דף הבית » כתיבה שיווקית » כתיבה שיווקית – עשרת הדיברות

כתיבה שיווקית – עשרת הדיברות

נכון לעכשיו מספר התכנים השיווקיים שאתם נחשפים אליהם ביום עומד על כ-8000 אבל הוא ממשיך ועולה ככל שאתם קוראים. יש כאלו שאומרים שהשוק כיום הוא שוק של “מוכרים בלבד” ויש בזה מן האמת, רק שאם אתם נמצאים בצד המוכר אתם בבעיה חמורה. אתם נדרשים לתפוס את תשומת ליבם של הלקוחות מול אלפי מתחרים אחרים. ביום. כל יום.

הפיתרון כמו תמיד, הוא לא “זבנג וגמרנו”. אתם כמשווקים אמורים לפתח עם הלקוחות שלכם מערכת יחסים כדי לעודד אותם לקנות (דווקא) מכם. איך עושים את זה? אחת הדרכים המרכזיות לעשות זאת היא באמצעות העברה של מסרים בקביעות על ידי כתיבה אינפורמטיבית שנותנת ערך אבל מדי פעם גם תכנים שעברו כתיבה שיווקית שמניעה לפעולה.

לפניכם 10 הדברות שיבטיחו שהלקוחות יקנו אצלכם ולא אצל המתחרים.

אנכי גוגל אלוהיך

בעולם האינטרנט שולט אל בשם גוגל ואתם יכולים להיות רגועים – אתם לא צריכים להתפלל אליו או לסגוד לו אבל בהחלט לקחת אותו בחשבון. המשמעות היא שאתם צריכים לכתוב את המסרים השיווקיים שלכם בהתאם לכללים של גוגל, כי ככל שיותר תתקרבו למזבח של המקום הראשון בגוגל כך תזכו ליותר לקוחות. אז הגיע הזמן להכניס מילים חדשות לתפילות שלכם.

לא יהיה לך אלוהים אחרים על פני

אם עד היום כתבתם למגירה או לאקדמיה הגיע הזמן להבין דבר אחד – גוגל הוא האל היחידי בגלקסיית האינטרנט של מדינת ישראל. כך שאתם צריכים לזנוח כל אלוהים אחר ולפנות דרכו ישירות למאמינים אדוקים נוספים – הלקוחות שלכם. המשמעות היא שהכתיבה שלכם צריכה להיות זורמת, פשוטה וברורה ולהיות מסוגלת לפתור את הבעיות של הלקוחות כאן ועכשיו. או לפחות לתת להם את ההרגשה שאתם מסוגלים לזה.

אז נכון, הבנה מיהו קהל היעד, מה מעניין אותו ובאיזה סגנון לכתוב לו דורשת זמן ומאמץ. אם משה רבנו המגמגם לא ראה פחיתות כבוד להיעזר באחיו אהרון כמתווך, אין שום סיבה שאתם תרגישו לא בנוח לפנות לחברה לכתיבת תוכן שתעשה זאת עבורכם. אמנם באינטרנט מדובר בהבעה בכתב ולא בעל פה אבל אנחנו חושבים שהרעיון זהה.

לא תישא את שם לקוחותיך לשווא

בתור כותבים אתם לא רק אמורים לפתור בעיה כלשהי של הלקוח, אלא גם לכבד אותו כבן אדם וכקורא. אמנם הלקוח הוא אדם בדיוק כמוכם אבל זה ממש לא אומר שצריך לזלזל בו לכן כתיבה שיווקית כיום חייבת לכלול ערך מוסף כלשהו כי אחרת היא משעממת, בנאלית ופשוט לא עושה את העבודה. וטיפ מאיתנו – אנחנו ממליצים תמיד לחשוב על הלקוחה אמילי (ראשי תיבות של “אני מה יוצא לי מזה”) לפני שאתם כותבים.

זכור את הלקוח לקודשו

מכיוון שהלקוח מאמין בגוגל בדיוק כמוכם, אתם צריכים להפעיל עליו את כל האותות והמופתים שאתם מכירים כדי לגרום לו לקנות אצלכם. דאגו להיות מדורגים במקומות גבוהים ולאורך זמן. ללחוץ לו על הכפתורים הנכונים כדי לייצר קנייה, למשל לגרום לו להתרגש, לייצר אצלו הזדהות או ליצור אצלו יחס חיובי למוצר שלכם. וכן, כל האמצעים כשרים כולל פרובוקציות טקסטואליות. אם זה עבד על פרעה אין שום סיבה שזה לא יעבוד איתו :).

כבד את אביך ואמך

לרוב, הלקוחות שלכם בתחילת הדרך המשותפת הם זרים גמורים אבל בעידן הכפר הגלובלי כולנו משפחה אחת גדולה. לכן, אנחנו ממליצים לכלול בכתיבה השיווקית מסרים שיוצרים דיון ושיחה ושמעוררים עניין במוצר. פוסטים שנונים במדיה החברתית לסוגיה היא אפשרות טובה לעשות זאת בהצלחה ובקלות מפתיעה, אבל גם בלוגים הם דרך לא רעה בכלל.

לא תרצח

אמנם כיום רוב הקריאה של תכנים באינטרנט נעשית בטלפונים ניידים כך שהיא כוללת בעיקר רפרוף על התוכן שלכם. אין זה אומר שאתם יכולים לרצוח את העברית ולספק תכנים שהם פחות ממושלמים. מצד שני אתם לא צריכים להיות אבשלום קור או רוביק רוזנטל. עשו שימוש בפסקאות קצרות, בכותרות בולטות והקוראים כבר יגיעו והכי חשוב – ישתפו ויפיצו.

לא תנאף

אמנם הסקרנות היא הבסיס לכל ניאוף אבל אנחנו ממליצים להשתמש בה בתבונה, כלומר לעשות שימוש בסקרנות הטבעית של הלקוחות שלכם כדי לפתות אותם לקנות אצלכם. הדרך הטובה ביותר היא לכתוב מסרים שיווקיים בעלי מבנה של סיפור עם התחלה, אמצע וסוף. אם זה יהיה סיפור מצחיק, עצוב או מפתיע – זה תלוי רק בכם…

לא תגנוב

אמנם האינטרנט מלא בתכנים שיווקים כמו שלכם אבל כאן גניבה נחשבת לחטא בלתי נסלח. האמת היא שזה לא רק לא חוקי, אלא גם פוגע בכם כי תוכן מועתק מוריד את הדירוג של  האתר שלכם בגוגל. המשמעות היא שאתם אוכלים אותה פעמיים – גם הלקוחות הולכים למתחרים שלכם וגם גוג-אל מעניש אתכם. רכשו תוכן מקורי וגלו את ההבדל.

לא תענה ברעך עד שקר

אמנם לכולם יש את אותה המטרה, אבל יש דברים שהם מחוץ לתחום למשל: ללכלך על המתחרים ולהשמיץ אותם. יותר מזה – בניגוד לשנים קודמות דווקא פירגון לקולגות (למשל באמצעות קישורים חיצוניים) הוא זה שעושה את העבודה.

לא תחמוד דירוג רעך

כולנו רוצים להיות ראשונים בגוגל וכולנו מקנאים באלה שעשו את זה ורוצים להיות כמוהם. למעשה, לחמוד את דירוג רעך הוא דבר טוב כל עוד אתם מבינים דבר אחד – גם אתם יכולים להגיע לשם הודות להרבה זמן וסבלנות. ואנחנו אומרים – גם את רומא לא בנו ביום אחד והיא מחזיקה מעמד לא רע עד היום. שוב – זבנג וגמרנו זה לא פה. דאגו למתודת עבודת תוכן סדורה. הכניסו לאתר שלכם מאמר אחד ביום, בשבוע או בחודש. הכמות כאן לא כל כך משנה אלא בעיקר היכולת שלכם להתמיד.

לסיכום

לכתיבה שיווקית אין שום ערך אם היא לא מניעה את הלקוחות שלכם לפעולה כלשהי. וכמו כל הלקוחות בימינו, גם הלקוחות שלכם יעשו את זה רק אם תציעו להם תוכן איכותי וערך מוסף. ומה יקרה אם לא? הלקוחות שלכם יחזרו לסיר הבשר של המתחרים או יסגדו לעגל הזהב בדמות מוצר או שירות אחר.

לקריאה נוספת

פורסם ב: כתיבה שיווקית, קופירייטינג

תגיות: |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן