דף הבית » כתיבת תוכן » כתיבת מדריך דיגיטלי – איך תעשו זאת נכון?

כתיבת מדריך דיגיטלי – איך תעשו זאת נכון?

מדריכים הם כלים רבי עוצמה בתחום השיווק הדיגיטלי. מדריך דיגיטלי טוב יכול להפוך גולשים ללקוחות, להגדיל את שיעורי ההמרה ולגרום לצרכנים לעשות שימוש במשפכי המכירות שהגדרתם. אבל יש כמה כללי זהב שחובה לבצע כשכותבים מדריך דיגיטלי שכזה.

מה הופך מדריכים דיגיטליים לכלי שיווקי יעיל?

מדריכים יעילים הם אלו שעונים על כל שאלות הצרכנים במקום אחד. מדריכים שכאלו מספקים לקוראים ערך כלשהו והם דרך מעולה ליצור קשר עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. בתוכן שבמדריכים האלו יש ביטוי למומחיות שלכם נטו. בלי שום אוריינטציה מכירתית ולכן מדריך יעיל ומרתק יכול להגדיר את המותג שלכם כמקור מידע מהימן, אמין ומוסמך בנושא מסוים. בסופו של יום, מטרת המדריך היא לשכנע גולשים לחזור אליכם למידע נוסף, וזאת למרות שהם כלל לא חושבים על רכישה כלשהי. אגב, משווקי שותפים עושים שימוש בטכניקה הזו לא מעט.

מדריך דיגיטלי טוב

תחשבו לרגע שאתם מקדמי אתרים שמתמחים בנישה מסוימת. תיירות למשל. אתם צריכים להראות ללקוחות שלכם (בלי חברות התיירות) את הדרכים, התכנות או היישומים בהם אתם משתמשים כדי לנתח את האתר, לנתח את פעילות המתחרים ולקבל החלטות. להסביר איך דברים עובדים ולענות על כל השאלות שיכולות להיות ללקוחות שלכם. (אפילו לפני שהם בעצמם חושבים עליהם).

קחו בחשבון את הלקוחות שלכם לפני כתיבת המדריך וודאו שאתם יודעים מי הם, מה הם צריכים מכם ולמה הוא פונים אליכם מלכתחילה. אמנם זהו הבסיס למדריך שלכם אבל מדריך דיגיטלי טוב צריך לכלול גם דברים נוספים:

מידע

כמו שלמקדם אתרים ללא מידע אין כל ערך כך גם כשמדובר במדריך דיגיטלי מקצועי. לכן חקרו את תחום הפעילות שלכם לפני שאתם מתחילים בכתיבת התוכן למדריך ושלבו בו מקורות, סטטיסטיקות וגרפים. קחו בחשבון את המידע שהלקוחות שלכם מחפשים וענו על השאלות שהם צפויים לשאול. מטרת המדריך היא לתת ללקוחות כל מה שהם צריכים כדי להתקדם לקראת רכישה (לאו דווקא מכם).

תשוקה

אין דבר גרוע יותר ממקדם אתרים שמשתעמם מהנושא שהוא מדבר עליו. לכן, לקוחות ייצרו קשר רק עם אלו שמעבירים את החוכמה המקצועית בדרך מעניינת. המשמעות היא שעליכם לכתוב מדריך מקצועי שיעודד את מעורבות הלקוחות כי תשוקה היא מדבקת. ברגע שאתם מתלהבים מהנושא אתם תדביקו בהתלהבות הזאת גם את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

אמפטיה

מקדמי אתרים פותרים בעיה של חוסר זמן וחוסר ידע עבור בעלים של אתרי אינטרנט. גם בכתיבת מדריכים מקצועיים יש להשתמש באמפטיה כדי לפתור בעיות כלשהן של הלקוחות. הדרך לעשות זאת היא באמצעות פנייה ישירה ללקוחות, למשל להראות דמות אנושית שנתקלה בבעיה דומה. נסו להוסיף הומור כשאפשר כדי לשמר את תשומת לבו של הקורא.

בהירות ושפה

האם נתקלתם בעבר בחוברת הפעלה (כל שהיא) שהיתה אמורה לתת לכם ערך מוסף אבל לא הצלחתם להבין מילה בגלל שהיא נכתבה בסינית? המדריך הדיגיטלי שלכם צריך להיות כתוב בטון ובסגנון שנגישים ורלוונטים לקהל היעד. תארו עניינים טכניים בשפת היום יום ובצעו בדיקות של איות ודקדוק.

שוב. אנחנו יודעים שאתם גאונים בתחומכם אבל למרות זאת, אל תתנשאו ופשטו את הכתיבה שלכם כדי להתאים את התוכן לקהל היעד. למעשה, כתיבה הגיונית ומפורטת תגרום לקוראים שלכם לשקול בחיוב כל החלטה לגבי המוצר או השירות שלכם.

בהצלחה!

כתיבת תוכן למדריך מעולה לוקחת זמן ומשאבים. אבל ההשקעה משתלמת כי למדריכים טובים ויעילים יש ערך. עבורכם ועבור הלקוחות שלכם. רק כך הם יבינו שאתם מקצועיים בתחומכם (זה משפיע הרבה יותר מכל אתר מפונפן או עמוד פייסבוק שתקימו).

צריכים עזרה? דברו איתנו

לקריאה נוספת

שאלות ותשובות

מה הופך מדריך דיגיטלי לכלי שיווקי?

מדריך דיגיטלי נחשב לכלי שיווקי יעיל כאשר הוא עונה על שאלות הצרכנים, מספק לקוראים ערך מוסף מוסף ומאפשר לעסק ליצור קשר עם לקוחותינו הפוטנציאליים. כלומר, כאשר המדריך מבטא את המומחיות שלכם, מגדיר אתכם כמקור מידע אמין, מוסמך ומהימן.

מה המטרה של מדריך דיגיטלי?

המטרה של מדריך דיגיטלי היא אחת – לשכנע את הגולשים לחזור אליכם לצורך קבלת מידע נוסף, גם (ובעיקר) אם הם לא חשבו לרכוש מכם מוצרים/שירותים. באופן הזה המדריך הדיגיטלי משמש כאלמנט שיווקי שבכוחו לעשות 3 פעולות: להפוך גולשים ללקוחות, להגדיל את שיעורי ההמרה ולגרום לצרכנים להיכנס אל תוך משפך המכירות שלכם.

מה צריך לעשות לפני כתיבת מדריך דיגיטלי?

כמו בכל אלמנט אחר בתחום כתיבת התוכן, גם לפני כתיבה של מדריך דיגיטלי יש לאפיין במדויק את קהל היעד שלכם. כלומר, עליכם לדעת מי הם, מה הם הם צריכים ורוצים מכם ובעיקר – למה הם עשויים לפנות אליכם.

מה צריך לכלול מדריך דיגיטלי?

מדריך דיגיטלי צריך לכלול בראש ובראשונה מידע, אבל לא רק. המדריך צריך להיות כתוב בצורה בהירה ותקינה שמשלבת תשוקה לנושא הכתיבה, אמפתיה ללקוחות ולבעיות שלהם ובעיקר – להיות מותאם לקהל היעד. רוצים לקבל מדריך דיגיטלי לדוגמה? הירשמו לניוזלטר שלנו.

פורסם ב: כתיבת תוכן, קידום אתרים

תגיות:

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן