דף הבית » כתיבת תוכן » בלוגים משפיעים יותר מחברים

בלוגים משפיעים יותר מחברים

חברים וחברות

אם אתם קוראים את הבלוג של עומרי חיון לדוגמה כדי להתעדכן ברכילות האחרונה, אתם לא לבד. כיום בלוגים הם הדרך המקובלת להתעדכן, לצבור ידע ולדעת מה יש למומחים לומר בתחום מסוים. מחקר שהתפרסם עוד בשנת 2012 בארצות הברית הוכיח ש-53% מהגולשים (יותר ממחצית!) קוראים בלוגים ושחלקם הגדול עושים זאת לשתי מטרות. 35% עושים זאת לצורך קריאת ביקורות חיוביות או שליליות על מוצרים כלשהם ו-30% עושים זאת כדי לקבל המלצות לגבי מוצרים שונים.

אמנם המחקר בוצע ב-2012 (נצח במונחים של אינטרנט) אבל הוא כלל צפי לעתיד. לפי צפי זה מספר קוראי הבלוגים יעלה בכ-2% כל שנה.

מספר קוראי הבלוגים יעלה בכ-2% כל שנה

בארה”ב כבר הכריזו על העידן הנוכחי כ”עידן הבלוגים” והבלוגרים נחשבים למובילי דעת קהל, לא סתם הם זכו לערך בויקיפדיה. מחקר נוסף הוכיח שיותר מ-90% מהגולשים מושפעים מהמלצות של חברים ושל אנשים אמינים, כלומר אנשים כמו בלוגרים שהגולשים סומכים על האובייקטיביות שלהם.

מחקר נוסף משנת 2013 הראה שלבלוגים יש השפעה אדירה על רכישות ברשת. למעשה, הבלוגים נמצאים במקום השלישי מבחינת השפעה אחרי אתרים מסחריים שונים כמתואר בתרשים הבא:

הבלוגים נמצאים במקום השלישי מבחינת השפעה אחרי אתרים מסחריים שונים

ומה קורה אצלנו?

אבל בישראל כמו בישראל מחקר (2014) של משרד הכלכלה הוכיח דווקא ההיפך. הגורם שמשפיע על קנייה הוא המלצות מחברים ברשתות חברתיות ולא דווקא מבלוגים. אבל, כידוע, במונחי אינטרנט ישראל מפגרת אחרי ארה”ב בכמה שנים (הפשטות שבקידום אתרים בגוגל ישראל מוכיחה זאת) ולכן אנחנו מאמינים שישראל תיישר קו עם ארצות הברית ככל שיעבור הזמן.

אמנם עדיין אין נתונים סטטיסטים אודות הפופולריות של הבלוגים בישראל, אבל הם צוברים תאוצה והופכים לאחד מערוצי השיווק המרכזיים, היעילים והישירים ביותר בתחום האינטרנט. למעשה, בעבודה השוטפת שלנו אנחנו מזהים מגמה הולכת וגוברת של יצירת בלוגים וכתיבת תוכן מקורי עבורם באופן שוטף. זהו ערוץ תקשורת דומיננטי שהולך ומתעצם והתעלמות ממנו כמוה כתחיבת הראש בחול כי אם להאמין לנתונים מארה”ב, אתם מאבדים כ-30% מקהל היעד שלכם וחבל…

מדיה חברתית שאסור להתעלם ממנה

חשוב לזכור שהאבולוציה של הבלוגים התחילה מבלוגים אישיים אותם כתבו גולשים בזמן הפרטי. רק מאוחר יותר עסקים הבינו את הפוטנציאל של הבלוגים והחלו להשתמש בהם כערוץ שיווק נטו במסווה של בלוג אישי. לדעתנו כלל לא משנה אם הבלוג אישי ואובייקטיבי או לא, דבר אחד ברור – בלוגים הם תחום שאסור להתעלם ממנו הודות לכוחם במגוון תחומים.

  1. הם לרוב עוסקים בנישה מסוימת ומכוונים לקהל יעד ספציפי.
  2. לבלוגרים יש לרוב נוכחות אינטרנטית במדיה החברתית, למשל פייסבוק וטוויטר, כך שההשפעה שלהם אינה מוגבלת לבלוגים.
  3. בלוגרים לא מסחריים עדיין משתפים תכנים ומידע של אנשים אחרים והמלצות אובייקטיביות על מוצרים וחברות מסחריות.
  4. למרות שיש יוצאים מן הכלל, עדיין בלוגים בפרט והבלוגרים בכלל נתפסים כאמינים ועושים הכל כדי לשמור על שמם הטוב, למשל לפרסם המלצות אוביקטיביות, ניטרליות ונטולות אינטרסים.

אז…

אם אין לכם בלוג – זה הזמן לאחד כזה. כתבו אותו או פנו אלינו ונעזור לכם להתניע. פשוט וקל 🙂

פורסם ב: כתיבת בלוגים, כתיבת תוכן

תגיות: | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן