דף הבית » כתיבת תוכן » איך כותבים פוסטים מתאימים לאינסטגרם ולפייסבוק

איך כותבים פוסטים מתאימים לאינסטגרם ולפייסבוק

אייקונים של רשתות חברתיות

אי שם בשנת 2004, במדינה עם השם הבלתי אפשרי: “מסצ’וסטס”, מקים מארק צוקרברג את פייסבוק, שבאמת אין צורך להכביר עליה במילים. עם כמעט 2 מיליארד משתמשים פעילים (2018), אין כמעט אדם שלא שמע על פייסבוק או יותר נכון, אין כמעט אדם שאין לו חשבון או עמוד עסקי בפייסבוק. אנשים פרטיים, עסקים קטנים וגדולים, תאגידים, עמותות ללא כוונת רווח ויש אפילו פרופילים של חתול או שניים שמתוחזקים נאמנה על ידי בעליהם – כולם, אבל כולם, בפייסבוק.

פייסבוק היא רשת חברתית מבוססת תוכן. כלומר, היא מתבססת על התוכן אותו הגולשים מעלים, בין אם זה בעמוד העסקי שלהם ובין אם בפרופיל הפרטי. במהלך שנות פעילותה עברה פייסבוק גלגולים לא מעטים מבחינת ממשק משתמש, עיצוב, טרנדים, חיבור לאפליקציות חיצוניות ועוד. בשנים האחרונות בפרט, עוברת פייסבוק כמה טלטלות רציניות, על-מנת לשמר את מקומה בשוק, למנוע בריחה של גולשים לפלטפורמות אחרות, לחזק את חוויית המשתמשים ולגוון אותה בצורה שתעורר עניין, או טוב מכך (אם תשאלו את צוקרברג) – בצורה שתגרום לגולשים ולמפרסמים להוציא כסף.

למי שייכת ממלכת פייסבוק?

אפשר לדבר עד מחר על התזוזה של פייסבוק מהמודל החברתי למודל הכלכלי, אבל התכנסנו כדי לשים דגש על לב לבה של הרשת החברתית החזקה בעולם – הפוסטים. בפייסבוק, התוכן הוא המלך. בין אם מדובר בפוסט ארוך מאוד שגולש כותב מדם לבו ובין אם מדובר במיקרו-קופי עדין של בעלי עסקים שמעוניינים להניע את הקהל שלהם לרכישה, פייסבוק שמה דגש עצום על מה כותבים, כמה, איך ואפילו מתי. על-מנת למנף את התכנים, היא מספקת לגולשים מבחר כלים משוכללים ואף מקפידה לשפר אותם חדשות לבקרים, בצורה שמקשה אפילו לפעמים “לעמוד בקצב”. גם כשנכנסים אליה טרנדים חדשים, כמו שימוש בסרטוני וידאו וסטורי, לכתיבת תוכן יעודי לפייסבוק עדיין יש מקום משמעותי. כדי לבלוט ברחבי הרשת החברתית, נהוג לצרף תמונה לכל פוסט, במיוחד בעמודים עסקיים. יחד עם זאת, התמונה נועדה לגבות את הטקסט, להשתלב איתו ולסייע לו להתרומם תוך כדי גיבוש פוסט מנצח. התמונה תומכת בתוכן ולא ההיפך.

#סולמיות או לא להיות

קפיצה מהירה מ-2004 ל-2012, השנה בה הכריזה פייסבוק כי היא רוכשת את אינסטגרם, הרשת החברתית הנוספת ששינתה את העולם.

ככה זה בפייסבוק. במקום לבזבז זמן ואנרגיה על תחרות, פשוט קונים את מה שאפשר ומכניסים אותו תחת קורת גג אחת.

באינסטרגם הסיפור (או יותר נכון, הסטורי…) שונה לגמרי וכך גם כל חוקי המשחק. אינסטגרם היא רשת חברתית מבוססת ויז’ואל והבידול שלה נובע מהתמונות שהגולשים מעלים. מעבר לכך, ישנו גם השימוש ב#האשטגים, אותן סימני סולמית קטנים המצטרפים למלל הקצר שמלווה לתמונה ומהוים למעשה מילות מפתח במנוע החיפוש של הפלטפורמה. לחיצה על כל מילה כזו, מקפיצה את כל אותן התמונות שעלו תחת אותה מילה. ככל שנכתוב יותר סולמיות רלוונטיות, התמונה שלנו תהפוך ליותר רלוונטית. גם כאן, צריך לדעת מה לכתוב ומביני עניין מקצועיים ידעו להגיד לכם בדיוק מהם ההאשטגים האופנתיים והנכונים ביותר.

אך בשורה התחתונה, באינסטגרם, הוויז’ואל הוא המלך ופה טמון ההבדל הגדול בינה לבין פייסבוק. התמונות הן העיקר ובהתאם לכך, הרשת מקצה לגולשים כלים משוכללים ההולכים ומשתפרים, כדי שיעלו תמונות מעניינות ומגוונות שקורצות לגולשים האחרים. התוכן הנלווה נועד למנף את התמונה ולהוסיף לה חיזוק וקריצה, כמובן תוך שימוש בהאשטגים רלוונטיים.

יש לכם עמוד עסקי בפייסבוק ואתם זקוקים לפוסטים כתובים היטב? הקליקו כאן

יש לכם פרופיל אינסטגרם ואתם זקוקים לפוסטים שנראים מיליון דולר? הקליקו כאן

פורסם ב: כתיבה לפייסבוק, כתיבה לרשתות חברתיות, כתיבת תוכן

תגיות: |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן