דף הבית » כתיבת תוכן » טרנדים בעולם התוכן שכדאי ליישם ב-2019

טרנדים בעולם התוכן שכדאי ליישם ב-2019

השיווק הדיגיטלי עומד להשתנות ב-2019 ומה שעבד עד היום עומד להפוך לבלתי רלוונטי, בעיקר בתחום שיווק באמצעות תוכן והפצת התוכן. הסרטון הבא כולל בין השאר את טיפים בתחום כתיבת התוכן, חלקם ממשיכים איתנו משנים קודמות אבל חלקם טריים מהתנור.

מחזור תוכן

כמו בשנים האחרונות כך גם ב-2019 לא יהיה די בפרסום התוכן בערוץ פרסום אחד בלבד (למשל האתר שלך). כדי להפוך אותו לאפקטיבי יש למחזר אותו ולהשתמש בו בכמה פלטפורמות שונות (לדוגמה באתר, בפייסבוק, בבלוג חיצוני, באאוטבריין ובטאבולה).

מי שהתחיל לנקוט בשיטה זו  מדווח על הצלחה מסחררת – 98% מהחברות שעושות זאת חוו עלייה של 91% לעומת שנה שעברה בשיעורי שימור הלקוחות.

אגב, בכל אחד מהערוצים הללו יש מיליונים של משתמשים כמוך שמעוניינים להשיג את אותה המטרה ולכן יש צורך בבידול של המותג שלך לצד מחזור התוכן.

כתיבת תשובות קצרות לשאלות ארוכות

חיפוש אינטרנטי קולי מסתמן בתור הדבר החם הבא מבחינה טכנולוגית. חברת Comscore מעריכה שעד שנת 2020 כמחצית מהחיפושים בגוגל יהיו קוליים.

כרגע חיפושים אלו מהווים רק כמחצית מקרב החיפושים בקרב מבוגרים ו-71% מקרב בני 18-29 (!), אבל הצפי הוא שבשנים הקרובות האחוזים הללו יעלו בצורה משמעותית עם התפתחות הטכנולוגיה ונוחות השימוש בהקלדה קולית.

חיפוש קולי - מגמה מתחזקת ב-2019
חיפוש קולי – מגמה מתחזקת ב-2019

טרנד זה עולה בקנה אחד עם מגמת המיקרו-קופי שמתחזקת והוא מתחלק ל-4 סוגים:

  • תוכן מסוג “אני רוצה לדעת” – תוכן לצורך מחקר שאינו בהכרח לצרכי רכישה.
  • תוכן מסוג “אני רוצה למצוא” – תוכן לצורך חיפוש עסק מסוים, לרוב למטרת רכישה.
  • תוכן מסוג “אני רוצה לעשות” – תוכן לצורך ביצוע משימה כלשהי או פעולה מסוימת בפעם הראשונה.
  • תוכן מסוג ” אני רוצה לקנות” – תוכן לצורך רכישה. עזרה במציאת המקום והפריט המדויק ביותר.

מכיוון שרוב החיפושים הקוליים כוללים שאלות ארוכות, כדאי שהתשובות עליהן יהיו קצרות ובשפה טבעית. כלומר כותרות שאורכן אינו עולה על שורה אחת (עדיף כותרות שכתובות בצורת שאלה) או דפי שאלות ותשובות.

התשובות צריכות להיות זמינות בפורמט היעיל ביותר האפשרי ולהימצא בערוץ ההגיוני ביותר. למשל, אין משמעות ביצירת סרטון תוכן ארוך שמסביר את אמצעי התשלום שמתקבלים בעסק שלך. לשם כך עדיף לכתוב את התשובה בקצרה בדף שאלות ותשובות. יש לספק לגולשים במהירות את מה שהם צריכים בהתאם לסוג השאלה שלהם. עדיף גם להוסיף תמונות, אינפוגרפיקות וסרטונים קצרים להדגמה.

כתיבה בהתאם למילות מפתח

כמו בעבר, הפרסום הממומן באינטרנט צפוי להמשיך ולהתייקר – מה שאומר שהדרך היחידה להתגבר על זה היא לחזור לבסיס ולכתוב בהתאם למילות מפתח – כאלה שידרגו את האתר שלך במקומות טובים בתוצאות האורגניות של מנועי החיפוש.

אפשרות נוספת היא לעשות שימוש במאמרי תוכן איכותיים או בבלוגים. מאמרי תוכן מביאים פי 3 לידים לעומת פרסום ממומן ועולים 62% פחות. בלוגים מביאים לעלייה של 126% בכמות הלידים לאתר.

כמו כן, כדאי להכניס מילות מפתח רלוונטיות גם לתיאורי מוצר, להאשטגים באינסטגרם ולציוצים בטוויטר. אלו פלטפורמות עם תכנים קצרים יחסית שיכולים למשוך את תשומת ליבם של הגולשים במהירות –רק צריך לדעת איך לעשות את זה נכון כי היריעה פה קצרה במיוחד.

באיזה מילים כדאי להשתמש? כדאי לך לרכוש דו”ח מילות מפתח.

כתיבת תוכן מקורי

אמנם שיווק באמצעות תוכן מביא לעסקים שמשתמשים באופציה זו פי 6 המרות (לעומת אלו שלא עושים זאת), אבל הוא הולך לאבד מערכו ב-2019 כי הרבה אתרים פשוט ממחזרים ומשכתבים תוכן שמישהו אחר כתב.

לכן, כדי לעשות את ההבדל ולא להיות כמו המתחרים נדרשת דרך פעולה שונה, כלומר – כתיבת תוכן מקורי, מרתק וחדשני עם ערך מוסף אמיתי בתחומים שאף אחד עוד לא חקר.

וכמובן – התוכן חייב להיות מותאם במדויק לקהל היעד למרות שהרבה יותר קל ליצור תוכן כללי. ההתאמה לקהל היעד מעודדת תחושת אמון בקרב הגולשים. ויש לזה הוכחות מבחינה סטטיסטית:

התוכן צריך גם לשקף נאמנה את המותג, את הערכים של חברת האם ואת היתרונות שלו לגולשים. אחת הדרכים המומלצות לעשות זאת היא באמצעות בלוג אותנטי עם ידע מעשי שנרכש בעסק או בחברה שלכם מתוך הניסיון.

כתיבת תכנים ארוכים

איכות התוכן עדיין קובעת יותר מאשר האורך שלו (קראו על כך עוד בפוסט הזה), אבל יש מגמה ברורה של כתיבת תכנים ארוכים יותר. אם בעבר הלקוחות שלנו היו מזמינים תכנים של 300-400 מילים, הרי שבשנת 2017 הזמנות של תכנים באורכים של 1000-1500 מילים הם לא דבר נדיר.

זה אולי מנוגד לאינטואיציה ולעובדה שטווח הקשב האנושי הופך להיות קצר יותר, אבל התוצאות מדברות בעד עצמן – יש פי 3 יותר סבירות שפוסטים ארוכים (2000 מילים ויותר) ישיגו את התוצאות הרצויות לעומת פוסטים קצרים של 500 מילים.

המשמעות היא שהגולשים עדיין מוכנים להשקיע מזמנם לקריאת פוסטים מקיפים ואיכותיים, כלומר פוסטים שמבוססים על תוכן מקורי. יתרה מזאת – האלגוריתם של גוגל מזהה תוכן ארוך כתוכן איכותי יותר ומעלה את דירוגו בתוצאות החיפוש.

כדי להקל על הגולשים מומלץ להכניס אותם לאווירה מסוימת כדי ליצור את האפקט הדרוש. האווירה המתאימה תורמת לאינטראקטיביות של התוכן ומשמרת גולשים שמעוניינים לחזור על החוויה הראשונית.

אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות הומור בתוכן – זה מושך את האנשים להמשיך לקרוא ועוזר להקל על הלחץ היומיומי שכולנו נמצאים בו. לא צריך להיות סטנדאפיסטים ואפשר רק להוסיף משהו כזה מדי פעם 🙂 רק בלי להגזים, כן?

לסיכום

תוכן מקורי ארוך עם כותרות קצרות שכתוב בהתאם למילות מפתח וממוחזר בערוצי תקשורת שונים.

תחזוקת תוכן ישן. יש בכך גם מסר לגולשים שמראה שאתם רציניים בתחום המומחיות שלכם – מה שבא לידי ביטוי בהשקעת אנרגיה נוספת במאמץ שכבר ביצעתם בעבר.

שתהיה שנה אזרחית טובה לכולנו 🙂

לקריאה נוספת

פורסם ב: כתיבת תוכן

תגיות: | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן