אתם מנהלים או מנהלי שיווק של עסק? כדאי לכם להתחיל כבר אתמול לכתוב בלוג? הנה למה*:

*אה, הכנו לכם גם הפתעה קטנה בסוף הפוסט ואפשרות לחשיפה ענקית…

מטוס ריסוס

  1. כי יש לכם משהו לספר לעולם – לנו בכתבנית יש הרבה מה לומר והדרך שלנו להתבטא ולגרום לכם להכיר אותנו יותר היא דרך הבלוג שלנו. לעיתים קרובות אנחנו נפגשים עם נותני שירותים שאין לנו מושג ירוק על החיים שלהם ועל דרך העבודה איתם. כתיבת בלוג עסקי היא דרך מצויינת לספר לכולם איך למדתם נגרות, איך זה להיות טייס ריסוס או אפילו כבאי. אנחנו גילינו שהפוסטים שלנו מעניינים אנשים אחרים ולא רק לקוחות, למשל, פוסט עם טיפים שנתנו על איך להרוויח כסף מבלוג הפך להיות ממש פופולרי. אם אתם מנהלים עסק זכרו שדווקא הדברים שמאחורי הקלעים הם אלו שמעניינים את הקוראים. אבל עדיין, אל תתפשטו, אל תיקחו סיכונים ואת הסודות המקצועיים תשאירו לעצמכם. גם מידע על לקוחות כדאי להשאיר מסווג.
  2. כי אתם תיחשבו כמומחים בתחומכם – כשבונים מוניטין ועסק חשוב להצטייר כמומחים בתחום מסוים. אין הכוונה לתת מידע בחינם אלא לשתף את המומחיות עם הקהל הרחב. ברגע שאתם תתחילו להופיע בתוצאות החיפוש הגולשים יגיעו אליכם גם כשיזדקקו לשירותים שלכם. הדרך לעשות את זה נכון היא לכתוב עמוד באתר עם שאלות נפוצות ולהוסיף שאלות בכל פעם שאתם חשים ששאלה מסוימת חוזרת על עצמה בשיחות עם הלקוחות.
  3. כי זה בונה עוד ועוד קהל – הקהל שלכם הוא האנשים שאיתם אתם נמצאים במערכת יחסים אישית, באמצעות המדיה החברתית כמו פייסבוק וטוויטר, המייל, הבלוג שלכם וכו'. למשל: אם אתם משיקים שירות חדש (כמו זה נניח) כדאי לוודא שאכן יש לו דרישה ולבנות מעגל של לקוחות פוטנציאליים לפני השקתו. בלוג בונה קהל כי הוא מבוסס על העניין של האנשים בכם. עניין זה גורם להם להיכנס לאתר האינטרנט שלכם, לקרוא את התוכן שלכם באופן קבוע ומעודד אותם להירשם לניוזלטר שלכם.
  4. כי הוא עוזר לכם לטפס בתוצאות החיפוש – תוכן מעודכן באופן קבוע מעלה את המיקום שלכם בתוצאות החיפוש. כולם כבר יודעים שמנועי החיפוש (גוגל, יאהו ודומיהם) מקדמים אתרים שמתעדכנים באופן שוטף על פני אתרים סטטיים. עדכון הבלוג נותן לכל האתר שלכם סיכוי טוב יותר להגיע ללקוחות פוטנציאליים מסיבה אחת: הוא מקדם את האתר עצמו בתוצאות החיפוש.
  5. כי הוא מכיל כבר את מילות המפתח הרלוונטיות – עצם העובדה שאתם כותבים בלוג בתחום העיסוק שלכם כבר גורם לכך שהוא יהיה מלא במילות מפתח שרלוונטיות לעולם התוכן של העסק שלכם. מילות המפתח חיוניות אמנם עבור מנועי החיפוש אבל אם תכתבו אותן באופן מאולץ, מנועי החיפוש יבינו שלא מדובר בתוכן אמיתי ולא יציגו אותו ברשימת התוצאות. אם תכתבו תוכן איכותי שכולל את מילות המפתח באופן טבעי תתקדמו מבחינת קידום. בבלוג שלנו התוכן כולל מידע מעניין ובעל ערך מוסף שכולל גם את מילות המפתח, למשל באמצעות כותרות או כותרות משנה.
  6. כי אתם רוצים מערכת יחסים עם הגולשים – בלוגים אינם שיחה חד-כיוונית ולאחר שתבנו קהל תקבלו תגובות בפוסט ובמקומות שבהם שיתפתם אותו (למשל בפייסבוק). אחד מכללי הזהב בכתיבת בלוג היא להגיב על ההערות שאתם מקבלים מסיבה אחת: חישבו על קורא הבלוג שהגיב בהתרגשות על פוסט מסוים וזכה להתעלמות גסה. כולנו עסוקים ולא תמיד יכולים לענות מיד, אבל זוהי דרך ליצור מערכת יחסים עם הקהל שלכם והתעלמות משמעה גולשים שלא חוזרים. זיכרו: כל מגיב בבלוג שלכם הוא לקוח פוטנציאלי ולכן יש להתייחס אליו ככזה.
  7. כי אתם רוצים מערכת יחסים עם בלוגרים אחרים – בלוגים הם דרך מצוינת לבנות קהילות שמבוססים על אנשים בעלי דעות דומות. ברגע שיש לבלוג שלכם נישה כלשהי (למשל שירותי ניקוד), אנשים שמתעניינים בנושא יתחילו לעקוב אחריו, להגיב על הפוסטים ולשתף את התכנים שלכם.
  8. כי זה מאפשר לשתף את התוכן שלכם במקומות אחרים באינטרנט – הדבר הטוב שיוצא מזה שהשם שלכם והאתרים שלכם מופעים ברחבי הרשת הוא אחד: אתם משפרים את המיקום שלכם בתוצאות של מנועי החיפוש. ככל שהאתר שלכם יופיע יותר פעמים בקישורים שיוצאים מאתרים אחרים, כך מנועי החיפוש יעריכו את האתר שלכם ויקדמו אותו.

אלו 8 הסיבות העיקריות שהביאו אותנו לכתוב ולתחזק בלוג עשיר. מה הסיבות שלכם? למה אתם פתחתם בלוג? סיבה טובה במיוחד תזכה אתכם בפוסט אורח אצלנו בבלוג ובחשיפה (ממש) גדולה. שתפו אותנו בפייסבוק