דף הבית » כתיבת תוכן » [המלצה] 5 מיומנויות חובה שכדאי לכל כותב תוכן לרכוש

[המלצה] 5 מיומנויות חובה שכדאי לכל כותב תוכן לרכוש

האמת שלכותבי תוכן מצליחים יש חיים מעוררי קנאה. הם עובדים מהבית בלוח זמנים משלהם ובכמות של שעות שהם בוחרים. אבל האמת היא שרובם מתקשים להתפרנס כי אין להם את הכישורים הנדרשים כדי להצליח בעולם התוכן של היום. למעשה, לא משנה עד כמה אתם מוכשרים – מיומנות של כתיבת תוכן רהוט בלבד אינה מספיקה כדי להצליח. אם אתם רוצים להצליח בתור כותבי תוכן אתם צריכים סט כלים. מיומנויות שניתן לרכוש.

שליטה במספר סגנונות כתיבה

הסיבה לכך נעוצה בעובדה שלכל עבודת כתיבה שתקבלו נדרשת מיומנות אחרת. למשל, חדשות מועברות בקצרה עם פסקאות אינפורמטיביות אבל בלוגים הם אישיים וידידותיים ולעיתים אפילו דעתניים. מודעות פרסום הם קצרות ומשכנעות, ואילו ניירות עמדה הם ארוכים ומספקים פתרון לבעיה כלשהי. למה אנחנו מספרים לכם את זה? כי כותב תוכן ששולט במספר סגנונות יכול לקבל הרבה יותר עבודות ממגוון רחב של לקוחות ולמגוון צרכים.

צוות של איש אחד

כתיבת תוכן לאתרים לעיתים כוללת גם מציאת נושא לכתיבה, כותרת וזווית כתיבה. למעשה, כותב תוכן מהדור החדש צריך להחליף לעיתים צוות שיווק שלם ולכן הכישורים הבאים יעזרו לו מאוד בפיתוח הקריירה:

  • הבנת קהל היעד – המשווקים קוראים לזה “ליצור אוואטאר”. למעשה, אם אתם יודעים מי הקוראים שלכם, תוכלו בקלות לכתוב על מה שהם רוצים לקרוא. תמיד תזכרו שאתם כותבים עבור הקהל ולא עבור עצמכם, הארגון שלכם או המותג שלכם.
  • מחקר מילות מפתח – האתר buzzsumo מצא שהמילה “כתיבת תוכן” היא מילת מפתח טובה יותר מ”כותב תוכן” בהקשר למתן שירותי תוכן. מאמר שפורסם באתר entrepreneur.com לגבי מציאת רעיונות לנושאי כתיבה זכה לכמעט 16,000 שיתופים – ללמדכם שזה נושא נדרש במיוחד.
  • בדקו את המתחרים – איזה תכנים אחרים בתחום עליו אתם כותבים זכו לשיתופים הרבים ביותר? צריך לעניין אתכם לא רק על מה המתחרים משתפים, אלא גם מי מקושר לתוכן שלהם, מי כותב בלוגים בנושאים אלו, מי כותב עליו בטוויטר ומי מפרסם אותו בפלטפורמות אחרות.
  • בחרו כותרת מעניינת – לאחר שמצאתם מילות מפתח, הכרתם את המתחרים ואת הקוראים הגיע הזמן לבחור את נושא הכתיבה ואת הכותרת. הכותרת חייבת להיות מעניינת כי היא לפיה מחליטים הגולשים אם לקרוא (או לא) את התוכן שלכם. למעשה, המילים החשובות ביותר בתוכן שלכם הם התיאור שלו (תגית מטא תיאור) שיוצג בגוגל והכותרת שתוצג שם גם היא אז השקיעו בכך זמן ומחשבה.

מקוריות

כל תוכן שלכם חייב להיות מקורי. זה אולי נשמע מטורף כי יש עשרות אלפי אנשים שכותבים על אותם הנושאים, אבל זה הרבה יותר קל ממה שזה נראה כי לכל אחד יש קול ייחודי, נקודת מבט או זווית חדשה על כל נושא, כולל נושאים שכבר נטחנו עד דק. העתקת תכנים לא רק רעה לקידום אורגני, אלא רעה גם למזמיני העבודה ולכם כי היא פשוט לא חוקית. לכן, כדי להבטיח את המוניטין והקריירה שלכם בדקו את התוכן שלכם לפני פרסומו באמצעות תוכנות מקוונות כגון זו.

קידום אתרים, HTML, CSS וכל השאר

אל תלחצו, אתם לא צריכים לדעת את הנושאים האלו לעומק אלא רק את היסודות שלהם. גם ידע בקידום אורגני (SEO) הוא קריטי מסיבה אחת – האלגוריתמים של מנועי החיפוש משתנים כל הזמן ואתם חייבים לעמוד בקצב. אבל אל תדאגו כי דבר אחד הוא תמיד קבוע: לאיכות גבוהה יש ביקוש ואם אתם יכולים לכתוב תוכן איכותי מזוית ייחודית – שיחקתם אותה גם מבחינה כלכלית.

מומחיות ברשתות חברתיות

כדי להיות כותבי תוכן מצליחים, אתם לא רק צריכים לכתוב היטב (לפי המיומנות 1-4 דלעיל) אלא גם שיכירו אתכם. כיום הדרך לעשות זאת היא באמצעות רשתות חברתיות. כך תוכלו לבנות את הקהל שלכם, להכיר מוציאים לאור ולשוחח עם מומחים בתעשייה. כאשר התוכן שלכם מתפרסם החגיגה רק מתחילה כי המדיה החברתית היא ה-מקום לקבל המלצות, ביקורות וקשר ישיר עם קהל הקוראים.

לסיכום. חשבו שוב על המונח “הצלחה”. עצם השילוב שבין “כתיבה” ל”תוכן” הוא יותר ממילים על נייר. כיום כותבי תוכן נדרשים להיות מומחים בשיווק, בקידום אורגני, מקוריים, בעלי יכולת ריבוי משימות ופריקים של מדיה חברתית. למעשה, עם המיומנויות הנכונות כתיבת תוכן היא באמת העבודה הכי טובה בעולם.

פורסם ב: כתיבת תוכן

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן