דף הבית » כתיבת תוכן » {חוויה אישית} עבודה בכתיבת תוכן מעבר לים

{חוויה אישית} עבודה בכתיבת תוכן מעבר לים

“לאחר כשבועיים עברנו לצד השני של נהר הדורו, לעיר הנקראת “וילה נובה דה גאיה”, הממוקמת על המפגש של נהר הדורו המפואר עם האוקיינוס האטלנטי. למחרת בבוקר, כבר עשיתי סיור רגלי ברחבי השכונה ואיתרתי את הקפה השכונתי, שהפך לימים להיות המשרד הרשמי שלי. השכונה בה אנו גרים, “סאו פאיו”, התגלתה ככפר דייגים לשעבר, אותנטית, פשוטה ומלאת קסם.”

טיילת לאורך האוקיינוס האטלנטי
טיילת לאורך האוקיינוס האטלנטי

העידן המודרני של זמננו הוא עידן לחוץ, תובעני ומייגע – הוא דורש מאתנו לעבוד שעות רבות כדי להתפרנס בכבוד, לעמוד בלוחות זמנים, לבצע אינספור מטלות וסידורים שאף פעם לא נגמרים. רק כשעוצרים לרגע קטן אחד לנשום, מרגישים את הטירוף הקיים במירוץ הזה שנקרא החיים.

יחד עם זאת, על אף הלחצים הרבים שיש היום, הטכנולוגיה המתקדמת והאינטרנט הביאו איתם גם מגוון של פתרונות יצירתיים שלא היו קיימים בעבר, ביניהם היכולת לעבוד בקלות ובנוחות בלי צורך לצאת מהבית ועדיין להצליח להתפרנס ביושר.

סביר להניח, שכל אחד מאתנו חווה את תחושת הלחץ והקושי על בשרו, בשלב כזה או אחר לאורך הדרך. לשמחתי הרבה, ואחרי לא מעט חיפושים וניסיונות, גיליתי שאפשר גם אחרת. עבורי כתיבת התוכן מהווה את הפתרון המושלם. היא מאפשרת לי ליהנות משני העולמות תרתי משמע – גם לגור ולטייל בעולם וגם להתפרנס מתחום שאני אוהבת.

אז איך הכל התחיל?

ריקשה ממונעת בהודו
ריקשה ממונעת בהודו

בהודו כמובן… שם תמיד מקבלים את ההחלטות הכי טובות ומדויקות. במקצועי אני עורכת דין ועל מנת לנשום גם אוויר של חו”ל, שילבתי את המקצוע התובעני הזה גם עם עבודה כדיילת אוויר בחברת אל-על. לאחר מספר שנים די אינטנסיביות, בהן תיזזתי בין יומיים עבודה במשרד לבין טיסות במשרה מלאה, בן זוגי ואני יצאנו לחופשה של חודש בהודו.

על הפרק עמדה באותה עת תוכנית לטוס לפורטוגל לחצי שנה, כדי לטייל ולבדוק תוך כדי את אפשרויות ההשקעה בנדל”ן. חבר עמו שוחחתי מהודו, המליץ בחום על כתיבת תוכן, תחום בו הוא ואשתו עוסקים כבר 7 שנים ומפרנסים בהצלחה משפחה עם ילדים.

האמת היא שבהתחלה די נרתעתי. זו הייתה הפעם הראשונה ששמעתי שיש תחום כזה שנקרא כתיבת תוכן, לא היה לי מושג מה זה אומר בפועל, מה זה דורש ממני ואיך אצליח להתקיים ממנו. מעבר לכך, הבנתי שהכתיבה המשפטית אליה אני רגילה היא שפה שונה בתכלית מכתיבת תוכן וידעתי שאצטרך להתרגל וללמוד סגנון כתיבה חדש.

לאחר שהעמקתי וקראתי על הנושא באינטרנט, החלטתי שאין לי מה להפסיד ושווה לי לפחות לנסות. נכנסתי לערסל, תקתקתי במרץ שני מאמרים לדוגמה ושלחתי. לאחר שקיבלתי תשובה חיובית, שלחתי מהודו את מכתבי ההתפטרות של שנינו. כרטיס טיסה לפורטוגל היה הדבר הבא שקנינו, אל שדה התעופה של פורטו.

לעבוד מהערסל

תחנה ראשונה – פורטוגל

במהלך שנות עבודתי כדיילת וגם לפני כן, יצא לי להסתובב לא מעט בעולם ופורטוגל לא נכללה אף פעם ברשימת היעדים אליהם אני חייבת להגיע. מודה, שבין פינוי הדירה בתל-אביב, סבבי הפרידה מהמשפחה והחברים והאריזות לקראת הנסיעה הקרבה, גם לא הספקתי יותר מדי לבדוק לאן פנינו מועדות.

בהתחלה שהינו במלון בפורטו, העיר השנייה בגודלה ובחשיבותה בפורטוגל. כל מה שהיה לי חשוב, זה שיהיה שולחן כתיבה, כיסא נורמלי וחיבור מצוין לאינטרנט. המשכתי לעבוד כרגיל, תוך כדי גילוי העיר הקסומה. גיליתי תוך כדי תנועה, שעלי להקפיד על חישוב הפרשי השעות מול הארץ כשאני מתחייבת לדד-ליין ולוקחת הזמנות. עבדתי גם על הורדת מפלס הלחץ כשאני מתעוררת פה בשעה 10 בבוקר (12 בצהריים שעון ישראל) ומחכה לי מבול של מיילים בתיבת הדואר הנכנס.

לאחר כשבועיים עברנו לצד השני של נהר הדורו, לעיר הנקראת “וילה נובה דה גאיה”, הממוקמת על המפגש של נהר הדורו המפואר עם האוקיינוס האטלנטי. למחרת בבוקר, כבר עשיתי סיור רגלי ברחבי השכונה ואיתרתי את הקפה השכונתי, שהפך לימים להיות המשרד הרשמי שלי. השכונה בה אנו גרים, “סאו פאיו”, התגלתה ככפר דייגים לשעבר, אותנטית, פשוטה ומלאת קסם.

שכונה בוילה נובה דה גאיה
שכונה בוילה נובה דה גאיה

כחלק משיטוטיי בוילה נובה דה גאיה, ראיתי את המרתפים בהם מרוכז יין הפורט המפורסם, הנקרא על שם העיר פורטו. את שתי גדות נהר הדורו מחברים 6 גשרים עוצמתיים ומרשימים ביופיים, כל אחד עוצב ונבנה בסגנון שונה, אותם אנו חוצים על בסיס יום יומי.

גשרים על נהר הדורו
גשרים על נהר הדורו

נוף משרדי משתנה…

לאחר זמן התאקלמות החלטנו לרדת לכיוון דרום, לגלות אזורים נוספים במדינה. שמענו שחבל אלנטז’ו – “הטוסקנה של פורטוגל”, ידוע במזג אוויר נוח, נוף פראי וחופים נפלאים. תוך כדי נסיעה הזמנתי לנו צימר למשך שבוע (עם אופציה להארכה..).

המשימה שלי הייתה להמשיך לקחת הזמנות כרגיל, והאתגר שעמד בפני הוא להצליח לשלב את כתיבת התכנים תוך כדי המסע בדרכים. סידרתי לי את מהלך היום כך שבבקרים, אחרי הקפה כמובן, התיישבתי לעבוד. לאחר מכן נסענו לטייל בסביבה או ביקרנו חברים. בערב המשכתי לעבוד במרץ.

פורטוגל התגלתה כסוג של גן עדן עלי אדמות שאינו דומה למדינות אחרות במערב אירופה. שילוב נדיר של כפרים ציוריים בצפון, חופים משגעים בדרום, עיירות קסומות פזורות לאורך הדרך, נופים מרהיבים, אנשים חביבים ומסבירי פנים, יין טוב ואווירה נעימה ושלווה. ובל נשכח – שפה פורטוגזית, שנכון לעכשיו, עדיין קצת קשה לי לקלוט…

כתיבת תוכן – לעבוד באמת מכל מקום בגלובוס

היום אני יכולה להגיד בפה מלא, שכל מה שצריך בשביל לעסוק בכתיבת תוכן זה לפטופ, תוכנות אופיס כולל תוכנת וורד, והכי חשוב – חיבור לאינטרנט. אם יש את כל אלה, אפשר לעבוד מכל מקום. אם זה מהמיטה במלון, בסלון בבית, מהנדנדה בחצר, על גדות הנהר, בבית הקפה השכונתי ועוד.

בחוויה שלי, מצאתי את השילוב האידיאלי שעונה על כל הצרכים. העיסוק בכתיבת תוכן מאפשר לי לשלוט בתכנון לוח הזמנים, לקבוע את עומס העבודה, וכמובן להשאיר זמן לטיולים, רחצה בנהר, הליכות לאורך הטיילת על גדות האטלנטי, בירה עם חברים ועוד.

הליכה לאורך האוקיינוס האטלנטי
הליכה לאורך האוקיינוס האטלנטי

למרות שבכתיבת תוכן חשוב להקפיד על מהירות הכתיבה ולא תמיד אפשר להעמיק בכל נושא, התחושה שלי היא שאני מצליחה להיחשף להרבה תכנים ונושאים מרתקים שלא חשבתי שאקרא עליהם וזה תורם ומעשיר את הידע הכללי. אני גם מגלה שעולם התוכן הוא עשיר ורחב ואני מתנסה בכל יום בסגנונות כתיבה שונים.

אפשרויות התעסוקה בכתיבת תוכן

ככל שאני מעמיקה בתחום, אני מבינה שאוכל בהמשך לקחת אותו לכל מיני כיוונים. אם זה בחברת תוכן, שעובדת מול לקוחות פרטיים, חברות ובעלי עסקים ולקבל ממנה הזמנות כעצמאית או כשכירה או להשתלב בחברה לקידום ובניית אתרים המציעה שירותי אינטרנט לצד שירותי כתיבת תוכן או כעצמאית המספקת שירותי כתיבה ללקוחות לפי פרויקט.

מהניסיון שלי עד עתה, ניתן בקלות להשתלב בתחום ואפשר בהחלט לעשות זאת גם מעבר לים. כל שצריך זה כשרון בסיסי ומשיכה לכתיבה, עמידה בלוחות זמנים, יכולת חיפוש באינטרנט, אמינות, יושרה ומשמעת עצמית.

מה צופן לי העתיד?

ככל שעובר הזמן אני מבינה שרכשתי לי מקצוע נוסף לחיים. מקצוע, שיכול להגשים לי את חיי החופש בהם אני בוחרת כל יום מחדש, וגם להשתלב עם כל מה שאבחר לעשות בהמשך דרכי. אז נכון, אומרים שאסור לעשות תכניות כי גם ככה אלוהים (או איך שלא תבחרו לקרוא לו) משנה אותן, אבל בכל זאת – אם לא יהיה שינוי כלשהו של הרגע האחרון, התכנון הוא לעצור לביקור קצר בארץ ומשם להמשיך בחזרה לכמה חודשים בהודו. הפעם, בתור כותבת תוכן 🙂

רויטל היא כותבת תוכן בחברת כתבנית. גם אתם רוצים לעבוד איתנו? פנו אלינו כאן.

לקריאה נוספת

פורסם ב: כתיבת מאמרים, כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים, קידום אתרים

תגיות: | | | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן