דף הבית » כתיבה לפייסבוק » כתיבת פוסטים מעניינים לפייסבוק

כתיבת פוסטים מעניינים לפייסבוק

כשמטאליקה הגיעה סוף סוף לישראל, לפני כעשור, מעריצי הלהקה היו מאושרים עד הגג, אבל אז הם גילו את מחירי הכרטיסים. קבוצה שהוקמה בפייסבוק קראה לחרם צרכנים על ההופעה אך ורק בגלל מחירי הכרטיסים. תוך 4 ימים הקבוצה צברה אלפי חברים וזכתה לכותרות בארץ ובעולם. תוך פחות משבוע הכרטיסים להופעה הוזלו באופן ניכר ועוד חרם צרכני הצליח בעזרת פייסבוק.

מאז ועד היום עברו יותר מעשר שנים ואנחנו לא יכולים לדמיין את החיים שלנו בלי ההשפעה של הרשתות החברתיות ובראשן פייסבוק על ההתנהלות שלנו ושל המותגים שאנו צורכים מהם שירותים ומוצרים.

הפגנה בדבלין נגד מועאמר קדאפי

ההצלחה של מחאה זו הצטרפה להצלחה של מחאות קודמות בישראל כמו מחאת הקוטג’ ומחאת המילקי. יש כאלו שטוענים שאפילו האביב הערבי הצליח אך ורק בזכות הרשתות החברתיות, ובראשן פייסבוק. אם נעזוב לרגע את השינויים הגלובליים שכולנו חווים הרי שגם במישור העסקי חלו תמורות רבות בשנים שאחרי הולדת הרשתות החברתיות. כולם כבר יודעים שפייסבוק היא הרשת החברתית המקוונת המצליחה בעולם אבל לא כולם יודעים שפייסבוק הוא האתר השלישי הנצפה ביותר באינטרנט. בת’כלס זה אומר שרוב הסיכויים שלקוחות יגיעו קודם כל לדף הפייסבוק של העסק, ולכן כדאי מאוד שיהיה לכם דף כזה. למעשה, כיום אין כמעט מותג או עסק בלי דף פייסבוק.

אם עוד אין לכם דף פייסבוק או שיש לכם דף שאינו אפקטיבי אנחנו ממליצים לכם לקרוא את המאמר הזה. האמת, גם למי שיש דף פייסבוק לא יזיק לדעת עוד כמה דברים כדי לנהל את התוכן בעמוד שלו טוב יותר…

למה הכוונה?

כתיבת תוכן היא מקצוע בפני עצמו וכתיבה לרשתות חברתיות היא התמחות מקצועית מיוחדת. כל כתיבה שהיא מצריכה התאמה למדיום ולקהל היעד אך פוסטים בפייסבוק צריכים לענות על גם על הדרישות הבאות:

  • כתיבת פוסטים לפייסבוק צריכה להיות חלק מאסטרטגיית השיווק של המותג
  • סטטוסים או פוסטים בפייסבוק צריכים להיות מעניינים ומניעים לפעולה
  • סטטוסים בפייסבוק צריכים להיכתב על בסיס קבוע ורוטיני (יש לנו חבילות מעולות שעונות על הצורך הזה)
  • סטטוסים בפייסבוק צריכים לעבוד כמו מוקד שירות לקוחות: לענות על שאלות הצרכנים באופן אישי וליצור דו-שיח עם הלקוחות כדי ליצור נאמנות למותג

איך עושים את זה ובעיקר איך עושים את זה נכון?

  • אמינות ושקיפות – הפוסטים צריכים להיות אמינים ומציאותיים, למשל לא להבטיח הנחה על מוצר שכלל לא קיים
  • עקביות – כאמור, פוסטים בפייסבוק צריכים להיכתב על בסיס קבוע
  • קישור בין פייסבוק לערוצים אחרים – דף הפייסבוק הוא חלק משיווק העסק ולכן הכתיבה בו צריכה להיות מתואמת עם כתיבת התוכן של ערוצי שיווק אחרים, למשל: כתיבה בטוויטר, כתיבת בלוג עסקי ועוד. אנחנו ממליצים לקשר כל פרסום שהוא בכל ערוץ שיווקי לדף הפייסבוק העסקי.
  • הנעה לפעולה – הפוסטים צריכים להניע את הלקוחות לפעולה כלשהי בדף: לייק, תגובה, שיתוף ועוד. כמות התגובות בדף מעלה את החשיפה שלו בקרב הלקוחות ולמעשה מגדילה את פרסום המותג
  • תגובתיות – מנהלי דף הפייסבוק שלכם חייבים להגיב לכל פנייה במהירות

פייסבוק הוא כלי בעל עוצמה, בעיקר בתחום השיווק העסקי. עם זאת, עסקים רבים עושים טעויות בניהול דף הפייסבוק שלהם ולא מבינים את כללי המשחק החדשים. והנה דוגמא אמיתית: כשאחד העובדים שלנו רכש את הרכב החדש שלו הוא זכה ליחס לא הוגן מסוכנות הרכב. פוסט על הקיר בפייסבוק של הסניף המקומי לא הביא לשינוי כלשהו, אבל ברגע שהוא פרסם פוסט על הקיר של סוכנות הרכב המרכזית כבר קיבל יחס אחר ובעיקר – מחיר זול יותר.

במקרה של חברה או עסק אנחנו ממליצים לכם לשכור את שירותיה של חברה לכתיבת תוכן שמתמחה בכתיבה לרשתות חברתיות, כולל פייסבוק. רק חברה כזו תפעל בתוך התקציב והציפיות של העסק שלכם ותיתן לכם את האפשרות להתרכז במה שאתם עושים הכי טוב – ניהול העסק שלכם. ככה תשמרו על קשר רצוף והדדי עם הלקוחות שלכם ותדעו בדיוק מה הם חושבים עליכם.

כאן מזמינים אונליין פוסטים לפייסבוק

פורסם ב: כתיבה לפייסבוק

תגיות: |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן