דף הבית » כתיבה שיווקית » איך להיות קופירייטר?

איך להיות קופירייטר?

הפתגם העתיק אומר “אל תסתכל בקנקן – אלא במה שיש בו”. כיוון שהמראה החיצוני אינו מעיד בהכרח על הפנימיות. אך מה לעשות, שבעולמנו הרווי והגדוש במסרים, בשביל לגרום לבן אדם לבצע את הפעולה אותה אנו מצפים שהוא יבצע, מוכרחים להציג בפניו עטיפה מרשימה ונוצצת. רק כך הוא יטרח לבוא לגלות מה מסתתר בפנים.

יש שיאמרו שהתחרות העזה שמשתוללת בכל תחום היא האשמה בכך, ויש שיסברו שהאנושות נעשתה לרדודה ולכן אנחנו מתרשמים מנייר מנצנץ ומסרטים זוהרים. בין כך ובין כך, אם בעל עסק מעוניין להציע את מרכולתו ולהצליח למשוך אליו לקוחות, הוא מוכרח להשתמש בשירותי קופירייטינג מעולים שיעשו עבורו את העבודה.

להטוטנות

מקצועות הקריאייטיב וקופירייטינג

בשביל ליצור את ההילה, את התדמית ואת המסר הקולע עמלים טובי המוחות. הללו מנתחים את עולם הצרכנות, חוקרים את השוק הרלוונטי ובוחנים את מכלול האפשרויות כדי להציג בפני הלקוחות את המסרים המעובדים בצורה היעילה והמשפיעה ביותר. בין אנשי הצוות נכללים אנשי הארט, הגרפיקאים, וכמובן, הקופירייטרים = רעיונאים. מתפקידם להגות את הרעיון, לנסח את המסרים, לדייק את המילים ולמצוא את מילות הקסם שיחלחלו עמוק אל לבם של הצרכנים. כל סרטון פרסומי, שלט או אתר אינטרנט הוא תוצאה של עבודה מאומצת של כל הצוות. והתוצאות הן אלו שמספרות האם העבודה שנעשתה קלעה או החטיאה את המטרה.

נמשכים לתחום הקופי?

תחום הקופי הוא כר יצירתי ומופלא, כמובן למי שיש לו את הכישורים המתאימים לכך. למעשה מי שנמשך לתחום המילה הכתובה, מי שמוצא את עצמו נהנה ללהטט עם מילים, מי שאוהב לנסח משפטים מבריקים או להגות רעיונות מלהיבים – הוא קופירייטר במהותו והוא אכן יוכל להצליח בתחום. בין אם הוא ימצא את עצמו חלק בצוות של משרד פרסום ובין אם יהיה איש קופי עבור חברה או ארגון. אך לעולם לא כדאי לרוץ מהר מידי. כי לא כל מי שנולד עם כשרון ציור הופך להיות צייר נודע. בשביל להשתלב בתחום הקופי יש לשפשף את היכולות המולדות וגם לקבל הסמכה מקצועית.

מה לומדים בקורס קופירייטינג?

לימודי הקופי הם חלק ממכלול הלימודים במקצועות היח”צ והפרסום. מכללות שונות מציעות קורסים בתחום, יש שיבחרו ללמוד בצורה יסודית את התחום כולו. ויש שיעדיפו קורס מקוצר, שיקנה להם הסמכה לעיסוק בתחום. מי ש’יש לו את זה’ ירכוש כלים מקצועיים בקורס, ומי שלא נולד עם הכישרון הזה, יכול ללמוד כל החיים ולא להבין מה בדיוק נדרש ממנו כקופירייטר. בקורס מקצועי ירכוש הלומד טכניקות מקצועיות והוא יקבל כלים יעילים לצורך ביצוע העבודה בשטח. הוא ייחשף למושגי יסוד בתחום. הלימודים יקנו לו את היכולת לספק שרות מקצועי ללקוחותיו. בנוסף הוא יקבל את הביטחון העצמי כי הוא בעל תעודה בתחום ויש לו יכולת מוכחת לספק עבודות קופי ללקוחות.

אבל זה עדיין לא מספיק

כישרון מולד, יש?

קורס מקצועי, יש?

זה עדיין לא מספיק. כיוון שהעולם כיום הוא תחרותי להחריד ובשביל לשרוד בו חייבים לחדד מרפקים ולשייף את היכולות. רק מי שמצליח להציע ללקוחותיו פתרונות תוכן מבריקים. רק מי ששולף מכובעו מילים שמצליחות לחולל קסמים – ימצא את עצמו מוביל בתחום. כי אם בעבר די היה בסלוגן חביב ובעיצוב נחמד בשביל למשוך עיניים של לקוח פוטנציאלי, הרי כיום כל מודעה מוכרחה לעבור תלאות רבות בשביל שמישהו בכלל ישים לב אליה. כיוון שהיא מופיעה בין אינספור מסרים מעוצבים, מנוסחים ומשוייפים.

איך עושים את זה?

אז גם מי שעוסק בתחום מחפש בכל עת את הדרך להעשיר את עצמו. למעשה ניתן לרכוש כלים בצורה עצמית. וזאת במספר דרכים. ראשית, כדאי לקרוא חומרים בתחום הקופי. יש ספרות ענפה באנגלית אך גם בעברית ניתן למצוא ספרים מתאימים. שווה לרכוש ספרים כאלו ולהעשיר את הידע ואת הטכניקות בתחום הקופירייטינג. אפשרות נוספת היא לעקוב אחר הפרסומות שרוקדות לנו כל היום מול העיניים. ראיתם מודעה טובה? נתחו אותה. מה עושה אותה לטובה? מהי הסיבה שפרסומת מסוימת הצליחה לכבוש את לבכם? מהו הקול שבחר פוליטיקאי מסוים להעביר את המסר שלו להמונים? למה זה עבד / לא עבד? ניתוח עבודות של קופירייטרים אחרים ישפר את היכולת שלכם והוא יקפיץ אותכם מעלה. קופירייטרים טובים אף פעם לא הולכים לישון וזו הסיבה שאפשר לפנות אלינו 24/7.

שאלות ותשובות

מה תפקידו של הקופירייטר?

קופירייטר הוא האדם שהוגה רעיון פרסומי, מנסח את המסרים, מדייק את המילים ומוצא את מילות הקסם שיעשו שינוי בלבם של הצרכנים – ישכנעו אותם לרכוש.

מה לומדים בקורס קופירייטינג?

בקורס קופירייטינג רוכשים טכניקות מקצועיות, מקבלים כלים לצורך ביצוע העבודה בשטח, נחשפים למושגי יסוד בתחום ובעיקר – רוכשים את היכולת לחשוב מחוץ לקופסא.

האם אפשר ללמוד קופירייטינג באופן עצמאי?

כן. אמנם לימוד קופירייטינג בקורסים שונים מספק תעודה מקצועית, אבל ניתן ללמוד את המקצוע גם באופן עצמאי. למשל, לקרוא חומרים בתחום כדי להעשיר את הידע המקצועי ואת הטכניקה, לנתח פרסומות ועוד. על כך בהרחבה בפוסט.

מה הופך קופירייטר לקופירייטר מוצלח?

קופירייטר מוצלח הוא זה שמצליח ליצור מסרים ורעיונות יוצאי דופן שמושכים את תשומת לבם של הלקוחות על חשבונם של מפרסמים אחרים. הרחבנו על כך בפוסט.

פורסם ב: כתיבה שיווקית, קופירייטינג

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן