דף הבית » כתיבת תוכן » איך להרוויח כסף מכתיבת בלוגים על טיולים?

איך להרוויח כסף מכתיבת בלוגים על טיולים?

חולמים לצאת לטיולים ולקבל על זה כסף אבל לא מאמינים שהחלום יכול להפוך למציאות? בואו נודה בזה. רוב האנשים שעוקבים אחרי בלוגי או בלוגרי טיולים רוצים לנסוע בעקבותיהם – לצאת לטיולים, לכתוב על זה בלוג וגם להרוויח על זה כסף. רוצים לראות כמה דוגמאות לבלוגים כאלה?

  • פלג כהן (לונלי פלג) – בלוגר שטייל ברוב מדינות העולם, הוא מגדיר את עצמו נווד מודרני.
  • קת’י מקנלטי – בלוגרית אוסטרלית שמטיילת בעולם. בניגוד לאחרים היא ממעטת במילים ומרבה לצלם.
  • הללי סמדר – בלוגרית שמטיילת בעולם עם ילדיה והפכה את הבלוג שלה למקור ההכנסה העיקרי שלה.
  • זואי לסרי – בלוגרית שמטיילת בכל העולם. ההתמחות שלה היא במציאת דילים זולים ומשתלמים במיוחד.

רובם ככולם, התחילו משום מקום עם החיבה העזה לטיולים ועם הזמן הפכו לאושיות רשת. אט אט כשהבלוג שלהם תפס תאוצה, הם החלו גם להרוויח כסף מהבלוג שלהם.

חשוב שתדעו שכתיבת בלוגים בתחום הטיולים היא כמו כל עבודה אחרת ויש לכך משמעות כלכלית עצומה. במילים אחרות – אם החלטתם לנסות את מזלכם בנישה הזו, מכיוון שמדובר בעסק אינטרנטי לכל דבר ועניין, אל תצפו להרוויח מיליונים כבר בהתחלה.

לטייל בעולם ולהתפרנס מכתיבה
לטייל בעולם ולהתפרנס מכתיבה

האם באמת אפשר לעשות כסף מבלוגים בתחום הטיולים?

התשובה היא כן. אפשר להרוויח מבלוגים הן במישרין והן בעקיפין. אנחנו נדהמים כל פעם מחדש לגבי שני דברים: הדלתות שנפתחות לבלוגרים בזכות הבלוג שלהם וכמות האנשים שאשכרה עושים כסף מזה.

מניסיון, הדרך הטובה ביותר להרוויח מבלוגים היא לכתוב על משהו שאתם אוהבים וטובים בו. אחר כך מתחילה העבודה הקשה כי אתם נדרשים לבנות קהל יעד, למתג את עצמכם ולבנות אתר כהלכתו שכולל תוכן אישי מעולה, בניית רשימת תפוצה, עמוד פייסבוק עם קהילה מעורבת ועוד. שוב, זכרו – הבלוג שלכם הוא עסק לכל דבר ועניין וכידוע – “גם רומא לא נבנתה ביום אחד”.

האם זה קל?

בניגוד לתשובה הקודמת הפעם התשובה היא לא, אבל זה יכול להיות קל אם אתם מבינים שמדובר בעסק ומכוונים ליצירת הכנסות כבר מההתחלה. אמנם יש עקומת למידה ונדרשת השקעה של זמן והרבה מחויבות כמו בכל עסק, אבל אנחנו ממליצים להתייעץ עם בלוגרים שכבר עשו את זה כדי ללמוד מניסיונם.

קחו בחשבון שגם בעולם הנישתי הזה יש נישות ותתי נישות. זו עבודה שונה לגמרי אם אתם רוצים לכתוב על נסיעות משפחתיות, נסיעות אישיות או נסיעות זוגיות. יש הבדל גדול אם הבלוג מדבר על מדינה ספציפית וחוקר אותה או שהוא רחב היקף ומכסה טיולים בהרבה מדינות. יהיה גם שוני מבחינת המשתנים האישיים שלכם. במה אתם טובים יותר? בצילום, בכתיבה או בוידאו? בקיצור – יש משתנים רבים במשחק הזה שנקרא בלוגים.

גם יידרש מכם כל הזמן להעריך מחדש את הביצועים של הבלוג שלכם כי כל עסק מצליח לומד תוך כדי תנועה. כדאי לבדוק מה עובד ומה לא, האם בתבנית אתר מסוימת נוח יותר לקוראים לצרוך את התוכן? האם כדאי לכתוב בנימה אישית או רצינית יותר? וכל הזמן, כל הזמן יש לשאול שאלות כמו: מה צריך לשנות בבלוג ומה צריך לשמר? זכרו – רק הניסיון שייצבר אצלכם עם הזמן יעשה את ההבדל הגדול בהמשך.

אנחנו רוצים להיות כנים – בלוגים בתחום הטיולים מצריכים הרבה זמן ואנרגיה ויש דרכים אחרות וקלות יותר להתפרנס. ועוד לא דיברנו על העובדה שתצטרכו להשקיע בזה כסף, אמנם פחות מאשר בתחומים אחרים אבל עדיין צפויות לכם עלויות כמו רכישת דומיין וחידושו מדי שנה, תשלום עבור אחסון הבלוג, מערכות דיוור ועוד ועוד. אבל אם תתייחסו לבלוג שלכם כעסק ולא כתחביב ותשקיעו בכלים ובמשאבים – תראו תוצאות בהמשך בחשבון הבנק שלכם.

מהי הדרך הטובה ביותר לעשות כסף מבלוגים בתחום הטיולים?

אם אתם רוצים להתפרנס מכתיבת בלוגים בלוג ולהרוויח מהבלוג שלכם כדאי שתתחילו לחשוב כמו יזמים ולא כמו שכירים. ואם אתם לא מוכנים להחליף דיסקט פשוט אל תתחילו. הדרך הטובה ביותר להרוויח מבלוג היא להפוך אותו לבעל ערך מוסף ואת זה עושה רק מי שיש לו תשוקה חזקה שמניעה אותו.

למעשה, אתם לא יכולים לצפות שתכתבו בלוג ומיד תקבלו הצעות להיות פרזנטורים של חברות טיולים. זה פשוט לא עובד ככה וכדי להרוויח כסף מבלוגים צריך לעבוד קשה – מדובר במרתון ולא בספרינט.

המלצה – בדקו מראש מה נקודות החוזק שלכם והביאו אותן לידי ביטוי בבלוג. אל תפחדו להיות שונים ויצירתיים אלא להיפך – זה מה שיהפוך את הבלוג שלכם לייחודי ויגרום לכם לבלוט בג’ונגל של האינטרנט.

כמה כסף אפשר להרוויח מבלוגים בתחום הטיולים?

לשאלה הזו אין תשובה חד משמעית כי יש יותר מדי משתנים שיכולים להשפיע. זה לגמרי תלוי בכם ובקהל שאתם בונים סביב המותג שלכם. אנחנו ממליצים להציב מטרות ולהתחיל להגשים אותם לאט לאט. אל תפחדו להציב מטרות גדולות במיוחד מסיבה אחת – כמה שתשאפו גבוה יותר תגיעו גבוה יותר. לס בראון אמר פעם: “כוון אל הירח – מקסימום תיפול בין כוכבים”.

רוב הבלוגרים בתחום הטיולים יכולים להרוויח כדי לממן את הטיולים שלהם, למשל במדינות מתפתחות וזה בסדר גמור. המצליחים שבהם לא עוסקים בעבודות נוספות מעבר לעיסוק בבלוג שלהם.

אז איך בתכל’ס מרוויחים מזה כסף?

אנחנו מאמינים שלא בטוח לשים את כל הביצים בסל אחד, לכן כדאי להתבסס על מספר ערוצי הכנסה מהבלוג. בלוגרי טיולים לרוב לא מרוויחים מהבלוג עצמו אלא בגלל הבלוג.

בלוגים יכולים לפתוח לכם הרבה דלתות אבל רק בשני תנאים: שאתם נתפסים ע”י הקוראים שלכם כבעלי סמכות ושיש לכם כמות גבוהה של טראפיק (תנועת גולשים). אמנם רבים בתחום הטיולים כותבים בלוגים רק כדי ליהנות מנסיעות חינם, אבל כאמור, אנחנו מאמינים שבלוג הוא תכנית עסקית לטווח ארוך.

אז ככה. כשתגיעו לשלב בו אתם נתפסים כברי סמכא ויש לכם טראפיק גבוה:

  1. שלבו פרסומות אדסנס (או מרשתות אחרות) בבלוג שלכם.
  2. דאגו לקלוט כתובות מייל של גולשים ושלחו להם סדרת מסרים אוטומטית. בחלק מהמסרים תוכלו לשלב הצעות לרכישת מוצרים שעליהם תרוויחו כסף כמשווקי שותפים.
  3. עשו שיווק שותפים (Affiliate) – אנחנו חושבים שזו אחת ההכנסות הפסיביות הטובות ביותר מסיבה אחת – נחוצה לכם רק הגדרה ראשונית אחת וההכנסה מגיעה באופן סדיר ותמידי.
  4. שווקו דרך הבלוג ספר אלקטרוני שכתבתם עם מידע יחודי שאפשר למצוא רק שם.
  5. קדמו חברות תיירות ויעדים בתשלום וכתבו עליהם או על חוויות שעברתם איתם כתבות תמורת תשלום.
  6. העבירו הרצאות בתחום התיירות – אמנם לא תמיד ישלמו לכם על זה אבל זו אחלה דרך ליצור שיתופי פעולה עסקיים.
  7. למדו בלוגרים אחרים – חלקו את הטיפים ואת התובנות שלכם בקבוצות בלוגרים וענו על שאלות בקבוצת פייסבוק.
  8. כתיבת תוכן כפרילנסרים – אחרי שתתמקצעו בכתיבה, יהיה לכם קהל ותדעו שמה שאתם כותבים שווה זהב – תוכלו להציע את שירותיכם לחברות לכתיבת תוכן (כמונו) – זו יכולה להיות אחלה השלמת הכנסה בעונות בהם יש לכם פחות פרנסה מהבלוג.
  9. ייעוץ – אנחנו גילינו שיש שוק ענק של אנשים שצריכים ייעוץ בתחום המדיה החברתית והבלוגים. אחרי שתצברו ניסיון זה יהיה אך המשך טבעי.
  10. הדרכת טיולים – הודות לידע שצברתם אתם יכולים להדריך טיולים בעצמכם. הנה דוגמה נהדרת לזה.
  11. תכנון טיולים – המון אנשים מוכנים לשלם כסף למקצוענים שיתכננו עבורם את הטיול בהתאם לתשוקות, לתקציב ותחומי העניין שלהם. אם אתם מומחים ביעד מסויים תוכלו להרוויח המון כסף מעזרה לאנשים שמתכננים נסיעה.

כתבתם בלוג מעניין שהולך ותופס תאוצה? ספרו לנו ונשמח לסייע לכם להפוך אותו לטוב יותר. יש לנו טונה ניסיון בכתיבת תוכן לאתרי תיירות ובכלל בעולם הזה של בלוגי הטיולים. הנה דוגמה לבלוג כזה על אתיופיה והנה דוגמה נוספת על קפריסין.

לקריאה נוספת

שאלות ותשובות

האם אפשר להתפרנס מבלוגים בתחום הטיולים?

כן. אפשר להרוויח מכתיבת בלוגים בתחום הטיולים בשתי דרכים: דרך ישירה כמו פרסומות, שיווק שותפים ובדרך עקיפה, למשל: העברת סדנאות והרצאות שמבוססות על הניסיון שצבר הכותב.

מה צריך לעשות כדי להרוויח כסף מבלוגים בתחום הטיולים?

ראשית, כדאי לקרוא את הפוסט הזה שוב ושוב. שנית, הדרך הטובה ביותר להרוויח כסף מבלוג בתחום הטיולים היא להתייחס לבלוג כאל עסק לכל דבר ועניין. כלומר, להתרכז בכתיבת תוכן ייחודי, שונה ויצירתי ובעיקר לדאוג שהוא יספק ערך מוסף לגולש, כך שאתם תמוצבו כברי-סמכא בתחום.

כמה כסף אפשר להרוויח מבלוגים בתחום הטיולים?

האמת היא שזה תלוי בכם ובעיקר ברמת ההשקעה שלכם בבלוג ובקהל היעד שאתם בונים סביבו. בסופו של דבר, השמים הם הגבול.

איך מרוויחים כסף מבלוג בתחום הטיולים?

חשוב לזכור שבלוגרים בתחום הטיולים לרוב לא מרוויחים כסף מהבלוג עצמו (כלומר רווח ישיר) אלא מרוויחים כסף בגלל הבלוג (רווח עקיף), למשל מעבירים הרצאות וסדנאות, מקדמים בתשלום עסקים משיקים (השכרת רכב, חברות ביטוח נסיעות וכו’), מייעצים לגולשים וכדומה. הבלוג של עומר לוגסי על לונדון הוא דוגמה מעולה. עומר מתפרנס מהבלוג בצורה ישירה (פרסומות, תכניות שותפים) אבל גם בצורה עקיפה דרך סיורים בלונדון בעברית שהוא מעביר במדינה.

פורסם ב: כתיבת בלוגים, כתיבת תוכן

תגיות: | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן