דף הבית » כתיבת תוכן » כתיבת תוכן שיווקי לעורכי דין

כתיבת תוכן שיווקי לעורכי דין

בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים, כתיבת תוכן מהווה כלי מרכזי חשוב בתחום השיווק, בייחוד כאשר מדובר על תכנים המפורסמים ברשת האינטרנט וביתר שאת בתחומים מקצועיים דוגמת עריכת דין. מדוע? משום שכאשר מעלים תכנים לאתר אינטרנט של משרד עורכי דין, חשוב מאד להקפיד שהם יהיו מובנים גם למי שאינו בא מהתחום המשפטי ועליהם להיות כתובים ברמה גבוהה ללא טעויות כלל. חשוב להדגיש, כי הלקוח הפוטנציאלי שגולש ברשת, מחפש פתרון מעשי לבעיה מסוימת ולא בהכרח מעוניין לקרוא מאמר משפטי מסורבל. לכן, כתיבת תוכן שיווקי לאתרי עורכי דין, צריכה להיעשות תוך שילוב נכון בין התכנים המשפטיים לבין הפן השיווקי, תוך שמירה על איכות מקסימלית.

פסל של צדק

איך לכתוב תוכן שיווקי לעורכי דין?

ככלל, ניתן למנות מספר מאפיינים שחשוב להביא בחשבון בכתיבת תוכן שיווקי לעורכי דין. לא מדובר ברשימה סגורה, כך שהיא פתוחה לשינויים ו/או תוספות: כתיבה מנומקת, מקצועית ומעודכנת בהתאם לפסיקה ולחקיקה; אין מקום לטעויות משפטיות כלשהן; רמה גבוהה של הגהה ועריכה לשונית; מתן מענה לצרכי הגולשים (הלקוחות העתידיים) תוך צירוף של מגוון דוגמאות מ”השטח”; שילוב נכון בין שפה משפטית גבוהה לבין שפת היום-יום; הצגת התכנים לפי פסקאות וכותרות משנה; ביצוע מחקר מקדים של מילות מפתח והתאמת התכנים לביטויי החיפוש הנכונים.

מדוע שעורכי הדין לא יכתבו בעצמם את התכנים?

מדובר בשאלה לגיטימית בהחלט, בהתחשב בכך שמקצוע עריכת הדין דורש עבודת כתיבה תמידית. מן הסתם, בשונה מתחומי האפנה, החינוך או הבידור, עורכי דין רגילים לכתוב בכל יום כמות גדולה של מכתבי דרישה, תכתובות עם צדדים שניים, כתבי בית-דין, פרוטוקולים, כתבי טענות ועוד. זו הסיבה, שעורכי דין רבים סבורים שהם יכולים לשווק את המשרד שלהם לבד ואינם זקוקים לשירותים חיצוניים של חברה לכתיבת תוכן. אולם, הנחה זו אינה נכונה, משתי סיבות עיקריות: האחת, משיקולי זמן. כתיבת תוכן שיווקי לאינטרנט שונה מאד מכתיבה משפטית. אפשר לומר שמדובר בשתי שפות שונות ולכן עורכי דין שמתחילים לעשות את עבודת השיווק בעצמם, מגלים עד מהרה כי זו משימה אשר גוזלת מהם זמן יקר. במקום להתמקד במתן שירות שוטף ללקוחות וקידום המשרד, הם מוצאים עצמם משקיעים הרבה זמן בכתיבת התכנים, שלא בהכרח יהיו בעלי הערך השיווקי המתאים, משום שהשפה השיווקית פחות מוכרת להם. הסיבה השנייה נוגעת לחוסר הבנה של עורכי הדין איך הגולשים קוראים את הטקסטים המשפטיים באינטרנט. ניתן לראות, שכאשר עורכי הדין כותבים את התכנים בעצמם, הטקסטים שהם מעלים נכתבים בשפה משפטית גבוהה מדי, לא ברורים מספיק ולא מספקים את הערך השיווקי לקוראים. לעורכי הדין אין את הידע המקצועי הדרוש כדי לעשות מחקר של מילות מפתח ולבחור לפיו את ביטויי החיפוש הנכונים מבחינת מנועי החיפוש והגולשים.

ולסיום סיומת…

קהילת עורכי הדין בארץ מורכבת מאנשים עסוקים ביותר שזמנם יקר והשפה השיווקית אינה שגורה בפיהם. לכן, עורכי דין שיפקידו את מלאכת כתיבת התכנים לאתר המשרד שלהם בידי חברה המתמחה בכתיבת תוכן משפטי לעורכי דין, רק יצאו נשכרים מכך. חברה שכזו תספק להם מענה מקצועי, אמין ומהיר בכל תחומי המשפט. כותבי התוכן המקצועיים עורכים מחקר משפטי יסודי של הנושא בפסיקה ובחקיקה, משוחחים עם עורכי הדין במידת הצורך ונותנים מענה איכותי לדרישות התוכן בהקשר של הפן השיווקי באינטרנט. חברה חיצונית לכתיבת תוכן תדע לא להשתמש בשפה משפטית גבוהה מידי, תימנע משימוש יתר במונחים משפטיים ותתמקד בנושאים שחשובים לגולשים שהם הלקוחות הפוטנציאליים.

פורסם ב: כתיבת תוכן

תגיות: | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן