דף הבית » כתיבת תוכן לאתרים » כתיבת תוכן לאתרים: עשה ואל תעשה

כתיבת תוכן לאתרים: עשה ואל תעשה

לגולש ממוצע לוקח 8 שניות להחליט אם להישאר באתר שלכם או לא. מתוך הזמן הזה, 3 שניות מקדיש הגולש לכותרת שנתתם לתוכן שלכם ואין הבדל אם זה בלוג, פוסט בפייסבוק או ערך בויקיפדיה.

אז איך לגרום לגולש להישאר באתר תוך 5 שניות בלבד? הכנו עבורכם רשימת עשה ואל תעשה בכל הקשור לכתיבת תוכן לאתרים.

פרפור עקוד עם דג בפה

אל תעשה:

  1. אל תשקרו – אל תאדירו את המוצר שלכם אם יש עליו ביקורות שליליות. אל תכתבו שהוא קיים במלאי אם הוא לא. בסוף, העולם היום הוא גלובאלי. שיימינג במקרים כאלה זה פשוט עניין של זמן.
  2. אל תתחכמו – למרות שיש מילים ש”גונבות את ההצגה” אנחנו לא תמיד ממליצים להשתמש בהן בזמן שכותבים תוכן לאתרים. למשל: מילים בעלות קונוטציה מינית מזיקות לכם כי הגולש מצפה למידע רציני ולא למשחקי מילים. אם הגולש לא אהב את הסגנון למרות שהתוכן שלכם נכון מבחינה מקצועית – הוא לא יהפוך ללקוח. בנוסף, תוכן שכתבו בצורה מתחכמת עלול לקבל ציון נמוך במדד הקריאות (נוחות הקריאה, פקטור נוסף של קידום אתרים) של גוגל.
  3. אל תכתבו תכנים ללא ערך מוסף – כבר מזמן ידוע ש”זמן שווה כסף” ולכן אל תבזבזו את הזמן של הגולשים שלכם. גולש שמגיע לאתר שמבזבז את זמנו לריק לא יחזור אליו.
  4. אל תשתמשו בתוכנות אוטומטיות – למרות שקיימות היום בשוק תכנות אוטומטיות לשכתוב תכנים ולכתיבת תוכן, לא מומלץ להשתמש בהם. למה? כי למרות שהתכנים המקוריים הם בעלי ערך לגולשים, התוכן המשוכתב הוא לרוב בלתי קריא. המשמעות היא בתכל’ס יותר נזק מתועלת.
  5. אל תעתיקו תוכן – החוק טוען שתוכן מועתק מפר את זכויות היוצרים של כותביו וגם אנחנו חושבים ככה: מבחינתנו זה פשוט לא מוסרי להשתמש בתוכן שמישהו אחר טרח עליו מבלי לציין זאת. בנוסף, כיום קיימות תכנות שיודעות לזהות העתקות.
  6. אל תעמיסו – כתבו בהתאם לקצב הקריאה הממוצע של הגולשים. מה זה אומר בפועל? כתבו משפטים קצרים (לא יותר מ-14 מילים), ברורים ובהירים. האינטרנט הוא מדיום קריאה שונה ולכן התוכן שתכתבו צריך להיות מותאם לאינטרנט. למשל: טקסט מובלט, כותרות ורשימות מעבירות את המסר לגולשים גם בצורה חזותית. בהקשר זה קראו גם המאמר שלנו על נוחות קריאה.
  7. אל תציפוקישורים מראים שהתוכן שלכם רציני, אמין ושכתיבתו לוותה בעבודת חקר. אבל כמו בכל דבר – צריך לשמור על פרופורציות. קישורים רבים לאתרים חיצוניים מפריעים לרצף הקריאה וקישורים פנימיים רבים מדי מצביעים על נרקיסיזם. בהקשר זה, תוכן איכותי עושה את העבודה הרבה יותר מקישורים שנרכשים למטרות קידום אתרים.

אז מה כן לעשות?

  1. הוסיפו תמונה רלוונטית – אמנם “תמונה שווה יותר מאלף מילים” אבל היא צריכה להיות רלוונטית. תמונה לא רלוונטית תגרום לגולשים שלכם לחשוב “למה התכוון המשורר” ותסיח את דעתם מהתוכן. התוכן שתכתבו צריך ליצור אמון ביניכם לבין הגולשים וזה כולל גם את התמונה.
  2. תכתבו תוכן לאנשים – כותבים רבים חושבים על מנועי החיפוש בזמן הכתיבה וזו טעות. מי שקוראים את התוכן בסופו של דבר הם הגולשים ולא האלגוריתם של גוגל. כתיבה למנועי החיפוש בזירות לא תחרותיות אולי תקדם אתכם אבל תרחיק את הגולשים שלכם.
  3. תסקרנו – לגולש שלכם יש את היכולת לעזוב בכל רגע ואתם צריכים להבטיח שזה לא יקרה. איך ? השתמשו במילים ובמשפטים שיסקרנו אותו לכל אורך התוכן, למשל : “בהמשך הבלוג נספר לכם איך טיפלנו בהצלחה בלקוחות פרפקציוניסטים“…
  4. דברו במספרים – הגולשים מצפים למידע אמין ומקצועי מגובה בעובדות ובמחקרים. אמנם זה כרוך ביותר עבודה מצדכם אבל בטווח הארוך זה משתלם. למה? משתי סיבות : הגולשים יראו בכם מקור מוסמך וגוגל יידרג אתכם גבוה יותר בגלל זה.
  5. תהיו ברורים – מלבד העובדה שהתוכן צריך להיות ברור ובהיר, צריך גם לעזור לגולש להבין שהוא הגיע למקום חפצו. עומדות לרשותכם בממוצע 8 שניות של חסד ועליכם להשתמש בהן בחוכמה. איך? הסבירו לגולש מה עומד לפניו.
  6. תוכן מקורי – כתבו תוכן מקורי או בקשו מחברה לכתיבת תוכן לאתרים שתעשה זאת עבורכם. ככה גם תפגינו את הידע והמקצועיות שלכם וגם לא תפרו זכויות יוצרים של אחרים. אם אתם אנשים עסוקים (למשל אנשי מקצוע בתחום הרפואה האסתטית) כדאי שתפנו לאנשי מקצוע בתחום כתיבת התוכן.
  7. הוסיפו סרט רלוונטי – אמנם “סרט שווה יותר מאלף תמונות” אבל גם כאן הוא צריך להיות מקורי ורלוונטי. זה לא משנה אם תבחרו להכניס סרט הדרכה לאתר על מוצר כזה או אחר, סרט תדמית מקצועי או סרטון אנימציה – כל סרט שכזה יגרום (בהנחה והוא עשוי על ידי אנשי מקצוע) לזמן שהות גבוה יותר באתר וכתוצאה מכך לקידומו של האתר שלכם.
  8. רעננות – שמרו על רעננות האתר עם תכנים חדשים או מחודשים. למה הכוונה ? אם נעשתה התקדמות כלשהי בתחום שכתבתם עליו בעבר – כדאי לעדכן בזה את הגולשים שלכם. תוכן מחודש יראה שאתם שולטים בתחום הידע שלכם ומספקים מבט רענן לגולשים שלכם, גולשים חדשים וגולשים חוזרים.

פורסם ב: כתיבת תוכן לאתרים

תגיות: |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן