולא תחביר. למעשה, לא משנה כמה אתם מוצלחים בתור כותבי תוכן – כולנו בני אדם וכולנו טועים ולכן תנו לעין נוספת לעבור על הטקסט או לפחות שנו על על הטיוטה לילה ואז קראו אותה שוב – מבטיחים לכם שתמצאו מה לשפר.

6. אמצו סגנון וטון כתיבה משלכם

פרינס היה זמר מוכשר עם ידע מוסיקלי מטורף, אבל הוא לא התפרסם בגלל זה אלא בגלל העובדה שהיה לו סגנון ואופי מוסיקלי יחודי. אותו הדבר בכתיבה – כתיבה ללא סגנון או טון היא פשוט משעממת.

אבל איך מאמצים סגנון וטון בהצלחה? השתדלו לכתוב את התוכן שלכם (כמעט) בצורה בה אתם מדברים. הגולשים של 2018 כבר עייפו משיווק והם מעדיפים שיפנו אליהם בגובה העיניים, כמו חברים או עמיתים לעבודה.

המסקנה

רוב התכנים שלכם יקבלו רק כמה שניות של תשומת לב מהקוראים ולמעשה, אתם עובדים במסגרת מינימלית של זמן לשכנע אנשים להישאר ולדעת מה יש לכם להגיד. אז תגיעו לפואנטה מהר וודאו שאנשים באמת רוצים לדעת יותר על הנושאים שעליהם אתם כותבים.

אם לא, אתם מאבדים אנשים שהיו מוכנים להישאר איתכם ולהעלות את שיעורי ההמרה. זכרו: ככל שיותר אנשים קוראים את התוכן שלכם, כך גדל הסכוי שהם יחזרו ויהפכו ללקוחות. השתמשו בנוסחאות מוכחות, השתמשו בשפה שמזיזה הרים ושמעוררת רגש, היפטרו ממילים חלשות ואמצו טון יחודי.

האמינו לנו – זה שווה את ההשקעה. אם אתם לא שולטים בכתיבה תמיד תוכלו להשתמש ב-6 הטיפים לעיל עד שתהפכו למומחים. ומה העצות שהפכו את הכתיבה שלכם לאפקטיבית? ספרו לנו… (אנחנו לרוב גם עונים 🙂 )

המאמר תורגם ונערך על בסיס פוסט של נייל פתאל