דף הבית » כתיבת תוכן » איך אנחנו כותבים תכנים מעניינים לעסקים משעממים?

איך אנחנו כותבים תכנים מעניינים לעסקים משעממים?

בעקבות “אז מה את עושה שם כל היום?” שכתבתי לא מזמן, קיבלתי המון שאלות מחברים ומשפחה. אחת השאלות שחזרה על עצמה יותר מכל הייתה בסגנון “מה את עושה כשאת צריכה לכתוב תוכן לעסק שאין מה לכתוב עליו?”.

וואו - מאמר ממש מעניין

מממ מעניין, לא?

חשבו לרגע על ספרנות. נכון שהוא נחשב למקצוע הכי משעמם בעולם? מכיוון שאני ספרנית בהשכלתי, מבחינתי מקצוע הספרנות הוא המקצוע הכי מעניין בעולם. יש בו גישה לידע, לטכנולוגיה, לשירות לקוחות ובעיקר לאנשים מעניינים ולשאלות מוזרות (הידעתם שלחתולים סיאמים יש תמיד עיניים כחולות?).

בכל מקרה, עם הזמן גיליתי שאין דבר כזה תוכן משעמם. אמנם לקח לי קצת זמן והרבה בהיות במסך אבל בסוף הבנתי שגם תוכן לכאורה משעמם יכול להיות מעניין אם הוא כתוב היטב. עכשיו חשבו על כל מקצוע משמים אחר. העובדים בו חושבים שהוא הכי-הכי מעניין מבחינתם (זאת כמובן בהנחה שהם עובדים בו מבחירה ומתשוקה אמיתית ולא מהכרח, אבל זה עניין אחר). אז מה אני עושה כדי לכתוב תוכן לעסק שהוא מבחינתי משעמם?

אני משתמשת ב-3 טכניקות שונות

  • אני מנסה להבין את העסק ואת קהל היעד. כשאומרים לכם שצריך לכתוב 50 מאמרים על “כספות” גם לכם זה בטח נשמע שיא השעמום כי מה כבר אפשר לחדש בכספות? כאן אני מחפשת את הנקודות שמעניינות קהלי יעד ספציפיים, למשל הידעתם שיש כספת לנעילת נשק, כספת למחשבים ניידים וכספת לנעילת ספרי תורה? במקרה כזה יש לנו 3 קהלי יעד שונים שהתוכן יותאם אליהם: גברים מהמערב הפרוע :), הייטקיסטים וגבאים של בתי כנסת.
  • אני הרבה פעמים מראיינת את בעל העסק ומקבלת ממנו תחושה אישית על העסק ועל האוירה בו. זה חשוב במיוחד כשאני כותבת עמודי אודות או פוסטים לפייסבוק אבל לא רק. למעשה, כל כתיבה שיווקית היא מבחינתי קודם כל כתיבה שמתארת את האוירה בעסק. הרי יש מיליון אתרים של מאפיות בארץ, אז מה מבדיל את האתר של לחם ארז מכל השאר אם לא האוירה?
  • לעיתים אני עוברת למוד של כתיבה יותר אינפורמטיבית ופחות שיווקית. ולא, זאת לא ירייה ברגל אלא הבנה שקהל היעד כנראה לא מחפש עסק מסויים של בידוד לגגות אלא צריך בידוד לגג שלו. במקרה כזה, אם התוכן יהיה אינפורמטיבי, יסביר על תהליכים ועל מוצרים לכאורה משעממים ובעצם ינגיש אותם לגולש הממוצע שלא מבין דבר וחצי דבר באיטום גגות, או אז הגולש יעדיף לפנות לבעל העסק הזה ולא לסתם אתר מלא בתוכן שכל שורה בו צועקת “תתקשרו עכשיו”.

שלב הכתיבה עצמו

אחרי שאספתי מספיק מידע מתחיל שלב הכתיבה ולידיעתכם הוא לא פחות קשה. תנסו אתם להפוך מקצוע משמים כמו טכנאי בטיחות בעבודה למאסט שאי אפשר בלעדיו. בהתחלה גם אני נתקעתי עם בלק אאוט שנמשך שעתיים אחרי השורה הראשונה שהלכה בערך ככה: “בטיחות בעבודה זה דבר חשוב…” אבל עם הזמן למדתי איך להתמודד עם זה ועל כך בהרחבה במאמרים השונים שיש בבלוג שלנו.

האמת היא שאני מתייחסת לזה בתור אתגר מקצועי, ממש מאתגר אותי לכתוב פוסטים שווים לבלוג טיולים על אתיופיה שבה לא הייתי מעולם. ואם אני חושבת על זה לעומק לרגע, אז הדוגמה הזו ממש נכונה כי מבחינתי עסק זר, לא מוכר וכזה שלעיתים הוא קצת משמים הוא בעצם עולם חדש ומופלא שרק מחכה שאני אחקור אותו ואספר לכולם כמה מגניב ומעניין הוא. כנראה שלא סתם רציתי בנעוריי להיות תור היירדאל ממין נקבה…

נעה. כותבת תוכן בחברת כתבנית

פורסם ב: כתיבת תוכן

תגיות:

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן