דף הבית » כתיבת תוכן » טיפים לכתיבת תוכן לקידום אתרים

טיפים לכתיבת תוכן לקידום אתרים

SEO

בעולם האינטרנט כבר יודעים מזמן שהתוכן הוא המלך, אבל מה עושים כדי שהמלך לא יהיה ערום? ובמילים אחרות – איך דואגים לזה שהתוכן שתכניסו לאתר שלכם באמת יגרום לו להתקדם בגוגל.

הכנו לכם רשימה של כמה טיפים שיעזרו לכם לבצע כתיבת תוכן לקידום אתרים, הן ברמת המיקרו והן ברמת המאקרו. אמנם מאמרים לקידום אתרים נחשבים לסוג אחד של תוכן, אבל מכיוון שכל תוכן נועד לקדם בסופו של דבר את האתר שלכם – אנחנו התייחסנו אליו כחלק ממערך שלם של קידום האתר. איך עושים את זה ובהצלחה? המשיכו לקרוא וגלו בעצמכם.

כתיבת תוכן לקידום אתרים ברמת המאקרו

טיפ ראשון – קהל יעד

חישבו על קהל היעד שלכם. אנחנו חושבים שמי שאמר ש”סוף מעשה במחשבה תחילה” התכוון לאינטרנט וזו מסיבה אחת – באינטרנט אתם חייבים לדעת מראש מי קהל היעד, באיזו פלטפורמה אינטרנטית הוא חי את חייו הוירטואליים ועוד. התשובות הן אלו שיכריעו איזה תוכן תכתבו ובאיזה אורך, איפה תפרסמו אותו ובאיזו תדירות.

טיפ שני – לוקיישן

התאימו את התוכן ואורכו לפלטפורמה. לאחר שהבנתם מיהו קהל היעד שלכם ואיפה הוא נמצא, אתם צריכים להתאים את התוכן לפלטפורמה הרלוונטית למשל: פירסום באאוטבריין נחשב אפקטיבי רק כשמדובר בתוכן בן 500 מילים לפחות, אבל לעומתו תוכן בפייסבוק הולך מצוין כשהוא קצר וכולל תמונות או סרטוני וידאו.

טיפ שלישי – מעקב

אמנם הכי קל לנקוט בשיטת ה”זבנג וגמרנו”, כלומר לתזמן לפרסום כמה תכנים בבת אחת ולשכוח מזה. הבעיה היא שאם תזמנתם פוסט בסגנון “מי בא לים?” כשדווקא יורד מבול – אתם עלולים להפוך לויראליים ולא מהסיבות הנכונות. קחו עצה: תזמנו את הפוסטים לבלוג או לפייסבוק אבל שימו תזכורת ביומן לנהל מעקב בכל כמה ימים על התכנים המתוזמנים.

טיפ רביעי – הנעה לפעולה

האמת היא שלא משנה באיזה פלטפורמה תפרסמו או באיזו תדירות, כל התכנים חייבים לכלול דבר אחד והוא הנעה לפעולה. לגולשים שלכם אין יכולות טלפתיות והם לא יודעים מה לעשות אם לא תגידו להם. התפקיד שלכם הוא לכתוב להם בצורה מפורשת להשאיר פרטים, לרכוש מוצר או שירות, ללחוץ על לינק מסוים או לשתף.

כתיבת תוכן לקידום אתרים ברמת המיקרו

טיפ ראשון – מילות מפתח

שלבו מילות מפתח בכותרת. אם אתם רוצים שגוגל יאהב את התוכן שלכם (ואתם מאוד רוצים…) אתם חייבים לפתות אותו, כלומר לכלול את מילת המפתח כבר בכותרת המאמר כדי שהוא והגולשים יידעו שהם במקום הנכון. אם יש לכם כותרת מעולה, אפשר לוותר על מילת המפתח, אבל במקרה כזה מומלץ שהיא תופיע בכותרות המשנה ו/או בתגית מטא תיאור.

טיפ שני – הכי טבעי

יש לכתוב תוכן באופן כמה שיותר טבעי ולשלב בו את מילות המפתח בוורסיות שונות בטבעיות, ככה גוגל יידע שבאמת כתבתם על הנושא ולא עשיתם טריקים מלוכלכים כדי להתקדם בתוצאות.

טיפ שלישי – מע”מ

אמנם המטרה של מאמרי קידום באינטרנט היא לקדם את האתר, אבל אין שום סיבה שתוכן לקידום אתרים יהיה ערמה של בלה-בלה ולא יחדש שום דבר. תנו לגולשים שלכם תוכן עם ערך מוסף. תוכן בלי ערך מוסף יכול לגרום לנזק.

תוכן יבש עלול לגרום לגולשים לעזוב את האתר שלכם > אחוז הנטישה באתר יעלה > זמן השהייה של הגולשים בו ירד > גוגל יבין את זה בשלב מסויים > האתר לא ידורג גבוה.

טיפ רביעי – כתבו בצורה הגיונית

האורך של התוכן יכול להשתנות בהתאם לפלטפורמה, אבל בכל מקרה כדאי לכתוב תוכן הגיוני ומסודר. בתכנים ארוכים מומלץ להקפיד על פסקאות באורכים שווים, על כותרות משנה ואפילו על תוכן עניינים.

טיפ חמישי – נייטרליות

למעט אם אתם רוצים וויראליות בכל מחיר, אל תכניסו לתכנים שלכם דעות אישיות. אתם רוצים לקדם עסק מסוים, כתבו באופן מקצועי בהתאם לפלטפורמה. נושאים שנויים במחלוקת כמו דת, פוליטיקה, מגזר ולאומיות יכולים להוביל לשיח רב. אם החלטתם לכתוב על הנושאים הללו – שקלו מילים. זה נכון שהדעה הרווחת היא שאין פרסום שלילי ושפרובוקציה מוכרת, אבל אתם יכולים להסתכן בנטישה של גולשים ובבאז שלילי.

לקריאה נוספת:

פורסם ב: כתיבת מאמרים לקידום, כתיבת תוכן

תגיות: | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן