שיווק מוצלח באמצעות דואר אלקטרוני כולל מספר שלבים.

  • שלב ראשון – כדאי שתפתו את הגולשים להצטרף לרשימת התפוצה שלכם.
  • שלב שני – לאחר מכן אתם צריכים לגרום לאנשים לפתוח את המייל ששלחתם וזה השלב החשוב ביותר מסיבה אחת – אין שום טעם בשליחת דוא"ל אם אף אחד לא קורא אותו.
  • שלב שלישי – לבסוף אתם צריכים לפתות גולשים ללחוץ על קישור כלשהו שמוביל לדף נחיתה או לעמוד מכירה. קנו? עשיתם כסף. פשוט. ככל שאחוז הגולשים שעוברים במשפך הזה יהיה גבוה יותר – ההכנסות שלכם יעלו.

לפני שנעמיק בואו נתאר את המשפך הזה במספרים כדי שיהיה נוח להבין אותו. (מקצוענים? עברו לפסקה הבאה). ובכן, נניח שיש לכם אתר שמוכר סלייסר – מכשיר גאוני לחיתוך סלט ואתם מפרסמים את האתר באמצעות מודעה בפייסבוק. יהיה נכון לשלב באתר אפשרות להרשמה לניוזלטר ולהבטיח לכל מי שנרשם הנחה בסך 50% על המוצר (שלב ראשון). נניח ועל כל 100 אנשים שהגיעו לאתר דרך המודעה בפייסבוק יש 30 רוכשים פוטנציאליים הרי שרובם ירצו לקבל את ההטבה בסך 50% וירשמו לניוזלטר שלכם – נניח 15. ברגע שכתובת המייל שלהם נמצאת אצלכם, תוכלו לשלוח להם מייל נפרד שבנוי היטב אחרי שבוע עם כותרת מושכת (שלב שני) ובו יהיה קישור לעמוד רכישה אחר עם אפשרות לקנות סכין שממש מתאימה לסלייסר הזה (השלב השלישי). מספיק שאחד מהם רכש את הסכין היוקרתית הזו הרי שסכום הרכישה שלו עלה על הסכום ששילמו כל אותם 15 שרכשו את הסלייסר. זה העיקרון.

ועכשיו, בפוסט זה נתמקד בעיקר בחלק השלישי, כלומר איך לגרום לקוראי המייל ששלחתם ללחוץ על הקישור ולקנות את הסכין.

אנחנו נענה על כמה שאלות: איך לגרום למנויי רשימת התפוצה ללחוץ על קישורים? איך לגרום להם להפוך מקוראים לקונים? והכי חשוב – איך ללכוד את תשומת ליבם כדי שהמייל ששלחתם לא יגיע לתיקיית הספאם?

1. השתמשו במיקוד כדי להתאים אישית את המיילים

מיקוד יאפשר לכם לשלוח הודעות ממוקדות יותר למנויים של רשימת התפוצה, כלומר לשלוח להם מיילים בהתבסס על מידע שאתם יודעים שהם מעוניינים בו. באמצעות הוספת מספר שורות קוד לאתר שלכם, תוכלו לעקוב אחרי המוצרים או הדפים שבהם ביקרו המנויים, כך שתוכלו לשלוח להם תכנים הקשורים באופן ספציפי לדפים האלה.

Udemy (אתר הקורסים אונליין הגדול בעולם, אגב) למשל עושה שימוש קבוע במיילים לצרכי שיווק בהתבסס על הפריטים בהם התעניינתם. המיילים של יודמי מספקים תמונות וקישורים לקורסים דומים או לקורסים נוספים שעניינו תלמידים כמוכם. הנה דוגמה:

דוגמה להצעה נוספת של יודמי
דוגמה להצעה נוספת של יודמי

2. הציעו לגולשים הצעה שקשה לסרב לה

הצעה שקשה לסרב לה לא רק מגדילה המרות אלא גם מביאה באמת לקריאת המיילים שתשלחו בהמשך. אם המנויים של רשימת התפוצה שלכם יידעו שאתם מציעים הצעות מפתות באופן קבוע, למשל הנחות משמעותיות או מוצרים בחינם, הם יטו יותר לפתוח את המיילים שאתם שולחים.

הנה דוגמה, היכנסו לאתר הטיולים הזה על אתיופיה, שימו לב שכחצי דקה אחרי כניסתכם לאתר קופץ חלון ומציע לכם לקבל מתנה בחינם. בהנחה ואתם אכן מתעניינים בטיול לאתיופיה, לא תירשמו?

3. עשו שימוש בעיצוב נקי

עיצוב נקי הוא המפתח למייל שבאמת קוראים אותו ושבאמת גורם לשיעור המרה גבוהים. מייל שמכיל אלמנטים רבים ושונים (תפריטים, כותרות, תמונות וכו') אולי יפה מבחינה ויזואלית אבל "צועק" לגולש שזו פרסומת במסווה בעצם.

4. עשו שימוש בהנעה אחת לפעולה

כמו כן, גרמו לקוראים שלכם להפוך לקונים באמצעות שימוש בהנעה לפעולה אחת. אם אפשר מקמו אותה כמה פעמים במהלך הטקסט – הנה דוגמה למייל כזה שנשלח לכל מי שנרשם לניוזלטר של כתבנית – שימו לב לקישורים ולסימונים בירוק בתחתית המייל.

דוגמה למייל עם הנעה לפעולה אחת וכמה קישורים - 1

דוגמה למייל עם הנעה לפעולה אחת וכמה קישורים - 2
דוגמה למייל עם הנעה לפעולה אחת וכמה קישורים

4. עשו שימוש ב-נ.ב. בסוף המייל כדי לחזור על ההצעה שלכם

לפי דעתנו כל מי שמשווק במייל צריך לעשות שימוש ב"נ.ב." כדי לחזק את ההצעה שלו. אפשר לעשות שימוש בנ.ב. במגוון דרכים.

  • פיתיון – השתמשו בנ.ב. כדי להדגיש שוב את ההצעה השיווקית שלכם.
  • הזדמנות אחרונה – השתמשו בנ.ב. כהזדמנות האחרונה להציע את הצעתכם.
  • יצירת דחיפות – עשו שימוש בנ.ב. כדי להגביל את ההצעה בזמן ולפתות אנשים לנקוט פעולה.
  • הגישה האישית – השתמשו בנ.ב. כדי להסיר חששות או מחסומים אישיים שיש לקוראים לגבי ההצעה.
  • הבונוס – השתמשו בנ.ב. כדי להציע מוצר חינם כהנחה או כתמריץ סופי לקנייה.
  • המלצה – עשו שימוש בנ.ב. כדי להביא המלצות על המוצר ולהפחית את הסיכון בקנייה.

5. השתמשו בנוסחה "לא"ן"

נוסחת "לא"ן" יכולה להגדיל את מספר המיילים שנקראים, את אחוזי הקליקים וההמרות באמצעות פנייה לרצונות ולצרכים של מנויי רשימת התפוצה שלכם. "לא"ן" הוא רק ראשי תיבות של המילים לפני-אחרי-נלך והן מהוות מסגרת מומלצת לבניית הודעות מייל.

הנוסחה למעשה מתארת את חייהם של הלקוחות לפני ואחרי השימוש במוצר שלכם. המייל אמור להציג את הבעיה (ל – לפני) ואת הפתרון (א – אחרי). לאחר מכן את הדרך בה על הלקוח ללכת כדי להגיע מהבעיה לפתרון (ן – נלך) באמצעות שימוש במוצר שלכם. לאות נו"ן שימוש נוסף – הנ.ב. עליו דיברנו בסעיף הקודם.

6. שלבו במייל תחושה של דחיפות

בוקינג היא דוגמה מצוינת לחברה שיודעת לעשות שימוש באלמנט הדחיפות במיילים שיווקיים. אלמנט זה מפחית דחיינות וגורם לקוראים שלהם לנקוט פעולה מוקדמת יותר. שימו לב לכותרת של המייל הבא:

מייל שיווקי של בוקינג
מייל שיווקי של בוקינג

רעיונות נוספים למילים שיוצרות תחושת דחיפות יש בפוסט הזה.

לסיכום

אם המיילים שלכם נקראים אבל עדיין אחוזי ההמרה נמוכים, נסו את הטריקים הללו. יש לכם טריקים נוספים שאשכרה עובדים? אל תתקמצנו, ספרו לנו ולעולם כולו – קארמה איז א ביצ' (בקטע טוב, כן??). ובלי קשר, אם נבין שאתם יודעים על מה אתם מדברים, אולי תקבלו בבלוג שלנו פוסט אורח 🙂