דף הבית » כתיבת מאמרים » האם כתיבת מאמרים משפרת את הדירוג במנועי החיפוש?

האם כתיבת מאמרים משפרת את הדירוג במנועי החיפוש?

הגה של רכב

למנוע החיפוש הגדול ביותר, גוגל, יש יותר מ-200 גורמי דירוג, המאפשרים לו לדרג נכון אתרים בתוצאות החיפוש. למרות שהחבר’ה מאחורי מנוע החיפוש שומרים על פרטי גורמי הדירוג בקנאות, ישנם כלים ומומחים שיודעים לנתח תנועת גולשים ותוצאות חיפוש, ובכך להעניק לנו אינדיקציה איך גורמי הדירוג משפיעים על האתרים שלנו. לפי ניתוחים של מומחי שיווק דיגיטלי, מאמרי תוכן איכותיים באתר שלכם הם עדיין חלק מכריע וחשוב בגורמי הדירוג של מנועי החיפוש.

כדי שמנועי החיפוש יוכלו לאתר בקלות את האתר שלכם, ולהביא אותו אל קדמת תוצאות החיפוש, ישנם מספר צעדים חשובים שיש לבצע בעת כתיבת המאמרים לאתר שלכם.

פחות מילות מפתח, יותר תוכן מקורי

למרבה ההפתעה, ובניגוד לדעה הרווחת, ב-2018 מילות מפתח במאמרים הן עדיין חשובות, אך הן כבר לא גורם מכריע בדירוג האתר שלכם. במקום זאת, נותנים מנועי החיפוש דגש רב יותר על תוכן שמשדר יותר אותנטיות ואנושיות, ופחות תוכן שנראה כאילו נכתב באמצעות רובוט. בשל כך, לא מספיק לכתוב לאתר שלכם מאמר סתמי שעמוס במילות מפתח, אלא חשוב שהתוכן שתכתבו יהיה מקורי, שימושי ואמין, ולא פחות חשוב – קליל וקריא עבור המשתמשים. כתיבת תוכן כזה עשוי להשפיע על דירוג האתר שלכם במנועי החיפוש בצורה משמעותית, בין היתר באמצעות הבאת משתמשים, שבתורם יעבירו את התוכן מהאתר שלכם הלאה באמצעות קישור או שיתוף ברשתות החברתיות. ברגע שמנועי החיפוש יזהו תנועות מהסוג הזה באתר, הם יבינו כי האתר שלכם הוא אמין ובעל ערך, ובכך ידרגו אותו גבוה יותר.

תוכן עדכני ורלוונטי ישאיר אתכם רלוונטיים בתוצאות החיפוש

גם אורך המאמרים שאתם כותבים באתרים שלכם הוא אחד מגורמי הדירוג החשובים ביותר כיום. כך, מאמרים ארוכים יותר – יביאו לאתר שלכם תוצאות טובות יותר. שימו לב כי יש להימנע מכתיבת מאמרים ארוכים מאוד (5000 מילים), או קצרים במיוחד (250 מילים). אורך המאמר צריך להיות סביר, וכזה שיהיה רלוונטי לצורכי הקוראים. אורך מאמר בטווח לעיל יעיד על הרבה פעמים על איכות התוכן, וכמובן על אמינות האתר, מה ש”ישכנע” את מנועי החיפוש לקדם את האתר שלכם אל התוצאות הראשונות.

העדכניות והמקוריות של תוכן המאמרים באתר שלכם, מהווה פרמטר חשוב לא פחות בדירוג של מנועי החיפוש. האחרונים מבצעים סריקות אחר תכנים עדכניים, ומתעדפים אותם על פני אתרים בעלי תכנים מיושנים. כך גם הענקת כותרת ייחודית ומקורית למאמר שלכם, כזו שתתאר בצורה הטובה ביותר את הנושא של המאמר, תאפשר למנועי החיפוש לאתר את האתר שלכם במהירות, ולדרג אותו במיקום טוב יותר.

מאמרים איכותיים יותר מביאים לדירוג גבוה יותר

תנועת הגולשים אל האתר (Traffic), כמה שזה נשמע מעט מוזר, קשורה גם היא לאיכות המאמרים שכתבתם באתר, ומהווה גם היא גורם חשוב בגורמי הדירוג של מנועי החיפוש. מנוע החיפוש של גוגל בפרט, ושאר מנועי החיפוש בכלל, מדרגים את האתרים ברשת על ידי התנועות השונות באתר, ומחפשים סיגנלים משמעותיים. כתיבת מאמרים איכותיים ושימושיים, תמשוך תנועה גדולה יותר של משתמשים אל האתר שלכם, וכך ידורג האתר שלכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

אחוז הנטישה (סך הזמן שבו המשתמשים שוהים באתר שלכם עד ליציאתם) גם הוא עדיין אחד מגורמי הדירוג המשמעותיים, וכפועל יוצא, הגורם המכריע ביותר באחוזי הנטישה של אתרים הוא איכות התוכן. ככל שהאתר שלכם יכיל יותר מאמרים איכותיים ובעלי עניין, כך אחוזי הנטישה יפחתו, ומנועי החיפוש ידרגו אותו במקום טוב יותר בתוצאות החיפוש. פרמטר נוסף הקשור לאחוז הנטישה ולגורמי הדירוג הוא כמות העמודים והמאמרים בכל אתר. ככל שיהיו באתר שלכם יותר מאמרים, המשתמשים יבלו יותר זמן בממוצע באתר שלכם. כך, אחוזי הנטישה יפחתו, ומנועי החיפוש ידרגו את האתר שלכם גבוה יותר.

רוצים להזמין תכנים מעולים לאתר שלכם? התחילו כאן

לקריאה נוספת

פורסם ב: כתיבת מאמרים

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן