דף הבית » כתיבת תוכן » אז מה בא קודם? התוכן או התרנגולת?

אז מה בא קודם? התוכן או התרנגולת?

כשחושבים על בניית אתר, אחת השאלות הראשונות שעולה היא – מה צריך להכין קודם? האם יש לכתוב את התוכן ואז להתאים לו עיצוב או שקודם כל יש להכין סקיצה ראשונית של האתר (מוקאפ) ורק אז לשבץ פנימה תוכן מתאים.

מה עדיף? או יותר נכון, מה נכון? אז בואו נבחן את היתרונות שבכל אחת מהדרכים ולאחר מכן נקבל יחד החלטה.

עיצוב של כותרת ספר

למה התוכן צריך להיכתב ראשון

מעצבים רבים יעדיפו לקבל את התוכן לפני שהם ניגשים לעצב את אתר האינטרנט, הודעות הדוא”ל ועמודי הנחיתה. לגישה זו כמה סיבות.

  1. תוכן מגדיר את גבולות העיצוב ומעביר את המסר העיקרי. למעשה, קריאת הטקסט למעשה כבר יכולה לענות למעצב על שאלות שונות כמו מה יהיה המיקום המתאים להנעה לפעולה, מיקום הסליידר או הסרטון וכדומה.
  2. התוכן מספק את התמונה המלאה. המעצבים מעדיפים יותר מאשר גבולות וצריכים את התמונה המלאה. את המעצבים יעניינו המטרות של הטקסט והאסטרטגיה שמאחורי כתיבתו וקריאת התוכן עשויה לספק להם תשובות לשאלות הללו.
  3. תוכן חוסך זמן. אמנם חלק מכותבי התוכן יכולים לבזבז שעות כדי למצוא את המילה המתאימה אבל זה נדיר. שינוי עיצוב לעומת זאת היא משימה מורכבת יותר משינוי של ניסוח או כמה מילים פה ושם ולכן כדאי ליצור תוכן ולפיו לבנות את האתר.

למה כדאי קודם לעצב?

  1. עיצוב מגדיר את גבולות התוכן. כותבי תוכן טובים יודעים לקחת תמונה או סקיצה שלה ולהשתמש בה כבסיס לניוזלטר, פוסט טוב לפייסבוק, עמוד תוכן באתר ועוד. לכן, יצירה של אלמנטים עיצוביים יכולים לתת לכותבי התוכן בסיס מוצק לתוכן טוב.
  2. עיצוב עוזר לכותבים להתגבר על חרדת הדף הריק. כל כותב תוכן יודע שאין דבר מפחיד יותר מדף נייר ריק. אנחנו אוהבים במיוחד את השיר שנכתב על זה, אבל דבר אחד בטוח – גם אם העיצוב לא ממש יעזור לכותב להתגבר על המחסום, הוא יכול בקלות לעזור לו לחלוק את החרדה עם המעצב 🙂 .

אז מה נכון?

גם עיצוב וגם כתיבת תוכן אינם תהליכים לינאריים, כך שהם לא באמת עובדים אחד לפני השני אלא במקביל. כאשר משלבים כוחות ניתן לפתור בעיות ולעמוד ביעדים בצורה הטובה ביותר. אם יש לכם צוות של כותבים ומעצבים – תנו להם לחשוב יחד. עוד לפני תהליך היצירה.

באופן הזה ניתן להציב ציפיות ריאליות הן מבחינת עיצוב והן מבחינת תוכן, לצמצם נקודות מחלוקות ולעבוד בצורה שפותחת אפשרויות לצורות ביטוי חדשות. אמנם עדיין יידרשו תיקונים (בעיקר בתחום התוכן), אבל בכל מקרה זה יהיה קל ומהיר יותר מאשר לעבוד בנפרד.

אם אין לכם צוות כזה ואתם נעזרים במעצב ובחברה לכתיבת תוכן – תנו למעצב להתחיל. חברת התוכן תתאים את התכנים לעיצוב הקיים. מניסיוננו, זה יעלה לכם פחות.

לקריאה נוספת

פורסם ב: כתיבת תוכן

תגיות: |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן