דף הבית » כתיבת תוכן » כמה כדאי לשלם על כתיבה שיווקית?

כמה כדאי לשלם על כתיבה שיווקית?

נודה ונתוודה, רבים מגיעים לחברה לכתיבת תוכן לאתרים או לחברת קופירייטינג עם בריף כללי מאד, לאחר שניסו לכתוב את התוכן לאתר בעצמם. או אז אותם רבים מבקשים מהכותב להרחיב/לקצר/לערוך/לשנות, “אה, וגם אל תשכח – תעשה את זה שיווקי”.

כותבי התוכן הפחות מנוסים אכן עורכים וכותבים טקסטים מלאי השראה ומידע רב על המוצר ומוסיפים בסוף את ההנעה לפעולה הידועה “ליצירת קשר לחץ כאן”. אך האם זהו טקסט שיווקי א-מ-י-ת-י?

כתיבה שיווקית נושכת

מה באמת הופך טקסט לתוכן שיווקי?

מילים לא יעזרו ללקוחות שלכם להחליט לקנות. נקודה. בפועל, על מניע להניע את הגולשים שלכם להסיט את היד לעכבר ולרכוש או להזין פרטים, נדרשת קצת יותר מיכולת הבעה מצוינת. מחקרים מגלים כי החלקים במוח שמניעים אותנו לפעול תלויים באינסטינקטים חייתיים בהרבה. בהבנה מלאה של החור העמוק הקיים בחייהם, והצגת המוצר שלך, בצורה חד משמעית, כגלגל ההצלה לו הם זקוקים כרגע.

אני חייב להתקשר, עכשיו!

כתיבה שיווקית אמיתית לא רק מהללת את המוצר, או את השירות. היא גורמת ללקוחות הפוטנציאליים להרגיש שלמעשה אין אלטרנטיבה אחרת. הם חייבים לפנות דווקא אליכם, ועכשיו, על מנת לכבות את מה שבוער, ברגע זה, בחייהם או בחיי הקרובים אליהם.

כשאתם נתקלים ברמה הגבוהה יותר של כתיבה שיווקית, כזו  שנבנתה כיצירה, אם בשימוש באלגוריות ובמילים גבוהות, ואם במספר משפטים בשפה אגרסיבית מעט, אפילו שפת רחוב – תגלו שהיא מנערת אתכם, ממריצה ובצורה הכי פיזית – מזרימה אדרנלין לדם. ודם כמובן, גורם לביולוגיה שלנו לעשות דברים שלא יאמנו. כמו לרכוש מוצר – שאנחנו לא ממש חייבים לקנות באותו רגע…

הכל מובן – אבל כמה זה עולה לי?

תמחור של כתיבה שיווקית הוא תהליך מורכב. נכון, במקומות רבים יציעו לכם תמחור על פי מילה, בדומה לתכנים אינפורמטיביים ותכנים לקידום אתרים. אך נגלה לכם סוד קטן, שרק מי שנמצא בתעשיית הקופירייטינג והפרסום יודע היטב. פרויקט כתיבה שיווקית שמשקיעים עליו מעט יותר, כזה שבאמת הופך את המוצר שלך לחיוני כאוויר לנשימה – אינו מתומחר לפי מילה.

קופיירייטר אמיתי, שיוצר דף נחיתה שלא ניתן לסרב לו, לומד אתכם ואת המתחרים שלכם לעומק. הוא מנתח את הביטויים הקשורים לנישה שלכם ומשחק עם מילים רבות על הנייר (או, כמו רובנו כיום, על המסך) עד שהוא מגיע לתוצאה המושלמת שנוחתת אצלכם באתר.

הערך האמיתי של המילים שקניתם…

גייסתם כותב, וקיבלתם מילים… נשמע פשוט. אז מדוע לא לקנות מילים לפי משקל? גם בתחום הכתיבה ישנו עיקרון מאד פשוט. האיכות נקבעת בהתאם לתשלום. במיוחד בתחום בו אין מוצר סופי בו תוכל לגעת, עשוי מחומרי גלם איכותיים יותר או פחות. כולנו משתמשים באותם הכלים – 27 אותיות (כולל סופיות) וכמה סימני פיסוק. חלק מהמילים פוגעות במטרה כחץ מכון היטב – אבל הרוב רק ימלאו את הדף הלבן.

כשאתם משלמים לפי פרויקט, אתם מתמחרים את המילים שאתם מקבלים לפי ערכן האמיתי, לא לפי הזמן שלקח להקליד אותן, אלא ערכן בפועל עבורכם – או אז אתם נמצאים בכיוון הנכון.

נו… אז כמה זה עולה?

יתכן ולקופירייטר יקח רק עשרים דקות לכתוב את כל העמוד. לו הייתם מקלידים את אותן המילים בעצמכם – הייתם עושים זאת בחמש דקות. אך החשיבה מאחורי הטקסט, מחקר המתחרים, בצירוף שנות הניסיון והקילומטרים של שורות כתובות של הכותב – הם אלה שיקבעו את המחיר.

בתחום הכתיבה, כמו בכל אפיק השקעה מניב, לרוב זה הסוד: כשאתה משלם יותר – אתה מקבל יותר. אז כמה אתם מוכנים לשלם?

לקריאה נוספת

פורסם ב: כתיבה שיווקית, כתיבת תוכן, קופירייטינג

תגיות: |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן