דף הבית » כתיבת תוכן » חוק שמונה השניות ואפקט ה”וואלה?”

חוק שמונה השניות ואפקט ה”וואלה?”

נכון לינואר 2020 היו ברחבי העולם 4.4 מיליארד גולשים (קפיצה משמעותית בהשוואה ל-2016, בה היו “רק” 3.26 מיליארד). ברבעון השלישי של 2020, נמצאו ברשת מעל ל-360 מיליון שמות דומיין רשומים ומעל ל-1.8 מיליארד אתרים!

גלקסיה

כל אחד ואחד מאותם 1.8 מיליארד (שנייה, במילים, המספר לא מספיק מרשים, אז בספרות – 1,800,000,000!) מתחרה על הזכות לקיומו עם אלפי אתרים אחרים, שכנראה, פחות או יותר, דומים לו. אחת הדרכים האמינות ליצור בידול בינו לבין האחרים, הוא התוכן שהוא מכיל, או יותר נכון – התוכן בעל הערך שהוא מכיל.

“רפי, תרגש אותי, תחדש לי!”

זוכרים את הפרסומת המשעשעת לקפה נמס של עלית, עם אותה גברת נחמדה (ונודניקית להפליא), שמטרטרת את בעלה באמירות כמו “רפי, תרגש אותי”, “רפי, תחדש לי”? אמנם, בשנות ה-90 התמימות, המענה ל”תרגש אותי, תחדש לי” היה קפה נמס של עלית, אבל כיום, בעידן הדיגיטלי שלנו, רף ה”תחדש לי” הרבה יותר גבוה, במיוחד בכל הנוגע לאתרי אינטרנט.

8 (!!) שניות – זהו פרק הזמן שעומד לרשותכם לגרום לגולש להחליט אם הוא נשאר באתר שלכם וממשיך לקרוא, או גולש לו משם למקום מעניין יותר. אם האתר שלכם חשוב לכם (ואנחנו מאמינים שכן), אתם תעשו הכל כדי שבמשך אותן 8 שניות, הגולש ימצא בתוכן משהו בעל ערך שיגרום לו להישאר באתר.

אין חדש תחת השמש – האמנם?

עלינו, ככותבי תוכן, מוטלת האחריות לתת את הערך לתוכן שנמצא באתרים. כמובן שישנן דרכי קיצור, ברור, שלכאורה, ניתן למחזר את אותו התוכן שמצאנו ברשת באתרים מתחרים, לשפצר אותו קצת, להוסיף לו נופך אישי, ו”הופה, יש לנו מאמר חדש”, אבל אם ננהג כך, מהר מאד הגולשים (שהם לא רק קצרי רוח ומשועממים משפע האתרים, אלא גם חכמים) יגלו את הבלוף ופשוט לא יטרחו לשוב לאתר. למה להם? הם ממילא יכולים לקרוא בדיוק את אותו התוכן אצל המתחרים, אז למה להם לטרוח ולחפש דווקא את האתר שלכם?

אז כיצד כן כותבים תוכן בעל ערך?

קודם כל, מסתכלים על הנושא מעיניו של הגולש, בודקים איזו בעיה מטרידה אותו וכיצד אתם או המוצר או השירות שלכם יכולים לסייע לו בהתמודדות איתה. כן, אנחנו יודעים שהכי חשוב לכם בעולם לספר ללקוח שכבר במצרים העתיקה, הדלתות של הפירמידות היו מתוצרת המפעל שלכם, אבל זה לא נותן לגולש ערך אמיתי באף מקום אחר באתר חוץ מדף ה”אודות”, אז תשמרו את זה לשם. שנית, מחדשים לו, מעשירים אותו בפיסת מידע חדש, מעניין ובעל ערך, שיהפוך את הקריאה לכדאית עבורו. למשל, “הידעתם, שבגלגול הראשון שלו, קטשופ נמכר בתור… תרופה?” משהו שיגרום לגולש לעצור לשנייה, להגיד “וואלה? לא ידעתי!”.

מהו המינון הנכון לאפקט ה”וואלה?”?

עם זאת, מומלץ שלא להפגיז את הגולש ביותר מידי עובדות ונתונים בטקסט קצר, על מנת שלא להתיש אותו, וגם, באופן ברור למדי, שלא להקטין אותו ולגרום לו לחוש חסר ידע. המינון הנכון תלוי בסוג האתר ובסוג המאמר, אבל, ככלל, “וואלה?” אמיתי אחד לכל פיסקה, זהו מינון יפה, שישאיר את הגולש מעוניין לקרוא את הפסקה הבאה ואת המאמר הבא בבלוג שלכם.

אז מה היה לנו שם?

גולשים מחפשים חידושים. תפקיד התוכן באתר לספק אותם. אם התוכן לא מספק את אפקט ה”וואלה” תוך 8 שניות, הגולש עוזב את האתר ולא חוזר אליו. האתר הפסיד גולש. בעלי האתר הפסידו כסף.

עוד תכנים קשורים:

פורסם ב: כתיבת בלוגים, כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים

תגיות: | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן