החלטתם לכתוב מאמר, פתחתם מסמך חדש וריק, הנחתם את האצבעות על המקלדת ו… מה קורה עכשיו?

איך עושים את זה ואיך כל זה קשור לקלפים? בהנחה ולא חשבתם על פניה לחברת כתיבת תוכן, להלן 8 טיפים חשובים אשר יסייעו לכם לצלוח את התהליך על הצד הטוב ביותר ולכתוב מאמר שיספק מענה על מלוא המטרות בגינן הוא נכתב:

1. תכנון מקדים של המאמר

במה עוסק המאמר? באיזו דרך אתם רוצה להעביר את המסר? מה סגנון המאמר? מי קהל הקוראים עבורו מיועד המאמר?
תשובות על השאלות הללו, יאפשרו לכם לתכנן את המאמר בצורה מקיפה ומעמיקה. במידה ותקפידו להתבסס על התכנון המקדים, הליך הכתיבה יהיה פשוט ונוח יותר בעבורכם.

2. השגת ההזדהות של הקוראים

המאמר אמור לנהל שיחה ישירה עם הקורא, כאשר המטרה בכתיבת מאמרים היא לגרום לקורא להזדהות אתך.
כמובן, שבכדי להשיג את אותה ההזדהות, חשוב מאוד לאפיין את הקהל אליו מיועד המאמר ולהתאים את הניסוח כמו גם את התוכן במיוחד עבורם (ראו שלב 1).

3. בחירת כותרת מושכת

בחורה מחזיקה 4 קלפי אס

אחד האלמנטים אשר בכוחם לגרום לגולשים להתמקד ולקרוא את המאמר שלכם עד סופו הוא בחירה נכונה של כותרת.
כותרת טובה, אטרקטיבית ומושכת מהווה כלי חשוב בהשגת תשומת הלב של הגולשים ולצורך יצירת התעניינות במאמר.
הכותרת אמורה להיות מצד אחד רלוונטית לכתבה ומצד שני גם מעניינת וייחודית. קחו בחשבון שהרשת מלאה במאמרים העוסקים בנושא של המאמר החדש שלכם, אבל כותרת טובה תגרום לגולשים להיכנס ולקרוא דווקא את המאמר שלכם.

4. פתיחה מבטיחה (שגם מקיימת)

הפסקה הראשונה היא אולי החשובה ביותר, מכיוון וזה השלב בו הגולש יחליט האם להמשיך ולקרוא את המאמר עד הסוף או לנטוש באמצע. כחלק מכך, חשוב שהפסקה הראשונה תאפשר לגולש להבין מה הערך של הכתבה בעבורו – ניתן לדוגמה להציג בעיה מסוימת אשר תגרום לקורא להזדהות ולרצות למצוא את הפתרון בהמשך הכתבה. חשוב מאוד לא לחשוף את כל הקלפים כבר בשלב הזה – במקרה כזה, לא תהיה לגולש כל סיבה להמשיך ולקרוא את המאמר עד סופו.

5. כתיבה מעניינת ומרתקת

בכדי לא לאבד את הגולשים לאחר מספר שורות, המאמר חייב להיות מעניין מהתחלתו ועד לסופו – ולא, לא מספיק לכתוב פתיח מעניין וסוף אטרקטיבי, חשוב להקפיד שגם גוף המאמר יהיה כתוב בצורה מרתקת.

הדרך הטובה ביותר לעניין, היא לעשות שימוש בהומור Click To Tweet

 

הדרך הטובה ביותר לעניין, היא לעשות שימוש בהומור, לתת דוגמאות מהחיים, להשתמש בציטוטים ובעובדות ולהכניס לכתבה כל אלמנט אחר אשר יספק לה צבע ויהפוך אותה למרתקת ואטרקטיבית יותר.

6. המאמר צריך להיות קל ופשוט לקריאה

לקוראים אין את הזמן או הרצון להתאמץ מדי בכדי להבין מה אתם רוצים להגיד להם לכן מאוד חשוב להקפיד שהמאמר יהיה ברור וידידותית לקריאה. מומלץ לשלב במאמר כותרות משנה – פעולה אשר תאפשר חלוקה ברורה ועניינית לפסקאות. יש להקפיד על תכנון של המאמר – להבין מה בדיוק אתם רוצים להגיד ובאיזו דרך אתם מעוניינים להעביר את זה.

7. הקפדה על סוף טוב

"סוף טוב" זה כמובן אינדיבידואלי ותלוי בסוג המאמר שאתם כותבים. הסוף הטוב, יכול לבוא לידי ביטוי בצורה של מסקנות – איך ניתן ליישם או מה ניתן לעשות עם המידע אשר ניתן במאמר. במידה ומדובר בכתבה, אפשר לסיים אותה עם נקודות למחשבה. במידה ומדובר במאמר שיווקי הסוף צריך להיות כמובן קריאה לפעולה.

8. נספחים, תמונות ותוספות נוספות

מאמר אשר כתוב בצורה טובה, עניינית ומעניינת, ישיג את המטרה בגינה הוא נכתב – תשומת הלב של הגולש וקריאת המאמר עד סופו. יחד עם זאת, אם יש נספחים רלוונטיים, הפנייה למקורות או אפשרות להוסיף תמונות צבעוניות, מדובר בתוספות בעל ערך אשר גם הן יכולות לתרום רבות לאטרקטיביות של המאמר.

איך כל זה קשור לקלפים? הביטו בתמונה בגוף המאמר… רואים? זה לא היה כל כך אתי אבל הצלחנו לסחוט מכם עוד 2 שניות של שהיה בעמוד 🙂